OrganisaatioyksikötTaideyliopiston Sibelius-Akatemia, Musiikkikasvatuksen, jazzin ja kansanmusiikin osasto, Musiikkikasvatus
Viitteet 41-60 / 95
-
Musiikin opetus rentoutumiskasvatuksen tukena
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
opinnäyte (kandidaatti)Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on selvittää musiikin opetuksen mahdollisuuksia peruskouluikäisten rentoutumistaitojen vahvistamisessa. Tässä tutkimuksessa rentoutumista käsitellään ensisijaisesti osana ... -
Musiikinopettajan pedagogisten lähestymistapojen vaikutus murrosikäisen oppilaan motivaatioon
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
opinnäyte (kandidaatti)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää musiikinopettajan mahdollisuuksia tukea erityisesti murrosikäisen oppilaan kokonaisvaltaista motivaatiota pedagogisin lähestymistavoin. Murrosiän aikana lapsuuden sisäinen ... -
Musiikintunti osana hyvinvointia : positiivinen pedagogiikka musiikkikasvatuksen kontekstissa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
opinnäyte (kandidaatti)Tutkimukseni käsittelee positiivista pedagogiikkaa ja sen soveltamista musiikkikasvatukssa. Positiivisen psykologia, jonka sivuhaara positiivinen pedagogiikka on, on suhteellisen uusi psykologian suuntaus. Vaikka positiivisen ... -
”Musiikissa on huutava pula oppimateriaalista!” : Kyselytutkimus musiikin oppimateriaalien laadusta ja saatavuudesta
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2023)
opinnäyte (maisteri)Tutkielmassani tarkastelen musiikinopettajien näkemyksiä musiikin oppimateriaalien laadusta ja saatavuudesta sekä materiaalien tekemiseen ja valmisteluun kuluvasta työ- ja vapaa-ajasta. Tutkielmani tavoitteena on esittää ... -
Musiikki ammattina alati muuttuvassa maailmassa: näkökulmia ammatillisuuteen 2020-luvulla
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
opinnäyte (kandidaatti)Työ musiikkialalla on usein monialaista. Polveilevaa urapolkua kuvaamaan käytetäänkin esimerkiksi termiä portfolioura. Ammattilaisen ura voi koostua usean eri työnantajan ja projektin parissa työskentelystä ja sisältää ... -
"Musiikki antaa mahdollisuuden kaikkien mukanaoloon" : inkluusion mahdollisuuksia ja haasteita yläkoulun musiikinopetuksessa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
opinnäyte (maisteri)Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia mahdollisuuksia ja haasteita inkluusiolla on yläkoulun musiikinopetuksessa. Ilmiötä lähestytään tutkimalla niitä asioita, jotka edistävät musiikinopetuksen esteettömyyttä ... -
”Musiikki ja media kulkee mun mielestä maailmassa sillei käsi kädessä” : tapaustutkimus musiikillisesta mediakasvatuksesta lukiolaisten näkökulmasta
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
opinnäyte (maisteri)Tässä tutkielmassa tarkastelen lukiolaisten kokemuksia ja näkemyksiä musiikinopetuksen ja mediakasvatuksen yhdistämisestä. Tämä tutkimus tuo musiikkikasvatuksen näkökulman mediakasvatuksen tutkimukseen. Tutkimuskysymykseni ... -
Musiikki ja monialainen oppiminen : yläkoulun oppilaiden kokemuksia monialaisesta oppimiskokonaisuudesta ja musiikin oppimisesta sen osana
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
opinnäyte (maisteri)Perusopetuksen valtakunnallisten opetussuunnitelman perusteiden (POPS 2014) mukaan jokaisen oppi laan opintoihin on sisällytettävä vähintään yksi monialainen oppimiskokonaisuus lukuvuodessa. Tämä tutkimus tuo musiikkikasvatuksen ... -
Musiikki osana turvapaikanhakijoiden integraatioprosessia
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
opinnäyte (kandidaatti)Tässä tutkielmassa tarkastelen interkulttuurisesta näkökulmasta musiikkikasvatusta ja turvapaikanakijoiden integraatioprosessia sekä sitä, miten musiikillisella toiminnalla voisi edistää integraatiota. Monimuotoisessa ... -
Musiikki vieraan kielen opetuksessa : Review-tutkimus musiikillisen toiminnan mahdollisuuksista vieraiden kielten oppimisen tukena
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 08.03.2023)
opinnäyte (maisteri)Tutkielmani käsittelee musiikillisen toiminnan vaikutuksia vieraan kielen oppimiseen. Monialaisen tutkielmani teoreettinen perusta koostuu kielenoppimisteorioista sekä musiikin integrointia perustelevista näkökulmista ja ... -
Musiikkikasvattaja - vahva ja ihana
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 14.03.2023)
opinnäyte (maisteri)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan musiikkikasvattajan voimaantumista eräällä musiikkileirillä tapahtuneiden ryhmäkeskusteluiden ja kirjallisuuden pohjalta. Tutkimuskysymyksinä ovat: 1. Millaisissa tilanteissa musiikkikasvattaja ... -
Musiikkikasvattajana kiusaamista vastaan
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
opinnäyte (kandidaatti)Tämän tutkimuksen tavoitteena on tarkastella lasten ja nuorten elämässä ilmenevää kiusaamista, kiusaamista ehkäisevää työtä ja niitä keinoja, joita musiikkikasvattajalla on työssään kiusaamisen ehkäisemiseksi. Tutkimuksessa ... -
Musiikkikasvatus : vsk 23 nro 1-2 (2020)
Westerlund, Heidi (toim.) (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2020)
kausijulkaisu -
Musiikkikasvatus : vsk 24 nro 1 (2021)
Westerlund, Heidi (toim.) (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
kausijulkaisu -
Musiikkikasvatus : vsk 24 nro 2 (2021)
Westerlund, Heidi (toim.) (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
kausijulkaisu -
Musiikkikasvatus : vsk 25 nro 1 (2022)
Westerlund, Heidi (toim.) (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
kausijulkaisu -
Musiikkikasvatus : vsk 25 nro 2 (2022)
Westerlund, Heidi (toim.) (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
kausijulkaisu -
Musiikkikasvatus : vsk 26 nro 1 (2023)
Westerlund, Heidi (toim.) (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2023)
kausijulkaisu -
Musiikkikasvatus : vsk 26 nro 2 (2023)
Westerlund, Heidi (toim.) (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2023)
kausijulkaisu -
Musiklärares upplevelser av elevers könsrelaterade skillnader i grundskolan
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 13.03.2023)
opinnäyte (maisteri)Syftet med min pro gradu-avhandling är att undersöka finlandssvenska musiklärares upplevelser av könsrelaterade skillnader i undervisningssituationer, om de eventuella skillnaderna lägger grund för utmaningar, samt om det ...