Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa
Viitteet 1287-1306 / 5190
-
Hikinen taidenörtti : näyttelijäntaide videopeleissä ja liike ruudulla
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)Käsittelen tässä työssä näyttelijäntyötä videopeleissä. Pyrin avaamaan erilaisia työtehtäviä, joita näyttelijä voi kohdata videopeliproduktiossa. Kerron peleissä käytetystä teknologiasta, sen kehityksestä ja sen kanssa ... -
Hiljaisen tiedon mahla : puun ja kuoren puristeessa opetustyössä kohdatut henkilökohtaiset kokemukset ja niiden merkityksellisyys : kansantanssinopettajan ajatuksia ammatillisesta kasvusta
(2015)
opinnäyte (maisteri)Tässä opinnäytetyössä tarkastelen eri ikäisten ja eri aikakausilla eläneiden kansantanssinopettajien opettamiseen ja toisen ihmisen kohtaamiseen liittyviä kokemuksia huomioiden kansantanssille tyypillinen ympäristö ja sen ... -
Himmelens barn
(1846)
nuottikäsikirjoitus -
[Hindulaulu oopperasta Sadko]
(18.03.2011)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
musiikkiäänite -
Historical materiality of performance : On the costumes of The Rite of Spring (1913)
(Intellect, 2020)
lehtiartikkeliBy focusing on surviving costumes of the 1913 production of The Rite of Spring, this article asks how a close examination of costumes and their role in historical performance practice can change our understanding of a ... -
Hjärtstilla [op. 89a]
(1911)
nuottikäsikirjoitus -
Hochzeitlied
(Deutsche Grammophon Gesellschaft, 1953)
musiikkiäänite -
Hochzeitsquodlibet, BWV 524
(1974)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
musiikkiäänite -
Hoffmannin kertomukset
(05.04.1967)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
musiikkiäänite -
Hoitajatar laulaa [op. 22, nro 6]
(1904)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
nuottikäsikirjoitus -
Holger Fransman: suomalaisen käyrätorvikoulun uranuurtaja
Studia musica : 38 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2009)
opinnäyte (tohtori)Elämäkerrallisen väitöskirjatutkimuksen aihe on käyrätorvitaiteilija Holger Fransmanin (1909–1997) muusikon- ja pedagogin ura sekä hänen kehittämänsä suomalaisen käyrätorvikoulun tradi-tiot. Holger Fransmanin käyrätorvensoittajan ... -
Hopea-hääpäivän valjetessa, OMXXX
(11.01.1916)
nuottikäsikirjoitus -
Hora staccato
(1968)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
musiikkiäänite -
Horizon
(20.10.2009)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
musiikkiäänite -
Hotel Room Encounters – A laboratory for transformative pedagogy
(2020)
opinnäyte (maisteri)In this thesis I look at some of the ethical issues involved in one-to-one practices, observing how they offer a uniquely compress example of dialogical, experiential and transformative pedagogy, providing the most obvious ... -
"How do I get to play in Japan?" - Exploring Nordic Folk music Bands’ Brand Identity in Japan
(2020)
opinnäyte (maisteri)The starting point of the thesis was the desire to answer musicians’ burning question “How do I get to play in Japan?”. The thesis aims to give the reader an understanding how bands, agencies and other professionals in the ... -
How Do We Experience Digital Arts? An Exploration through Latour’s Modes of Existence
(MIT Press, 2023)
lehtiartikkeliAccording to Bruno Latour the technical, despite being everything, is mostly experienced through its failure. If we take him by his word, what is it then that we experience when we speak of “digital art”? How does this ... -
How Mars lost its face
(2016)
opinnäyte (maisteri) -
HOW NEUROSCIENCE CAN SERVE MUSIC TEACHING: Insights for viola teachers
(2020)
opinnäyteWhile Finland is at the forefront of education, art teachers nowadays have seen the scope of teaching possibilities extended through new technologies, crossed-art projects and multidiscipline exchanges. Science has worked ... -
How to connect : a journey to form pedagogical principles for sustainable, flexible actor training
(2018)
opinnäyte (maisteri)In this thesis, the author searches pedagogical principles for actor training fueled by two questions: 1. How can the content of the training be made relevant to acting in theatre so that it is not just a physical workout? ...