Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa
Viitteet 1326-1345 / 5208
-
Humoresk, EM367
(1915)
nuottikäsikirjoitus -
Hungarian Dances : No. 1
(RCA, 1954)
musiikkiäänite -
Hungarian Dances : No. 1
(Columbia Masterworks, 1951)
musiikkiäänite -
Hungarian Dances : No. 10
(Columbia Masterworks, 1951)
musiikkiäänite -
Hungarian Dances : No. 17
(RCA, 1954)
musiikkiäänite -
Hungarian Dances : No. 17
(Columbia Masterworks, 1951)
musiikkiäänite -
Hungarian Dances : No. 20
(RCA, 1954)
musiikkiäänite -
Hungarian Dances : No. 21
(RCA, 1954)
musiikkiäänite -
Hungarian Dances : No. 3
(Columbia Masterworks, 1951)
musiikkiäänite -
Hungarian Rhapsody No. 6 in D flat
(RCA, 1952)
musiikkiäänite -
Huojunta sävellysteknisenä mahdollisuutena : teoksissa Schwebe ja Kään tekemieni ratkaisujen arviointia psykoakustisen tiedon valossa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2015)
opinnäyteKartoitan huojuntaa sävellettäessä huomioitavia tekijöitä. Määrittelen huojunnan sellaiseksi havaitun äänenvoimakkuuden tai -värin jaksolliseksi vaihteluksi, joka selittyy taajuudeltaan hieman toisistaan poikkeavien äänesten ... -
Huomioita hiekassa – maisema, esitys, liikkuva kuva ja liike kuvassa
Näyttämö & tutkimus : 3 (Teatterintutkimuksen seura, 2009)
kirjan osaTekstissä kirjoittaja pohtii liikettä ja liikkumattomuutta maiseman esityksellistämisen keinona liikkuvassa kuvassa, keskittyen kysymyksiin, jotka heräsivät kahta eri versiota videoteoksesta “Sitting in Sand – Istun ... -
Huoneisto
(2016)
opinnäyte (maisteri) -
Hur ljuvt det är att vandra på livets blomster [op. 166]
(1930)
nuottikäsikirjoitus -
Hustina : sinfoninen runoelma kuorolle ja orkesterille
(1958)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
musiikkiäänite -
Huviretki ei-ymmärtämiseen
(2011)
opinnäyte (maisteri)Huviretki ei-ymmärtämiseen pyrkii purkamaan ja uudelleen jäsentämään käsitteitä esitys, esiintyjä, katsoja ja ohjaaja. Millainen on teatterin tekemisessä ja arvioinnissa käytettävä teatterin työkalupakki, joka rajoittaa ... -
Hvem styrde hit din väg, op. 97, nro 6 [op. 97, nro 5]
(1917)
nuottikäsikirjoitus -
Hvem styrde hit din väg?
(1800)
nuottikäsikirjoitus -
Hyacinten
(1800)
nuottikäsikirjoitus -
Hybridi-intertekstuaalisuus käsitteellisenä lähtökohtana ja tuloksena musiikin esittäjän tutkimuspolusta: Neoklassisten piirteiden jäljittäminen Igor Stravinskyn teoksessa Piano-Rag-Music (1919)
(Suomen musiikkitieteellinen seura, 2020)
lehtiartikkeli