Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa
Viitteet 2683-2702 / 5208
-
Missa a cappella
(18.09.2009)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
musiikkiäänite -
Missa brevis
(20.10.2009)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
musiikkiäänite -
Missa de angelis
(18.09.2009)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
musiikkiäänite -
[Missa solemnis]
(1960)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
musiikkiäänite -
[Missa solemnis] : [osat Credo, Sanctus ja Agnus Dei]
(1967)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
musiikkiäänite -
Mistä tässä kaikessa on kysymys? Rajaukset ja kysymykset lavastuksen työkaluina
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 13.10.2023)
opinnäyte (maisteri)Tämä opinnäytteen kirjallinen osa pyrkii vastaamaan kysymykseen mistä tässä kaikessa on kysymys. Tarkoituksena on tuoda esille mahdottomien kysymysten tärkeyttä ja liikkeellä pitävää voimaa. Vastapainona ja apuna monimutkaisten ... -
Miten minä voisin kertoa tämän?
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 16.06.2023)
opinnäyte (maisteri)Taiteellisen opinnäytteeni pääotsikko on “Miten voisin kertoa tämän.” Pohdin opinnäytteessäni sitä, miten näyttelijä kertoo tarinaa, ja miten näyttelijöistä kerrotaan tarinoita. Minkälaisia tarinoita minun mielessäni ... -
Miten muotoillaan Sibeliuksen kaupunki : tapaustutkimus muutosidean eteenpäin viemisestä muotoiluajattelun viitekehyksessä
(Sibelius-Akatemia, 2013)
opinnäyte (maisteri)Liian harva tietää, että Sibelius on asunut Hämeenlinnassa ensimmäiset 20 elinvuottaan. Tämä hyödyntämätön kulttuurihistoriallinen pääoma on tämän tutkimuksen aiheen taustalla. Tässä tutkielmassa kartoitetaan suuntaviittoja ... -
Miten nähdä hämärässä? : lähtökohtia tasavertaiselle ja vapaalle taiteellis-pedagogiselle työskentelylle
(2017)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytetyössäni ”Miten nähdä hämärässä? - Lähtökohtia tasavertaiselle ja vapaalle taiteellis-pedagogiselle työskentelylle” olen pohdiskellut niitä lähtökohtia, joista oma taiteentekemisen tyylini ja taidepedagogiikkani ... -
"Miten se voi välittää sitä muille?" : laadullinen tutkimus tunneilmaisun opettamisesta pop/jazz-laulun ammattiopinnoissa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 14.02.2023)
opinnäyte (maisteri)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan, mitä kolme ammattiopiskelijoita opettavaa pop/jazz-laulupedagogia kertovat tunneilmaisun opetuksestaan. Tarkoituksena oli selvittää, opettavatko he kertomansa mukaan ammattiopiskelijoilleen ... -
Miten taide merkitsee?
Kaila, Jan (toim.); Knuutila, Japo (toim.) (Taideyliopisto, 2022)
kirjaTaiteesta ja taiteilijoista, tekemisen prosesseista ja lopputulosten vaikuttavuudesta puhuvat yleensä tutkijat, kriitikot, poliitikot, tämän ja tuonpuoleisen erikoisasiantuntijat. Taiteilijan omille sanoille etsitään ... -
Miten voit, musalinjalainen? : narratiivinen tutkimus musiikilliseen toimintaan, lukio-opiskeluun ja hyvinvointiin liittyvistä kolmen nuoren kertomuksista
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 11.03.2023)
opinnäyte (maisteri)Tässä maisterintutkielmassa tarkastelen narratiivisen tutkimusotteen avulla kolmen nuoren kertomuksia siitä, millaisia yhteyksiä he näkevät musiikillisen toimintansa, lukio-opiskelunsa ja hyvinvointinsa välillä. ... -
Mitt hjärta behöver [op. 116, nro 6]
(1919)
nuottikäsikirjoitus -
Mittaamattoman arvokasta? : taiteen ja kulttuurin vaikutustutkimuksia ja -metodologioita
Kokos : 2/2014 (2014)
kirjaTässä kirjallisuuskatsauksessa käydään tiivistetysti läpi taiteen ja kulttuurin vaikutustutkimuksen tulokulmia, teorioita, metodologioita ja kritiikkiä sekä taiteen tulevaisuuden tutkimukseen liittyviä näkökulmia. ... -
"Mitä jos musiikkia voisi yhdistää kestävään kehitykseen?" : viiden nuoren näkemyksiä kestävyysteemoista yläkoulun ja lukion musiikinopetuksessa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 13.03.2023)
opinnäyte (maisteri)Kestävä kehitys ja ekososiaalinen sivistys ovat osa peruskoulun ja lukion opetussuunnitelmien kestävään tulevaisuuteen tähtääviä laaja-alaisen osaamisen tavoitteita. Tässä tutkielmassa tarkastelen musiikkikasvatuksen ... -
Mitä lavastuksen tekniikka sanoo?
(2009)
kirjan osa -
Mitä on näyttelijäntaide?
(2013)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytteeni käsittelee sekä kirjallisessa että taiteellisessa osiossa samaa kysymystä: mitä on näyttelijäntaide? Pohdin mm. onko näytteleminen taiteen tekemistä, olenko itse taiteilija, mistä tulevassa ammatissani on ... -
Mitä taideteoksesta jää, jos materiaalia ei säilytetä? : kahden konseptuaalisen teoksen kuratointi museon kokoelmaan
(2019)
opinnäyte (maisteri) -
Mitä tanssi tekee, mitä minä teen? : kokemuksia teostyöskentelystä
(2014)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytetyössäni kirjoitan tanssikokemuksistani ja tanssijuuteni rakentumisesta teostyöskentelyn kautta. Kirjoitan kokemuslähtöisesti ja kuvailen ajatuskulkujani ja elämääni teosten sisällä. Teoksia, joista kirjoitan ovat ... -
Mitä Vimma on tehnyt näkyväksi taideopettajuudestani?
(2020)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytetyöni käsittelee itselleni keskeisimpiä taidepedagogisia teemoja, jotka tulivat näkyväksi tarkastellessani Trilogia koiralle – esityssarjan tilanteita. Mitä Vimma on tehnyt näkyväksi taideopettajuudestani? Vastuun ...