Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa
Viitteet 2762-2781 / 5190
-
Music teacher educators’ visions of music teacher preparation in Finland, Norway and Sweden
(SAGE, 2016)
lehtiartikkeliIn this study we investigated the visions of 12 music teacher educators who teach pedagogical courses called instrumental pedagogy and classroom music pedagogy in three music academies in Finland, Norway and Sweden. The ... -
Musica per tredici arc[h]i
(20.10.2009)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
musiikkiäänite -
Musical engagement in one-to-one contexts
(Routledge, 2021)
kirjan osaThis chapter examines evidence from the research on one-to-one learning and teaching contexts. We conceptualise one-to-one vocal and instrumental teaching as an informal professional discipline that may vary across contexts ... -
Musical interaction in concertante situations
(Taideyliopisto Sibelius-Akatemia, 2014)
opinnäyte (tohtori)Musical Interaction in Concertante Situations This written thesis forms a part of an artistic doctoral degree and consists of an introduction and three written articles. They all shed light on musical interaction in my ... -
Musical performance in context : a festschrift in celebration of doctoral education at the Sibelius Academy
Ojala, Juha (toim.); Suurpää, Lauri (toim.)
DocMus-tohtorikoulun julkaisuja : 17 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, DocMus-tohtorikoulu, 2021)
kirjaMusical Performance in Context celebrates the 30th anniversary of the first Doctor of Music graduations in 1990 at the Sibelius Academy of the University of the Arts Helsinki. Wide-ranging in its orientation, the book ... -
Musical semiosis as a process of learning and growth
(Routledge, 2020)
kirjan osaMore emphasis is given to signification in music, since that aspect provides the basis for the meanings that musics—as multifaceted phenomena—have in the lives of individual people, their societies, and cultures. This ... -
Musical Vocabularies : creating a framework for meaningful intercultural musical dialogue
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 16.11.2023)
opinnäyte (maisteri)In this arts-based research I draw on the approaches of autoethnography and artistic research to uncover findings emerging from my artistic and pedagogical navigation through traditional and contemporary folk and global ... -
Musicians’ career development: educational and financial support in Finland
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 11 / 2023)
opinnäyte (maisteri)This thesis outlines existing opportunities and possibilities for musicians and music industry professionals in getting support both in educational and financial form in Finland for their career development. Focus of the ... -
Musicological and Ethnomusicological Perspectives
(Bloomsbury, 2023)
kirjan osaPopular music and religion are in a doubly challenged position as an amalgamated subject area of academic enquiry. On the one hand, the reactionary conventions of music education prevail, whereby music tends to be conceived ... -
Musiikin aineenopettajien käsityksiä sanallisesta tiedosta lukion musiikin 1. kurssin opetuksessa
(Sibelius-Akatemia, 2012)
opinnäyte (maisteri)Tutkimuksessa tarkastellaan kolmen lukiossa työskentelevän musiikin aineenopettajan käsityksiä sanallisesta tiedosta lukion musiikin 1. kurssissa. Teemahaastattelulla kerätyn ainiston analysoimiseen ja tulkintaan käytetään ... -
Musiikin etäopetuksen toteuttaminen koronapandemian aikana : laadullinen tutkimus yläasteen musiikinopettajien kokemuksista pakollisten etäopetusjaksojen ajalta
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 24.10.2022)
opinnäyte (maisteri)Tutkielmani käsittelee musiikinopetuksen järjestämistä ja käytänteitä Covid-19-pandemian aikaisten hätäetäopetusjaksojen aikana. Hätäetäopetus tarkoittaa työssäni nopean siirtymän etäopetusta, johon on päädytty ulkoisesta ... -
Musiikin etäopetus : laadullinen tutkimus musiikin reaaliaikaisesta etäopetuksesta koronapandemian aikana
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
opinnäyte (maisteri)Tässä tutkielmassa tutkin musiikin reaaliaikaista etäopetusta maaliskuussa 2020 alkaneen koronapandemian aikana. Musiikinopetus asettaa etäopetusyhteyden laadulle esimerkiksi äänenlaatuun ja latenssiin liittyviä ... -
Musiikin harrastajasta musiikin ammattilaiseksi : näkökulmia muusikon eri urapolkuihin
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2017)
opinnäyte (kandidaatti)Tässä tutkimuksessa perehdyn siihen, kuinka muusikon ammatti-identiteettiä on tarkasteltu musiikkikasvatuksen kirjallisuudessa. Näkökulmat liittyvät muun muassa musiikkiharrastuksen saavutettavuuteen, kilpailuhenkeen, ... -
Musiikin ja kuvataiteen arvioinnin kysymyksiä
Raportit ja selvitykset : 2011:11 (Opetushallitus, 2011)
kirjan osaTarkastelemme tässä artikkelissa musiikin ja kuvataiteen arviointiin liittyvää problematiikkaa. Käsittelemme aihetta sekä tehdyn oppimistulosten arviointiprosessin valossa että myös laajempana, koulun taideaineiden luonteeseen ... -
Musiikin ja tekstin yhteyksistä Jean Sibeliuksen yksinlauluissa Hjärtats morgon, Drömmen ja Våren flyktar hastigt
([A. Hallikainen ], 2005)
opinnäyte (maisteri)Tutkielma käsittelee musiikin ja tekstin välisiä yhteyksiä Sibeliuksen Runebergin runoihin säveltämissä varhaisissa yksinlauluissa Hjärtats morgon (op. 13/3), Drömmen (op. 13/5) ja Våren flyktar hastigt (op. 13/4). Tutkielman ... -
Musiikin korkeakouluopiskelijoiden keinoja harjoitteluun ja esiintymiseen valmistautumiseen
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 06 / 2023)
opinnäyte (maisteri)Suuri osa muusikoiden ja musiikin harrastajien työskentelystä on harjoittelua ja esiintymisiin valmistautumista joko yksin tai opettajan ohjauksessa. Tässä tutki- muksessa tarkastelen, minkälaisia harjoittelutottumuksia ... -
Musiikin käyttö ja musiikilliset valmiudet varhaiskasvattajien työssä : kvantitatiivinen tutkimus Helsingissä työskentelevistä varhaiskasvattajista
(2018)
opinnäyte (maisteri)Tämän kvantitatiivisen tutkielman tarkoituksena on selvittää, miten varhaiskasvattajat käyttävät musiikkia työssään. Lisäksi tutkielma kartoittaa, minkälaisia musiikillisia tietoja ja taitoja varhaiskasvattajat kokevat ... -
Musiikin luova tekeminen yläkoulussa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2017)
opinnäyte (kandidaatti)Tässä tutkielmassa tarkasteltiin musiikin luovaa tekemistä yläkouluissa uuden opetussuunnitelman pohjalta. Miten opettajien kannattaisi hyödyntää säveltämistä ja improvisaatiota, kuinka he kannustavat oppilaita omaan luovaan ... -
Musiikin opetus rentoutumiskasvatuksen tukena
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
opinnäyte (kandidaatti)Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on selvittää musiikin opetuksen mahdollisuuksia peruskouluikäisten rentoutumistaitojen vahvistamisessa. Tässä tutkimuksessa rentoutumista käsitellään ensisijaisesti osana ... -
[Musiikin rakenteista] : Studia Musica -esitelmä
(13.10.1973)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
äänite