Organisaatioyksiköt
Viitteet 1-20 / 119
-
A choral conductor's artistic processes
(2019)
opinnäyte (maisteri)This study delves into the artistry of the choral conductor. Being based on insiderknowledge, and thereby a subjective viewpoint, autoethnography has been chosen as the appropriate research method for this study. The ... -
Academy Winds -puhallinorkesterin konserttitaltioinnin äänituotanto ja taiteellinen tuottaminen
(Sibelius-Akatemia, 2014)
opinnäyteTämä kirjallinen osuus käsittelee Sibelius-Akatemian Academy Winds -puhallinorkesterin konserttitaltioinnin äänituotantoa ja taiteellista tuottamista osana musiikkiteknologian maisteriopintojeni suurprojektia. Opinnäytetyössä ... -
Aikuinen musiikinharrastaja: kirjallisuuskatsaus musiikinharrastajan motivaatiosta
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2016)
opinnäyte (kandidaatti)Tutkimukseni käsittelee motivaatiota. Lähestyn aihetta tutkimalla, mistä aikuisten musiikinharrastajien motivaatio syntyy ja miten ohjaaja voisi lisätä motivaatiota. Selvitän myös, mitä on musiikin harrastaminen ja missä ... -
Aikuinen viulunsoiton opiskelijana : opettajan rooli aikuisiän viulunsoiton opetuksessa oppijakeskeisyyden näkökulmasta.
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)Tutkielmani käsittelee aikuisiän musiikkikasvatusta viulunsoiton alkeisopetuksen kontekstissa. Pyrkimykseni oli tarkastella, millainen aikuinen on oppijana sekä min-kälainen rooli opettajalla on aikuisten opettamisessa. ... -
Apua, musta leivotaan opettajaa! : tutkielma erään vuosikurssin kokemuksesta opiskeluajastaan Sibelius-Akatemian musiikkikasvatuksen koulutusohjelmassa 1999-2005
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2015)
opinnäyte (maisteri)Tutkimusasetelma syntyi yliopistojärjestelmän murroksessa, jolloin yhteiskunnallinen keskustelu yliopisto-opintojen merkityksestä ja laadusta oli kiihkeää. Tutkielma tarjoaa ikkunan vuoden 2005 opiskelijoiden ajatuksiin ... -
Ekologisesti kestävä musiikkikasvatus peruskoulussa
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)Tämän tutkielman tarkoitus oli selvittää, millaisia mahdollisuuksia musiikinopettajalla on toteuttaa ekologisesti kestäviin arvoihin ja asenteisiin pohjautuvaa kasvatusta peruskoulun musiikin tunneilla. Kestävä tulevaisuus ... -
Elevcentrerad undervisning i pop/jazz-sång. En kvalitativ studie om sångelevers upplevelser om sin lärandeprocess inom den grundläggande konstundervisningen i musik.
(2020)
opinnäyte (maisteri)I min magisteravhandling undersöker jag elevers erfarenheter av pop/jazz sånglektioner inom den grund-läggande konstundervisningen i musik och hurdana erfarenheter de har av elevcentrerad undervisning Min undersökning utgår ... -
Elämänkumppanina musiikki : kolme kertomusta musiikin merkityksistä elämässä
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2018)
opinnäyte (maisteri)Tämä maisterin tutkielma pyrkii selvittämään, millaisia merkityksiä musiikilla on ihmisille heidän elämänsä eri vaiheissa. Laadullisena tapaustutkimuksena työ tarkastelee yksilöiden kokemusta kolmen tutkimushenkilön ... -
”Enemmän kuin aaltoliikettä” – musiikin ja matematiikan teoreettinen integrointimalli kouluympäristöön
(2020)
opinnäyte (maisteri)Tässä tutkielmassa tutkin, miten musiikkia ja matematiikkaa integroimalla voidaan kehittää oppijan yleisiä ongelmanratkaisutaitoja kouluympäristössä luoden musiikin ja matematiikan teoreettisen integrointimallin ... -
Ergonomia osana lyömäsoittimien ja rumpusetin soitonopetusta
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)Tässä tutkimuksessa selvitin, mitkä ovat yleisimpiä lyömäsoittimien ja rumpusetin soit-tamisesta aiheutuneita tuki- ja liikuntaelin vammoja ja miten niiden syntymistä voidaan ennaltaehkäistä. Lisäksi tarkastelin, miten ... -
”Et löytää sen oikeen kanavan, mistä löytyy se tietynlainen tunne” : kolmen laulunopettajan kokemuksia nuorten laulunopetuksesta
(2019)
opinnäyte (maisteri)Tässä tutkielmassa tarkastelen 12–16-vuotiaiden nuorten pop/jazz-laulunopetusta kolmen pop/jazz-laulupedagogin kokemusten pohjalta. Pyrin selvittämään, minkälaisia erityispiirteitä nuorten laulunopetukseen liittyy, sekä ... -
Flow, ajankäyttö ja luovuus: lauluntekijöiden ajatuksia säveltämisestä ajallisen paineen alla
(2020)
opinnäyte (maisteri)Tutkielmani käsittelee flow-kokemusta ja luovuutta suhteessa ajankäyttöön. Käsittelen populaarimusiikin parissa toimivien lauluntekijöiden käsityksiä deadlineista, luovasta tuottamisesta ja flow-kokemuksista. Tutkimuskysymykseni ... -
From detective work to love affairs : case study on the development of organizational social network relations in the Finnish Institute in London
([A. Vainio], 2015)
opinnäyteNetworking is an essential part of organizations' operations, also in the cultural field. The aim of the study is to examine why and how organizational network relations are developed in an arts organization and to explore ... -
Harmaalle alueelle ja vähän ylikin : tekijänoikeus musiikin aineenopettajan työssä
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2016)
opinnäyte (maisteri)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on pohtia musiikin aineenopetuksen ja tekijänoikeuden suhdetta. Tutkimuksessa tarkastelen, miten tekijänoikeusasiat vaikuttavat musiikinopettajan työhön. Erityishuomiossa ovat käytännön ... -
Henkinen turvallisuus luovassa musiikkikasvatuksessa : lasten kokemuksia säveltämisestä, turvallisuuden tunteesta ja leikeistä Kuule, minä sävellän -projektissa
(2018)
opinnäyte (maisteri)Tässä tutkimuksessa pyrin luomaan ymmärrystä siitä, miten musiikkikasvatuksessa voisi edistää turvallisuuden tunteen syntymistä ja sitä kautta avaamaan mahdollisuuksia luovuudelle. Musiikillisen keksimisen painoarvo on ... -
Hyvä paha inkluusio : Inklusiivisen musiikkikasvatuksen tutkimus 2000-luvulla
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)Tutkin inklusiivisen musiikkikasvatuksen tutkimuskirjallisuutta 2000-luvulla. Tutkimuskysymykseni ovat: 1) Millaista inkluusiota koskevaa tutkimusta musiikkikasvatuksen tieteenalalla on tehty viimeisen kahdenkymmenen ... -
Improvisaatio pop/jazz -laulunopetuksessa oppijakeskeisyyden näkökulmasta: Systemaattinen kirjallisuuskatsaus opettajan tehtäviin ja työtapoihin improvisaation opettamisessa.
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)Tässä tutkielmassa perehdyn improvisaation ja luovan tuotannon opettamiseen pop/jazz -laulutunnilla. Tarkastelen aihetta oppijakeskeisyyden näkökulmasta. Olen etsinyt tietoa siitä, minkälaisia työtapoja improvisaation ... -
Inklusiivinen musiikkikasvatus : systemaattinen kirjallisuuskatsaus käsitteisiin ja käytänteisiin.
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)Tässä tutkimuksessa tutkin inkluusion toteutumista musiikkikasvatuksessa. Tarkoituksena oli selvittää, miten inkluusiota on käsitelty musiikkikasvatuksen tutkimuksessa sekä pohtia inklusiivisia käytänteitä musiikkikasvatuksessa. ... -
Inklusiivisuus musiikkikasvatuksen lähtökohtana
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)Tutkimuksessani selvitin, miten inkluusio käsitetään musiikkikasvatuksen tutkimuskirjallisuudessa, ja millaisia tekijöitä inklusiivisen musiikkikasvatuksen toteutumiseen liittyy. Inkluusio on yksi keskeisimmistä ... -
Kehollisuus laulunopetuksessa
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)Tutkielman aiheena on kehollisuus laulunopetuksessa. Tutkimustehtävänä on selvittää ensinnäkin, mitä kehollisuus tarkoittaa laulunopettamisen kontekstissa, ja toiseksi miten laulunopettaja voi ohjata oppilasta keholliseen ...