OrganisaatioyksikötTaideyliopiston Teatterikorkeakoulu. Ohjaus
Viitteet 1-11 / 11
-
Arki ja taide
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 13.05.2024)
opinnäyte (maisteri)Tämä opinnäytteen kirjallinen osio koostuu työpäiväkirjamerkinnöistä ja kahdesta haastattelusta. Ensimmäisessä luvussa avaan lähtökohtiani tämän opinnäytteen kirjoittamiseen ja käsittelen Rovaniemen kaupunginteatteriin ... -
From Isolation to Resistance: Exploring the Duality of Audience Engagement in Collective Spaces in Political Arts and Social Movements
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 30.04.2024)
opinnäyte (maisteri)This thesis explores the interplay between technology, politics, and artistic expression in the digital era, focusing on contemporary performance art and its capacity to initiate societal dialogue and change. It investigates ...Aineisto on käytettävissä vain kirjaston Taju-työasemilla. -
Kaksi viikkoa kommandona : pari valittua sanaa ohjaajan hyvinvoinnista
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2021)
opinnäyte (maisteri)Vastaan tässä tutkielmassa ohjaajan työhyvinvointiin liittyviin kysymyksiin. Keskeiset kysymykset ovat miten luovuus ja työhyvinvointi liittyvät toisiinsa ohjaajantyössä; mitkä asiat vaikuttavat ohjaajan työhyvinvointiin; ... -
KONE ja "oikeesti tekemisen" dramaturgiaa
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2021)
opinnäyte (maisteri)Tämä opinnäytteen kirjallinen osio avaa suhdettani omaan praktiikkaani teatteriohjaajana ja esitystentekijänä. Oman praktiikkani keskiössä on kysymys oikeesti tekemisestä. Oikeesti tekeminen on minun yhdessä mm. Veli-Ville ... -
Leikki, kietoutuminen ja sabotaasi: Eli suomeksi 'Did I mention I went to France?'
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 26.03.2024)
opinnäyte (maisteri)Tämä opinnäytteen kirjallinen osio käsittelee leikkiä strategiana ja näkökulmana teatterityöhön. Työn kärki on avata, leikkiin liittyviä, taiteelliselle työlleni keskeisiä, leikin jäsennyksiä. Työ ammentaa ... -
Luota siihen mitä tiedät : Näytelmäkirjailijan ja ohjaajan kokemus tietämisestä
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 29.02.2024)
opinnäyte (maisteri)Hahmotan tässä opinnäytetyön kirjallisessa osiossa taiteilijan tietämisen kokemusta esityksen tekemisen prosessissa. Alkusysäys työhön syntyi tarpeesta ymmärtää omia taiteellisia prosesseja tarkemmin. Pohdin tekstissä, ...Aineisto on käytettävissä vain kirjaston Taju-työasemilla. -
Löysin itseni teatterimaailmasta
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)Pyrin tämä opinnäytteen kautta selkeyttämään omaa paikkaani valmistuvana teatteriohjaajana, taiteilijana ja ihmisenä suomalaisessa taidekentässä, käsittelemällä kuuden vuoden opiskelukokemuksiani Teatterikorkeakoulun ... -
Tarinankertomisen akti
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)Tässä opinnäytteen kirjallisessa osiossa minä tutkin tarinankertomisen aktia. Lähtökohtani tarinankertomisen tutkimiselle on henkilökohtainen huomio, että useat ohjauksen opiskelijat eivät ole kiinnostuneita luomaan ... -
Va e de ja håller på me? En regissör söker sig själv
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 03.05.2024)
opinnäyte (maisteri)I det här arbetet skriver jag, Tomi Korhonen, om mig själv som regissör. Det är en undersökning i att vad jag anser att är regissörens uppgift, hur jag jobbar som regissör, vilken sorts teater jag är ute efter, min konstsyn ... -
Vallankumous ja kapina
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2021)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytteeni kirjallisessa osiossa “Vallankumous ja kapina” käsittelen teatteriohjaajan valtaa ja auktoriteettikysymyksiä, näyttelijän ohjaamista, taiteilijuutta ja ohjaajan moninaistuvaa kuvaa muuttuvassa ympäristössä. ... -
why we bow - autothesis
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 24.04.2023)
opinnäyte (maisteri)I propose this work as my autothesis: a thesis of a subjective self, reckoning with who I am and from where I come. What I wish to address is the importance of self-consciousness in relation to knowledge and power in the ...