OrganisaatioyksikötTaideyliopiston Teatterikorkeakoulu. Tanssinopettaja

Viitteet 1-17 / 17

    • Being with care: dance practice in times of ecosocial crisis 

      Ojanen, Wilhelmina (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      This thesis aims to examine how dance practice can provide a way of being with care. The research methodology focuses on how one can develop a caring relationship with other worlds through dance practice. The main research ...
    • Dreaming to life Collective Liberation: Cultivating caring communities through dance and movement 

      Oga, Nicole (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 14.06.2024)
      opinnäyte (maisteri)
      When I dream of what I want the future of dance education to look like, I imagine a truly liberated world where all people have access to liberatory dance and movement education. We, society at large, live in a world where ...
    • Häive : jaetun tekijyyden muovaama tanssielokuvaprojekti 

      Nevalainen, Moona (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      Opinnäytetyössäni tarkastelen jaetun tekemisen mahdollisuuksia taidepedagogisesta näkökulmasta. Kollektiivisen työskentelyn ollessa yleistä tanssin ammattikentällä, ryhmän potentiaalia hyödynnetään harvemmin tanssin opetuksen ...
    • Keho äänessä – tanssipedagogin merkintöjä kehoäänen potentiaalista 

      Rautakorpi, Marja (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 31.01.2023)
      opinnäyte (maisteri)
      Taiteellis-pedagoginen opinnäytetyöni on tutkielma kehoäänen potentiaalista. Syvennyn aiheeseen kollektiivisen taiteellisen tutkimisen ja kirjoittamisen keinoin. Keskiössä on kehon äänellinen vapautuminen. Kehoäänen ...
    • Kohtaamisen taidetta - Kokemuksia yhteisötanssin opetuksesta ikäihmisille 

      Kulin, Piia (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2021)
      opinnäyte (maisteri)
      Opinnäytteessäni Kohtaamisen taidetta - Kokemuksia yhteisötanssin opetuksesta ikäihmisille tarkastelen yhteisötanssitaiteilija Marjo Hämäläisen ajatuksia ja kokemuksia yhteisötanssin opettamisesta ikäihmisille. Kohderyhmänä ...
    • Kohti näkymätöntä praktiikkaa 

      Kerkkänen, Sari (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 20.10.2024)
      opinnäyte (maisteri)
      Kohti näkymätöntä praktiikkaa on opinnäytetyöni Taideyliopiston teatterikorkeakoulun tanssinopettajan maisterin tutkinnosta. Sen keskiössä on sisäinen, näkymätön harjoittelu, jota tein Helsingin julkisessa liikenteessä ...
    • Koreografin pedagogiikkaa : Dances to a Beat (DTB) -metodin saavutettavuuden tarkastelua inklusiivisen tanssintekemisen kontekstissa 

      Korosuo, Kati (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 14.06.2024)
      opinnäyte (maisteri)
      Vuonna 2013 kehitin metodin, jonka avulla voi tehdä hetkessä syntyvää koreografiaa. Annoin metodille nimeksi Dances to a Beat (DTB). Tässä metodissa improvisoidaan liikkeitä ja toistetaan niitä musiikin rytmin mukana. Olen ...
    • Lasten tanssipedagogiikka yhteydessä olemisen praktiikkana 

      Uotila-Kraatz, Maikki (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      Opinnäytetyöni keskiössä on lasten tanssipedagogiikka. Pohdin tanssinopetuksen merkitystä ympäristökriisin aikakaudella kysyen, miten tanssinopetus varhaiskasvatuksen kontekstissa voisi tukea lasten kokonaisvaltaista ...
    • Minä ja muut eläimet – Ihmiskeskeisyyttä purkavaa tanssipedagogiikkaa 

      Kaartinen, Nella (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 01.05.2024)
      opinnäyte (maisteri)
      Taiteellis-pedagogisen opinnäytetyön kirjallinen osa pohjautuu taiteelliseen osaan, joka on 23.3.2024 ensiesityksensä saanut lasten ja aikuisten osallistava tanssiteos Minä ja muut eläimet. Opinnäytetyö sai alkunsa ...
    • Motions of Matter: Värähtelyä tanssin ja meditaation rajapinnalla 

      Koski, Anniina (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 02.05.2024)
      opinnäyte (maisteri)
      Tämä tutkimus on lopputyöni Taideyliopiston Teatterikorkeakoulun tanssinopettajan maisteriohjelmasta. Tarkastelen työssäni sitä, millä tavalla tanssi ja meditaatio yhdistyvät sekä omassa kokemusmaailmassani, että ...
    • Raising artists : dreaming up more holistic dance education 

      Rauhala, Reettaleena (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      In my thesis, I aim to answer the question “How does one raise artists?” by dreaming up and applying a pedagogical practice called raising artists. The research question stems from my experience and observation that dance ...
    • Taidon takana : mietteitä kokonaisvaltaisesta taitopedagogiikasta 

      Sarno, Juho (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 05 / 2024)
      opinnäyte (maisteri)
      Tässä opinnäytetyössä avaan ajatuksiani taidon olemuksesta, taitoharjoittelun kokonaisvaltaisuudesta, sekä siitä mitä holistinen taitopedagogiikka voisi olla sirkuksen kontekstissa. Sirkustaiteen ja -pedagogian tutkimus ...
    • Taiteellis-pedagoginen praktiikka oliona : tanssipedagogi pohtii työnsä suhdetta mahdollisten merkitysten ilmaantumiseen 

      Kortelainen, Mari (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      Taiteellis-pedagoginen opinnäytetyöni sisältää tarkastettavan käytännön osan ja kirjallisen osan. Kirjallisessa osassa tarkastelen opetusharjoittelun, taiteellisen työskentelyn ja kirjoittamisen näkökulmasta taiteellis- ...
    • Tanssin merkitys kouluvalmiuden tukemisessa 

      Posio, Satu (09.05.2023)
      opinnäyte (maisteri)
      Opinnäytteeni on tutkielma, jossa tarkastelen tanssin vaikutuksia esikouluikäisten lasten kouluvalmiuden kehittymisessä. Opinnäytetyöni pedagogisen osion kohderyhmänä olivat yhden rovaniemeläisen varhaiskasvatusyksikön ...
    • Tanssinopettajan vaellus ideaalien peilimaailmassa 

      Kitti, Eevamari (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2021)
      opinnäyte (maisteri)
      Taiteellis-pedagoginen opinnäytteeni koostuu kolmesta tasaveroisesta osasta: tanssia ja opettamista käsittelevistä omakohtaisista kirjoitelmista, kirjoitelmiin pohjautuneesta esityksestä Vai jotain muuta? sekä näiden myötä ...
    • Toivolla on asiaa: Oleminen ja ruumiillisuus vaikuttamisen taidepedagogiikassa 

      Leinonen, Oona (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 01.05.2024)
      opinnäyte (maisteri)
      Millaisessa suhteessa pedagogiikka on yhteiskunnalliseen taiteeseen ja taiteen vaikuttavuuteen? Tällaisen kysymyksen esitän opinnäytetyössäni, jonka keskiössä on yhteiskunnallisen taiteen tarkastelu pedagogisista lähtökohdista ...
    • Ukrainalaisten Vuoro - Työskentelyä haavoittuvaisessa asemassa olevien kanssa 

      Seppänen, Antti (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 14.06.2024)
      opinnäyte (maisteri)
      Taiteellis-pedagogisen opinnäytetyöni kirjallisessa osuudessa käyn läpi työskentelyä ukrainalaisten pakolaisten kanssa. Kerron kuinka lopulta päädyin tuottamaan 15.3.2024 Helsingin suomenkielisen työväenopiston Juhlasalissa ...
      Aineisto on käytettävissä vain kirjaston Taju-työasemilla.