Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa "esityskäytäntö"
Viitteet 1-8 / 8
-
Ajatuksia Beethovenin sonaatin op. 30 nro 2 muodosta ja tulkinnasta
([L. Tuuri], 2014)
opinnäyteKirjallisen työn päämäärä on oman tulkinnan luominen Beethovenin sonaatista viululle ja pianolle nro 7, op. 30 nro 2 muotoanalyysin ja esittämisohjeiden avulla. Kirjallisen työn keskeisen osan muodostaa Max Rostalin, ... -
Autenttista vai persoonallista? : Erilaisia Brahms-tulkintoja 1800-luvun esityskäytäntöjen valossa
([H. Pesonen], 2008)
opinnäyteTutkielmani käsittelee 1800-luvun esityskäytäntöjä ja Brahmsin musiikkia niiden historiallisena kontekstina. Tarkastelen esityskäytännöistä vibratoa, portamentoa ja ajan käyttöä ennen kaikkea 1800-luvun suuren viulistin ... -
Jan Pieterszoon Sweelincks koralvariationer i Mus. MS. Lynar A 1 : notation, interpretation och edition
(Sibelius-Akatemia, 2000)
opinnäyte (tohtori)The keyboard music of the Dutch composer Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621) is not preserved in autograph manuscripts and it was not printed during the composer's lifetime. Neither are there any extant versions authorised ... -
Laulajan sprezzatura : fenomenologinen tutkimus italialaisen varhaisbarokin musiikin laulaen puhumisesta
Acta Musicologica Fennica : 29 (Suomen musiikkitieteellien seura, 2011)
opinnäyte (tohtori)The subject of this study is the experience of a singer of Early Italian Baroque Music. Description of this experience relies on the concept of sprezzatura, which was used in the Italy of Monteverdi's time and referred to ... -
Le bon goût : ranskan klassisen urkumusiikin (1650-1800) esittämiskäytäntö
EST-julkaisusarja : 9 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2002)
kirja -
'Magic points' and evaded cadences : analysis, performance, and their interaction in four opening piano trio movements of Felix Mendelssohn and Robert Schumann
Studia musica : 73 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2017)
opinnäyte (tohtori)This study will examine the opening sonata-form movements of the piano trios by Felix Mendelssohn (1809–1847) and Robert Schumann (1810–1856) concentrating on the interaction between analysis and performance. The aim is ... -
Performing Palestrina / from historical evidence to twenty-first century performance
(Sibelius-Akatemia, 2014)
opinnäyte (tohtori) -
Singing in the Contemporary Traverso Classroom
(2019)
opinnäyteThis research aims to study the usage and effects of singing as a tool for contemporary traverso pedagogy. It is also intended to shed light on the historical usage of singing tools in the professional-musician training ...