Haku
Viitteet 1-10 / 160
”Sit meijän basisti lopetti nii mun piti alottaa basson soitto” : neljän ammattimuusikon tie multi-instrumentalismiin
(2021)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Multi-instrumentalismi on harvemmin tutkittu aihealue, joten tutkielmassa pyritään avaamaan termiä ja sen määritelmiä tarkemmin. Tutkielmassa käytetään uutta aineistoa teoreettisessa viitekehyksessä ja sen mukaan pyritään ...
Melodinen myötätunto : yhteisöllisyys neljän kuudesluokkalaisen kuvaamana musiikkiluokalla
(2021)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tutkimukseni tavoitteena on tarkastella kuudesluokkalaisten kokemuksia yhteisöllisyydestä musiikkiluokalla sekä tämän yhteisön yhteyksiä elämäntaitojen oppimiseen. Tutkimuskysymykset ovat: Miten haastateltavat alakoululaiset ...
”Keskityttiinköhän mekin kaikki ennen vaan omaan soittoon?” : laadullinen tapaustutkimus kuuntelukasvatuksen ja yhteismusisoinnin yhdistämisestä yläkoulussa
(2021)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tutkimukseni tarkoitus on selvittää, miten kuuntelukasvatus soveltuu yhteismusisoinnin opetuksen välineeksi yläkoulussa. Lähestyn aihetta ensin kirjallisuuden kautta käsittelemällä työni teoreettisessa viitekehyksessä ...
Korkeakoulutason musikaalilaulunopetus ja musiikkiteatterialan laululliset haasteet : kolmen laulunopettajan käsityksiä
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan, mitä laulullisia haasteita musiikkiteatterin ala tarjoaa nyt ja tulevaisuudessa vastavalmistuneille korkeakoulutetuille musikaalilaulajille perustuen kolmen laulunopettajan käsityksiin ...
Musiikki kuuluu kaikille? : näkökulmia taiteen perusopetuksen musiikinopetuksen demokraattisuuteen
(2014)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Suomessa on julkisin varoin tuettu taidekasvatusjärjestelmä - taiteen perusopetus - jonka osana musiikkioppilaitosjärjestelmä
toimii. Musiikinopiskelun hyötyjä on tutkittu viime vuosina runsaasti, mutta siltikin taiteen ...
Musik och rörelse som plattform för kreativitet : en intervjustudie med fyra musiklärare i årskurserna 7-9
(2015)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
I denna avhandling undersöks genom intervjuer hur musik och rörelse fungerar som plattform för skapande verksamhet på grundskolans högre klasser. En teoretisk referensram beskriver dels kreativitet och musikaliskt skapande ...
Musiikin aineenopettajien käsityksiä sanallisesta tiedosta lukion musiikin 1. kurssin opetuksessa
(2012)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tutkimuksessa tarkastellaan kolmen lukiossa työskentelevän musiikin aineenopettajan käsityksiä sanallisesta tiedosta lukion musiikin 1. kurssissa. Teemahaastattelulla kerätyn ainiston analysoimiseen ja tulkintaan käytetään ...
Musiikin teoriaa vai käytäntöä : musiikin perusteiden opettajien näkemyksiä aineensa kehityssuunnasta
(2005)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Opinnot musiikkioppilaitoksen perusasteella koostuvat soitonopiskelusta, yhteismusisoinnista ja musiikin perusteiden opinnoista. Viime vuosina musiikin perusteiden opetus musiikkioppilaitoksissa on kokenut muutoksia, kun ...
Musiikinopettajien käsityksiä omista musiikkiteknologian käyttötaidosta
(2015)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tutkimuksen tehtävänä oli selvittää musiikinopettajien arvioita musiikkiteknologian käyttötaidoistaan ja sitä, miten opettajat perustelevat näitä arvioitaan. Lisäksi tutkin, miten erilaiset taustamuuttujat (ikä, sukupuoli, ...
Musikens roll och funktion i skriftskolan : hur ser de anställda i Borgå stifts södra prosterier på musikens roll i konfirmandarbetet?
(2016)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Musiken har, till stor del på grund av Martin Luthers välvilliga inställning till musik, alltid haft en stark position inom den evangelisk-lutherska kyrkan och har det fortfarande: Kyrkans olika musikevenemang når årligen ...