Haku
Viitteet 1-10 / 16
Strategier för en normkritisk musikundervisning : en litteraturstudie utifrån ett queerperspektiv
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Den här avhandlingen undersöker hur normkritisk pedagogik kan utövas i musikklass-rummet för att göra studiemiljön trygg för HBTQ-elever. Jag fördjupar mig i diskurser kring kön och sexualitet, definierar vad normkritisk ...
Tunteva ääni, Chekhov-metodin soveltaminen laulupedagogiikassa tunteiden käsittelyn tukena
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tässä tutkimuksessa tarkastelin tunteiden yhteyttä laulamisen fysiologiaan ja sitä, miten näyttelijäntyöllinen Chekhov-metodi voisi toimia laulupedagogiikan työvälineenä oppilaan tunteiden käsittelyssä.
Tutkimukseni ...
Yläkoulun musiikinopettajuuden merkityksiä praksiaalisen musiikkikasvatusfilosofian näkökulmasta
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tämä tutkielma on synteesi musiikin aineenopettajuuden tutkimuksista suomalaisessa peruskoulussa 2000-luvulla. Tarkoitukseni oli selvittää musiikinopettajan työn tavoitteita ja sisältöä, koska valtakunnallinen opetussuunnitelma ...
"Onni yksityistä, hyvinvointi yhteistä" : Lukiomusiikinopetuksen merkitykset nuoren hyvinvoinnille
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tässä tutkielmassa tarkastelen lukion musiikinopetuksen merkityksiä nuoren hyvinvoinnille. Tutkin suomalaisen lukiomusiikinopetuksen erityispiirteitä ja toimintatapoja, ja selvitän, millaisia yhteyksiä niillä on ...
Musiikinopettaja oppilaiden minäpystyvyyttä tukemassa
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tutkimukseni käsittelee minäpystyvyyden tukemista peruskoulun musiikinopetuksessa. Minäpystyvyys tarkoittaa ihmisen käsitystä omasta pystyvyydestään tietyssä tehtävässä, ja se rakentuu pääasiassa neljän informaatiolähteen ...
Ekologisesti kestävä musiikkikasvatus peruskoulussa
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tämän tutkielman tarkoitus oli selvittää, millaisia mahdollisuuksia musiikinopettajalla on
toteuttaa ekologisesti kestäviin arvoihin ja asenteisiin pohjautuvaa kasvatusta peruskoulun
musiikin tunneilla. Kestävä tulevaisuus ...
Koulun musiikinopetuksen ja katsomuksen suhde 2020-luvun Suomessa
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tässä tutkimuksessa tarkastelen musiikinopetuksen ja katsomuksen suhdetta Suomessa. Kartoitan, miten tutkimuskirjallisuudessa on käsitelty koulun musiikinopetuksen suhdetta katsomukseen ja uskontoon. Perehdyn siihen, ...
Säveltävä ryhmä: Devising-teatterin tarjoamat luovan ryhmäprosessin menetelmät sävellyspedagogiikan lähtökohtana
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tutkimuksen tavoitteena oli hahmottaa ryhmä- ja prosessikeskeisen teatterin menetelmien tarjoamia mahdollisuuksia sävellyspedagogiikassa. Tämän lisäsi tarkasteltiin, miten erityisesti devising-teatteri ja sen lähestymistavat ...
To play, sillä kaikki on leikkiä
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa sitä, miten draamakasvatuksen keinoin voidaan mahdollistaa laajempaa sukupuolista toimijuutta yhtyeopetuksen kontekstissa. Tarkastelen, kuinka sukupuolisensitiivinen ...
Inklusiivisuus musiikkikasvatuksen lähtökohtana
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tutkimuksessani selvitin, miten inkluusio käsitetään musiikkikasvatuksen tutkimuskirjallisuudessa, ja millaisia tekijöitä inklusiivisen musiikkikasvatuksen toteutumiseen liittyy. Inkluusio on yksi keskeisimmistä ...