Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa Rinnakkaistallennetut julkaisut
Viitteet 1-6 / 6
-
Lastenoopperaa, koululaisoopperaa ja lasten tekemää oopperaa : Suomen Kansallisoopperan lapsille suunnatun ohjelmiston kulttuuripolitiikka
(Suomen Semiotiikan Seura ry, 2021)
lehtiartikkeliTaiteen ja tasa-arvon suhdetta on Suomessa 2010-luvulla tutkittu useassa hankkeessa. Niistä mittavin oli vuosina 2015–2021 tehty The Arts as Public Service: Strategic Steps Towards Equality (ArtsEqual), jossa taiteen ja ... -
Oopperasäveltäjäksi oppimassa : Opera by You -verkkoyhteisö musiikillisen asiantuntijuuden kasvualustana
(Suomen musiikkitieteellinen seura, 2013)
lehtiartikkeli -
Publishing and Studying Historical Opera and Music Theatre Performances on the Semantic Web: Case OperaSampo 1830–1960
CEUR workshop proceedings : 3540 (RWTH Aachen University, 2023)
kirjan osaThe OperaSampo is a Linked Open Data (LOD) service and semantic portal for searching, browsing, and analyzing information related to opera and music theatre performances performed in Finland during 1830–1960. The key data ... -
Taidekasvatus notkeassa modernissa : Systeeminen visio suomalaisen musiikkioppilaitosjärjestelmän tulevaisuuteen
(Suomen Semiotiikan Seura ry, 2021)
lehtiartikkeliYksi sosiologian merkittävimpiä aikalaisdiagnostisia käsityksiä on Zygmunt Baumanin (2002) moderniin liittyvien instituutioiden ”notkeutuminen” (liquid modernity) – käsite, joka haastaa yhteiskunnan eri alueiden tulevaisuuden ... -
The politics of memory and place-making in local opera : The case of the Kymi River Opera
(Svenska samfundet för musikforskning, 2023)
lehtiartikkeliThis case study on the Kymi River Opera in south-eastern Finland, at the former border between Sweden and Russia, explores the potential of local operas to re-create a sense of place identity in a contemporary society in ... -
Vocal characterisation of the dramatis personae in Paavo Heininen’s Silkkirumpu op. 45 and Kaija Saariaho’s Adriana mater
(Cogent OA, 2023)
lehtiartikkeliThis article discusses the composer’s contribution to the vocal characterisation of the dramatis personae in contemporary opera. The composer can formulate the musical and expressive content of the soloists’ vocal parts ...