OppiaineetKirjalliset opinnäytteettanssinopettaja
Viitteet 41-53 / 53
-
Taiteellis-pedagoginen praktiikka oliona : tanssipedagogi pohtii työnsä suhdetta mahdollisten merkitysten ilmaantumiseen
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)Taiteellis-pedagoginen opinnäytetyöni sisältää tarkastettavan käytännön osan ja kirjallisen osan. Kirjallisessa osassa tarkastelen opetusharjoittelun, taiteellisen työskentelyn ja kirjoittamisen näkökulmasta taiteellis- ... -
Taiteet sekaisin : tanssinopettajan tutkimusmatka taiteidenväliseen työskentelyyn
(2014)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytetyöni Taiteet sekaisin – Tanssinopettajan tutkimusmatka taiteidenväliseen työskentelyyn pohtii taiteidenvälisyyden mahdollisuuksia tanssinopetuksen osana ja tanssinopettajan työvälineenä. Tutkin ja kokeilin ... -
Tanssin merkitys kouluvalmiuden tukemisessa
(09.05.2023)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytteeni on tutkielma, jossa tarkastelen tanssin vaikutuksia esikouluikäisten lasten kouluvalmiuden kehittymisessä. Opinnäytetyöni pedagogisen osion kohderyhmänä olivat yhden rovaniemeläisen varhaiskasvatusyksikön ... -
Tanssinopettajan vaellus ideaalien peilimaailmassa
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2021)
opinnäyte (maisteri)Taiteellis-pedagoginen opinnäytteeni koostuu kolmesta tasaveroisesta osasta: tanssia ja opettamista käsittelevistä omakohtaisista kirjoitelmista, kirjoitelmiin pohjautuneesta esityksestä Vai jotain muuta? sekä näiden myötä ... -
Tanssinopettajan ääni : tanssinopetus puhetyönä
(2012)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytetyöni on taidepedagoginen tutkielma tanssinopetuksesta puhetyönä. Etsin työssäni keinoja tanssinopettajien parempaan ja tarkoituksenmukaisempaan äänenkäyttöön ja pyrin antamaan välineitä, joilla opettajat voisivat ... -
The voice as a limb : discovering pedagogy and politics : through the bridge of voice and movement
(2020)
opinnäyte (maisteri)This work analyses what the concept of voice means and how to deal with its unconventional use in a dance context, through a radical pedagogy approach. The radicality of the pedagogy in this process is based on guidelines ... -
Tilanteita - situations : ryhmä ja minä
(2013)
opinnäyte (maisteri)Tämä kirjallinen työni on toinen osa Tanssitaiteen maisterin opinnäytettäni Teatterikorkeakouluun. Toinen ja yhtä tärkeä osa opinnäytettäni oli Tilanteita- Situation esitys, joka sai ensi-iltansa Teatterikorkeakoulussa ... -
Toivolla on asiaa: Oleminen ja ruumiillisuus vaikuttamisen taidepedagogiikassa
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 01.05.2024)
opinnäyte (maisteri)Millaisessa suhteessa pedagogiikka on yhteiskunnalliseen taiteeseen ja taiteen vaikuttavuuteen? Tällaisen kysymyksen esitän opinnäytetyössäni, jonka keskiössä on yhteiskunnallisen taiteen tarkastelu pedagogisista lähtökohdista ... -
Tunneli : kokemuksellinen ja yhteisöllinen käyttöliittymä
(2018)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytetyöni lähtökohtana oli konkreettisen Tunneli-teoksen suunnittelu ja toteutus sekä metaforisen tunneli ajatukseni keskustelevuus. Tutkin työssäni kohtaamista. Miten ajatuksellinen ja konkreettinen tunneli kohtaavat? ... -
"Täällä on niin avaraa" : tilasensitiivinen taidetoiminta muistisairaiden hoivakodissa
(2016)
opinnäyte (maisteri)Kuvaan opinnäytetyössäni tilallisuuden ulottuvuuksia taidepedagogiikan näkökulmasta ja pohdin, kuinka totuttua tilallisuutta voidaan taidepedagogisen toiminnan avulla muuttaa. Tärkeimpänä empiirisenä tutkimusaineistonani ... -
Vocal pedagogy and contemporary commercial music : reflections on higher education non-classical vocal pedagogy in the United States and Finland
(Sibelius-Akatemia, 2013)
opinnäyte (maisteri)This study is focused on the discipline of higher education contemporary commercial music (CCM) vocal pedagogy through the experiences of two vocal pedagogy teachers, the other in the USA and the other in Finland. The aim ... -
Weaving Presences, Unravelling Normal: Affirming Diverse Ways of Being in Dance Pedagogy
(2020)
opinnäyte (maisteri)This is an art-pedagogical thesis that is a continuation of a process of artistic-pedagogical practice as inquiry grounded in my work in Winter 2019-2020 at a vocational special education training program in contemporary ... -
Woven into the air– Dance as a practice towards ecologically and socially just communities
(2020)
opinnäyte (maisteri)This research aims to examine methods of an artistic-pedagogical process and their potential for working with a diverse group. The theoretical reference point is EcoJustice education, a framework for ecologically and ...