Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Kirjalliset opinnäytteet

Viitteet 1505-1524 / 1571

    • Virtaa : vesi taiteellisena prosessielementtinä 

      Kytösaho, Esa (2016)
      opinnäyte (maisteri)
      Tämän opinnäytteen aihe on vesi. Käsittelen vettä taiteellisena prosessielementtinä – se on tämän työn kontekstissa metaforinen ja filosofinen kumppani, joka vaikuttaa työskentelyyn omilla sisäsyntyisillä ominaisuuksillaan. ...
    • Virtuaalisen ja fyysisen rajalla 

      Rasinkangas, Kalle (2020)
      opinnäyte (maisteri)
      Käsittelen tässä opinnäytteessä havaintojani vuorovaikutteisen taiteen tekemisestä sekä erilaisten medioiden ja teknologioiden käyttämisestä osana taideteoksia. Lisäksi esittelen taiteellisen opinnäytteeni osat Kempin Kisat ...
    • Visions through mobilizing networks: Co-developing intercultural music teacher education in Finland and Israel 

      Miettinen, Laura
      Studia musica : 82 (2020)
      opinnäyte (tohtori)
      This doctoral dissertation examines the understandings and visions of interculturality and intercultural competence in higher music education that arose from an institutional collaboration between the music teacher education ...
    • Visuaalinen jäljitelmä 

      Kassinen, Benjamin (Taideyliopiston Kuvataideakatemia, 01.10.2024)
      opinnäyte (maisteri)
      Kuvataiteen maisterin opinnäytteeni koostuu kahdesta öljyvärimaalauksesta – jotka olivat esillä Kuvan kevät 2023 näyttelyssä 6.5 - 4.6.2023 Kuva/Tila galleriassa – ja kirjallisesta osasta. Kirjallinen osa pohjautuu ...
    • Visuaalisen suunnittelun prosessi populäärimusiikkiesityksessä 

      Riikonen, Miika (2016)
      opinnäyte (maisteri)
      Maisterin opinnäytteeni kirjallinen osio käsittelee visuaalista suunnittelua populäärimusiikkiteoksiin, tarkemmin sanottuna elävän musiikin teosten kokonaisuuteen eli keikkaan. Pääpaino on valosuunnittelussa, mutta sivuan ...
    • Viuluakatemia 

      Pulakka, Pekko (2020)
      opinnäyte
      Seminaarityössä tutkittiin Viuluakatemian toimintaa vuosina 2009–2015, jolloin toiminta oli Suomen Kulttuurirahaston rahoittamaa. Tämä toteutettiin haastattelemalla Viuluakatemian perustajia, viulutaiteilijoita, viulumusiikin ...
    • Viuluniekkojen jäljillä : suomalaisia viulunsoiton oppikirjoja 1950-luvulta 2000-luvulle 

      Saarikko, Soile (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2014)
      opinnäyte
      Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin viulunsoiton alkeisopetuksen keskeisiä osa-alueita sekä vertailtiin suomalaisia viulukouluja kuudelta eri vuosikymmeneltä. Huomiota kiinnitettiin viulukouluissa opetettaviin asioihin, ...
    • Viulunsoiton alkeisopetuksen menetelmät : toimintatutkimus Colourstrings- ja Suzuki-metodien sekä venäläisen viulukoulun soveltuvuudesta eri temperamentteihin 

      Åström-Tiula, Annemarie (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2016)
      opinnäyte (tohtori)
      Kirjallisessa työssäni vertailin kolmea viulunsoiton alkeisopetuksen menetelmää ja havainnoin niiden soveltuvuutta vastakkaisiin temperamenttityyppeihin. Menetelminä tutkimuksessa ovat Colourstrings- ja Suzuki-metodit sekä ...
    • Viulunsoitonharrastajaksi aikuisena : opettajan rooli aikuisten viulunsoiton alkeisopetuksessa minäpystyvyyden näkökulmasta 

      Lazareva, Tamara (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
      opinnäyte (maisteri)
      Maisterintutkielmani keskittyy aikuismusiikkikasvatukseen viulunsoiton alkeisopetuksen kontekstissa. Tutkin opettajan roolia aikuisten alkeistason viulunsoiton opetuksessa minäpystyvyyden tukemisen kannalta. Tutkimuskysymykseni ...
    • Vocal pedagogy and contemporary commercial music : reflections on higher education non-classical vocal pedagogy in the United States and Finland 

      Keskinen, Anu Katri (Sibelius-Akatemia, 2013)
      opinnäyte (maisteri)
      This study is focused on the discipline of higher education contemporary commercial music (CCM) vocal pedagogy through the experiences of two vocal pedagogy teachers, the other in the USA and the other in Finland. The aim ...
    • Voice Map Method : enhancing composer-singer communication 

      Hyytiäinen, Miika
      EST-julkaisusarja : 64 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, DocMus-tohtorikoulu, 2022)
      opinnäyte (tohtori)
      Communication issues often occur between singers and composers in the context of creating new vocal music. The Voice Map Method (VMM), developed here, facilitates more fluent communication and thus supports the artistic ...
    • Voimia minussa : toimijuuden kokemuksia tanssijantyössä 

      Suomi, Lotta (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2021)
      opinnäyte (maisteri)
      Tarkastelen kirjallisessa opinnäytetyössäni toimijuuden kokemusta ja siihen liittyviä voimia erityisesti tanssijantyössä. Pohdin myös ruumissuhdettani ja ruumis-maailma suhdettani, jotka ovat yhteydessä toimijuuden kokemuksiin ...
    • Volunteering for democracy in Nepali extracurricular music education 

      Karki, Kushal (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2018)
      opinnäyte
      With music lessons absent from many school curricula, and private tuition often out of financial reach for many families, many Nepali children and young people access music education through projects led by voluntary ...
    • Vuorovaikutus kahdenkeskisessä instrumenttiopetuksessa 

      Kivinen, Liisa (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
      opinnäyte (kandidaatti)
      Tutkimuksessani tarkastelen kahdenkeskisen instrumettiopetuksen vuorovaikutussuhteita. Tutkin muun muassa sitä, minkälaiset tekijät vuorovaikutuksessa vaikuttavat opiskelijan oppimiseen, motivaatioon ja musiikillisen ...
    • Vuorovaikutus, valta ja vapaus : tapaustutkimus lauluyhtyeammattilaisten pienryhmätyöskentelystä 

      Tunkkari, Kirsi (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2017)
      opinnäyte (maisteri)
      Tutkimuksessa kuvataan ammattilauluyhtyeiden pienryhmätyöskentelyä johtajuuden näkökulmasta. Tutkimus pyrkii selvittämään miten johtajuus ilmenee ammattilauluyhtyeiden toiminnassa. Tutkimusta on ohjannut lauluyhtyekulttuurissa ...
    • Vuorovaikutustaidot ja tunteiden kohtaaminen laulunopetuksessa : laulunopettajien kokemuksia 

      Patrikainen, Sonja (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2017)
      opinnäyte (maisteri)
      Tässä tutkimuksessa tarkastelen laulunopettajien kokemuksia vuorovaikutuksesta laulutunneilla ja oppilaan tunteiden kohtaamisesta laulunopetuksessa. Miten vuorovaikutus tunnilla rakentuu, minka?laisia tunneherkkiä tilanteita ...
    • Vyyhti : kirjoittamisesta, muistamisesta ja kuvittelemisesta 

      Mutikainen, Ina (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2021)
      opinnäyte (maisteri)
      Olen kahden vuoden maisteriopintojeni ajan kirjoittanut taiteelliseksi opinnäytteekseni romaanikäsikirjoitusta. Tässä opinnäytteeni reflektiivisessä kirjallisessa osiossa haluan selvittää itselleni ja muille, miten kirjoitan ...
    • Vyyhti limittyvästä lavastamisesta 

      Saariniemi, Helka (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 16.06.2023)
      opinnäyte (maisteri)
      Vyyhti limittyvästä lavastamisesta kumpuaa lavastajantyöllisestä kipuilusta ja haaveilee runouden ja lavastamisen limittämisestä. Lavastusopintoni ja henkilökohtainen historiani taiteen parissa toimivat autoetnografisena ...
    • Väliaikaista kaikki - Everything is temporary 

      Tanskanen, Henna (2015)
      opinnäyte (maisteri)
    • Välillä - Monilajisen esitystaidepedagogisen praktiikan muotoutumista Eläinsuojelukeskus Tuulispäässä 

      Anderzén, Camilla (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2024)
      opinnäyte (maisteri)
      Opinnäytetyössäni tutkin minkälaista monilajista esitystaidepedagogista praktiikkaa taiteellis-pedagogisella transformaation alueella toteutettava oikean työn tekeminen Eläinsuojelukeskus Tuulispään toisten eläinten kanssa ...