Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Kirjalliset opinnäytteet
Viitteet 222-241 / 1114
-
How Mars lost its face
(2016)
opinnäyte (maisteri) -
HOW NEUROSCIENCE CAN SERVE MUSIC TEACHING: Insights for viola teachers
(2020)
opinnäyteWhile Finland is at the forefront of education, art teachers nowadays have seen the scope of teaching possibilities extended through new technologies, crossed-art projects and multidiscipline exchanges. Science has worked ... -
How to connect : a journey to form pedagogical principles for sustainable, flexible actor training
(2018)
opinnäyte (maisteri)In this thesis, the author searches pedagogical principles for actor training fueled by two questions: 1. How can the content of the training be made relevant to acting in theatre so that it is not just a physical workout? ... -
How to stay together : looking for sustainable practices in the frame of working groups in performing arts
(2019)
opinnäyte (maisteri)In the written part of my thesis, I am looking into how sustainability thinking should be reformulated in feminist, post-humanist ontological terms, and how this renewed sustainability thinking could inform the working ... -
How to study a musical work which includes movements during the performance
(Sibelius-Akatemia, 2012)
opinnäyteThe process for playing a piece which includes movements during the performance is quite different for the musician. I could learnt that from my experience, for this reason the aim of this written work is to help to everyone ... -
HUKASSA – tilaa tuntemattomalle
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2021)
opinnäyte (maisteri)Taiteellista työskentelyäni määrittää epäsuora lähestymistapa, jonka ytimessä on yritys oman tiedon, taiteellisen tahdon, ennakkoluulojen, oletusten ja odotusten väistämiseksi – yritys kohti tuntematonta. Opinnäytteessäni ... -
Hulluuden korkeampi aste
(2019)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytteeni kirjallisessa osiossa käsittelen mieltäni ja mielikuvitustani, sekä kerron siihen liittyvistä teemoista. Mielikuvituksen haittoja ja hyötyjä suhteessa näyttelijän taiteeseen, ihmisenä olemiseen, ymmärtämiseen ... -
Humanismin perintö ranskalaisessa kantaatissa vuosina 1700–1730
EST-julkaisusarja : 15 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2006)
opinnäyte (tohtori)Humanistisella kulttuurisuuntauksella on tunnetusti ollut vahva vaikutus ranskalaiseen kulttuuriin. Taiteelliseen tohtorintutkintoon kuuluvassa kirjallisessa työssäni, Humanismin perintö ranskalaisessa kantaatissa vuosina ... -
Huojunta sävellysteknisenä mahdollisuutena : teoksissa Schwebe ja Kään tekemieni ratkaisujen arviointia psykoakustisen tiedon valossa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2015)
opinnäyteKartoitan huojuntaa sävellettäessä huomioitavia tekijöitä. Määrittelen huojunnan sellaiseksi havaitun äänenvoimakkuuden tai -värin jaksolliseksi vaihteluksi, joka selittyy taajuudeltaan hieman toisistaan poikkeavien äänesten ... -
Huoneisto
(2016)
opinnäyte (maisteri) -
Huviretki ei-ymmärtämiseen
(2011)
opinnäyte (maisteri)Huviretki ei-ymmärtämiseen pyrkii purkamaan ja uudelleen jäsentämään käsitteitä esitys, esiintyjä, katsoja ja ohjaaja. Millainen on teatterin tekemisessä ja arvioinnissa käytettävä teatterin työkalupakki, joka rajoittaa ... -
Hyppy kylmään veteen : orkesteripianistin työnkuva ja ajatuksia orkesterisoiton opettamisesta pianistille
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
opinnäyteSeminaarityössä tutkittiin orkesterissa tai yleisesti kapellimestarin johtamassa yhtyeessä soittavan pianistin työn ominaisuuksia ja haasteita mahdollisimman laaja-alaisesti. Tarkastelun kohteena olivat varsinkin orkesterisoiton ... -
Hytkypolkka ja hyppivä puuhevonen : kansanmuusikko säveltävänä perinnesoittajana
EST-julkaisusarja : 52 (2020)
opinnäyte (tohtori)Taiteellinen tohtorintutkintoni ”Hytkypolkka ja hyppivä puuhevonen – Kansanmuusikko säveltävänä perinnesoittajana” koostuu viidestä taiteellisesta osiosta, kahdesta vertaisar¬vioidusta artikkelista ja yhteenvedosta. ... -
Hyvä paha inkluusio : Inklusiivisen musiikkikasvatuksen tutkimus 2000-luvulla
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)Tutkin inklusiivisen musiikkikasvatuksen tutkimuskirjallisuutta 2000-luvulla. Tutkimuskysymykseni ovat: 1) Millaista inkluusiota koskevaa tutkimusta musiikkikasvatuksen tieteenalalla on tehty viimeisen kahdenkymmenen ... -
Hyvä työ : kohti ihmistä, kohti rakkautta
(2013)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytteessäni pohdin teatteritaiteen parantavia ja eheyttäviä mahdollisuuksia. Minä uskon, että teatteriesitys voi toimia ikään kuin energiahoitona ihmiselle. Taiteen kautta koettu puhdistumisen hetki, katharsis, voi ... -
Hyvästi, rakas : eli miten luopua tästä kaikesta
(2016)
opinnäyte (maisteri)Kirjallinen lopputyöni "Hyvästi, rakas." kertoo luopumisen prosessistani Teatterikorkeakoulusta. Halusin tällä työllä tarkentaa itselleni ennen kaikkea missä olen nyt. Mitkä ovat omat arvoni taiteilijana ja minkälaiseksi ... -
Hyvää ja pimeää : essee kahdessatoista osassa
(2015)
opinnäyte (maisteri) -
Häivähdyksiä : kohtaamisen ja läsnäolon äärellä
(2018)
opinnäyte (maisteri)Taiteellis-pedagoginen opinnäytetyöni Taideyliopiston Teatterikorkeakoulun tanssinopettajan maisteriohjelmassa pohjautuu Häivähdys-tanssiteokseen ja sen ryhmäkeskeiseen, taiteelliseen prosessiin. Ensi-iltansa Teatterikor ... -
Ihan kuin olis valaan kohdussa : musiikkikasvatuksen opiskelijoiden kokemuksia fysioakustisesta tuolista
(Sibelius-Akatemia, 2012)
opinnäyte (maisteri)Tarkastelen tässä tutkimuksessa musiikkikasvatuksen opiskelijoiden kokemuksia fysioakustisesta tuolista. Tutkimukseni teoreettinen tausta pohjautuu musiikin vaikutukseen ihmisessä, muusikon henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin, ... -
Ihminen välissä : ehdotus uutistoimittajan uudeksi työksi
(2020)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytteessäni käsittelen uutistoimittajan ammatti-identiteettiä ja ammattietiikkaa esitystaiteen ja esitystutkimuksen kontekstissa. Työ pohjautuu ensi sijassa omiin kokemuksiini uutistoimittajana. Tutkielma sijoittuu ...