Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Kirjalliset opinnäytteet
Viitteet 249-268 / 1274
-
Hiilestä timantiksi : Jean Sibeliuksen Kalevala- ja Kanteletar-lähtöisten mieskuorolaulujen ominaispiirteitä
(Sibelius-Akatemia, 2003)
opinnäyte (tohtori)The aim in the written part of this artistic doctoral work "From Charcoal to Diamond" is to reveal how the experience of familiarity and the Finnish character is evident in the scores of Jean Sibelius' compositions for ... -
Hikeä ja harmoniaa : liikunnan ja fyysisen ilmaisun opetus Suomen Teatterikoulun ja Teatterkorkeakoulun näyttelijänkoulutuksessa vuosina 1943-2005
Acta Scenica : 26 (2011)
opinnäyte (tohtori) -
Hikinen taidenörtti : näyttelijäntaide videopeleissä ja liike ruudulla
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)Käsittelen tässä työssä näyttelijäntyötä videopeleissä. Pyrin avaamaan erilaisia työtehtäviä, joita näyttelijä voi kohdata videopeliproduktiossa. Kerron peleissä käytetystä teknologiasta, sen kehityksestä ja sen kanssa ... -
Hiljaisen tiedon mahla : puun ja kuoren puristeessa opetustyössä kohdatut henkilökohtaiset kokemukset ja niiden merkityksellisyys : kansantanssinopettajan ajatuksia ammatillisesta kasvusta
(2015)
opinnäyte (maisteri)Tässä opinnäytetyössä tarkastelen eri ikäisten ja eri aikakausilla eläneiden kansantanssinopettajien opettamiseen ja toisen ihmisen kohtaamiseen liittyviä kokemuksia huomioiden kansantanssille tyypillinen ympäristö ja sen ... -
Holger Fransman: suomalaisen käyrätorvikoulun uranuurtaja
Studia musica : 38 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2009)
opinnäyte (tohtori)Elämäkerrallisen väitöskirjatutkimuksen aihe on käyrätorvitaiteilija Holger Fransmanin (1909–1997) muusikon- ja pedagogin ura sekä hänen kehittämänsä suomalaisen käyrätorvikoulun tradi-tiot. Holger Fransmanin käyrätorvensoittajan ... -
Hotel Room Encounters – A laboratory for transformative pedagogy
(2020)
opinnäyte (maisteri)In this thesis I look at some of the ethical issues involved in one-to-one practices, observing how they offer a uniquely compress example of dialogical, experiential and transformative pedagogy, providing the most obvious ... -
"How do I get to play in Japan?" - Exploring Nordic Folk music Bands’ Brand Identity in Japan
(2020)
opinnäyte (maisteri)The starting point of the thesis was the desire to answer musicians’ burning question “How do I get to play in Japan?”. The thesis aims to give the reader an understanding how bands, agencies and other professionals in the ... -
How Mars lost its face
(2016)
opinnäyte (maisteri) -
HOW NEUROSCIENCE CAN SERVE MUSIC TEACHING: Insights for viola teachers
(2020)
opinnäyteWhile Finland is at the forefront of education, art teachers nowadays have seen the scope of teaching possibilities extended through new technologies, crossed-art projects and multidiscipline exchanges. Science has worked ... -
How to connect : a journey to form pedagogical principles for sustainable, flexible actor training
(2018)
opinnäyte (maisteri)In this thesis, the author searches pedagogical principles for actor training fueled by two questions: 1. How can the content of the training be made relevant to acting in theatre so that it is not just a physical workout? ... -
How to like Finland how Finland can like me (too) : In search of patriotic postures
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)In this MA thesis, I try to understand the mechanisms and affectual postures of patriotism from a queer foreign artist’s perspective. I employ a series of performances, artistic practices and experimental writing to get ... -
How to stay together : looking for sustainable practices in the frame of working groups in performing arts
(2019)
opinnäyte (maisteri)In the written part of my thesis, I am looking into how sustainability thinking should be reformulated in feminist, post-humanist ontological terms, and how this renewed sustainability thinking could inform the working ... -
How to study a musical work which includes movements during the performance
(Sibelius-Akatemia, 2012)
opinnäyteThe process for playing a piece which includes movements during the performance is quite different for the musician. I could learnt that from my experience, for this reason the aim of this written work is to help to everyone ... -
HUKASSA – tilaa tuntemattomalle
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2021)
opinnäyte (maisteri)Taiteellista työskentelyäni määrittää epäsuora lähestymistapa, jonka ytimessä on yritys oman tiedon, taiteellisen tahdon, ennakkoluulojen, oletusten ja odotusten väistämiseksi – yritys kohti tuntematonta. Opinnäytteessäni ... -
Hulluuden korkeampi aste
(2019)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytteeni kirjallisessa osiossa käsittelen mieltäni ja mielikuvitustani, sekä kerron siihen liittyvistä teemoista. Mielikuvituksen haittoja ja hyötyjä suhteessa näyttelijän taiteeseen, ihmisenä olemiseen, ymmärtämiseen ... -
Humanismin perintö ranskalaisessa kantaatissa vuosina 1700–1730
EST-julkaisusarja : 15 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2006)
opinnäyte (tohtori)Humanistisella kulttuurisuuntauksella on tunnetusti ollut vahva vaikutus ranskalaiseen kulttuuriin. Taiteelliseen tohtorintutkintoon kuuluvassa kirjallisessa työssäni, Humanismin perintö ranskalaisessa kantaatissa vuosina ... -
Humanoid praxis : kokeellisen toimijuuden rämeikössä
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)Taiteellis-pedagoginen opinnäytetyöni on tutkielma, joka pohjautuu käytännölliseen ja tutkivaan työskentelyjaksoon. Työskentely tapahtui kokeelliseen toimijuuteen perustuvan praktiikan ympärillä Helsingin Lapinlahden ... -
Huojunta sävellysteknisenä mahdollisuutena : teoksissa Schwebe ja Kään tekemieni ratkaisujen arviointia psykoakustisen tiedon valossa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2015)
opinnäyteKartoitan huojuntaa sävellettäessä huomioitavia tekijöitä. Määrittelen huojunnan sellaiseksi havaitun äänenvoimakkuuden tai -värin jaksolliseksi vaihteluksi, joka selittyy taajuudeltaan hieman toisistaan poikkeavien äänesten ... -
Huoneisto
(2016)
opinnäyte (maisteri) -
Huviretki ei-ymmärtämiseen
(2011)
opinnäyte (maisteri)Huviretki ei-ymmärtämiseen pyrkii purkamaan ja uudelleen jäsentämään käsitteitä esitys, esiintyjä, katsoja ja ohjaaja. Millainen on teatterin tekemisessä ja arvioinnissa käytettävä teatterin työkalupakki, joka rajoittaa ...