Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Kirjalliset opinnäytteet
Viitteet 285-304 / 1403
-
How to connect : a journey to form pedagogical principles for sustainable, flexible actor training
(2018)
opinnäyte (maisteri)In this thesis, the author searches pedagogical principles for actor training fueled by two questions: 1. How can the content of the training be made relevant to acting in theatre so that it is not just a physical workout? ... -
How to like Finland how Finland can like me (too) : In search of patriotic postures
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)In this MA thesis, I try to understand the mechanisms and affectual postures of patriotism from a queer foreign artist’s perspective. I employ a series of performances, artistic practices and experimental writing to get ... -
How to stay alive?
(05.05.2023)
opinnäyte (maisteri)This research exposition is part of my MA research in Comparative Dramaturgy and Performance Research in Theater Academy, University of the Arts Helsinki and Goethe University. The other part is the artistic work “how are ... -
How to stay together : looking for sustainable practices in the frame of working groups in performing arts
(2019)
opinnäyte (maisteri)In the written part of my thesis, I am looking into how sustainability thinking should be reformulated in feminist, post-humanist ontological terms, and how this renewed sustainability thinking could inform the working ... -
How to study a musical work which includes movements during the performance
(Sibelius-Akatemia, 2012)
opinnäyteThe process for playing a piece which includes movements during the performance is quite different for the musician. I could learnt that from my experience, for this reason the aim of this written work is to help to everyone ... -
HUKASSA – tilaa tuntemattomalle
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2021)
opinnäyte (maisteri)Taiteellista työskentelyäni määrittää epäsuora lähestymistapa, jonka ytimessä on yritys oman tiedon, taiteellisen tahdon, ennakkoluulojen, oletusten ja odotusten väistämiseksi – yritys kohti tuntematonta. Opinnäytteessäni ... -
Hulluuden korkeampi aste
(2019)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytteeni kirjallisessa osiossa käsittelen mieltäni ja mielikuvitustani, sekä kerron siihen liittyvistä teemoista. Mielikuvituksen haittoja ja hyötyjä suhteessa näyttelijän taiteeseen, ihmisenä olemiseen, ymmärtämiseen ... -
Human voice and instrumental voice : an investigation of voicelikeness
EST-julkaisusarja : 75 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2023)
opinnäyte (tohtori)This artistic research explores the relationships between human and instrumental voice (in the case of string instruments), seen from an embodied and performative point of view. The question originates from my experience ... -
Humanismin perintö ranskalaisessa kantaatissa vuosina 1700–1730
EST-julkaisusarja : 15 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2006)
opinnäyte (tohtori)Humanistisella kulttuurisuuntauksella on tunnetusti ollut vahva vaikutus ranskalaiseen kulttuuriin. Taiteelliseen tohtorintutkintoon kuuluvassa kirjallisessa työssäni, Humanismin perintö ranskalaisessa kantaatissa vuosina ... -
Humanoid praxis : kokeellisen toimijuuden rämeikössä
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)Taiteellis-pedagoginen opinnäytetyöni on tutkielma, joka pohjautuu käytännölliseen ja tutkivaan työskentelyjaksoon. Työskentely tapahtui kokeelliseen toimijuuteen perustuvan praktiikan ympärillä Helsingin Lapinlahden ... -
Huojunta sävellysteknisenä mahdollisuutena : teoksissa Schwebe ja Kään tekemieni ratkaisujen arviointia psykoakustisen tiedon valossa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2015)
opinnäyteKartoitan huojuntaa sävellettäessä huomioitavia tekijöitä. Määrittelen huojunnan sellaiseksi havaitun äänenvoimakkuuden tai -värin jaksolliseksi vaihteluksi, joka selittyy taajuudeltaan hieman toisistaan poikkeavien äänesten ... -
Huoneisto
(2016)
opinnäyte (maisteri) -
Huviretki ei-ymmärtämiseen
(2011)
opinnäyte (maisteri)Huviretki ei-ymmärtämiseen pyrkii purkamaan ja uudelleen jäsentämään käsitteitä esitys, esiintyjä, katsoja ja ohjaaja. Millainen on teatterin tekemisessä ja arvioinnissa käytettävä teatterin työkalupakki, joka rajoittaa ... -
Hyppy kylmään veteen : orkesteripianistin työnkuva ja ajatuksia orkesterisoiton opettamisesta pianistille
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
opinnäyteSeminaarityössä tutkittiin orkesterissa tai yleisesti kapellimestarin johtamassa yhtyeessä soittavan pianistin työn ominaisuuksia ja haasteita mahdollisimman laaja-alaisesti. Tarkastelun kohteena olivat varsinkin orkesterisoiton ... -
Hytkypolkka ja hyppivä puuhevonen : kansanmuusikko säveltävänä perinnesoittajana
EST-julkaisusarja : 52 (2020)
opinnäyte (tohtori)Taiteellinen tohtorintutkintoni ”Hytkypolkka ja hyppivä puuhevonen – Kansanmuusikko säveltävänä perinnesoittajana” koostuu viidestä taiteellisesta osiosta, kahdesta vertaisar¬vioidusta artikkelista ja yhteenvedosta. ... -
”Hyvin toteutettu musiikki on aina hyvin toteutettua musiikkia” : viisi näkökulmaa metallimusiikin käyttämiseen seurakunnan musiikkityössä
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 16.05.2023)
opinnäyteTutkimuksessa selvitetään viiden henkilön suhtautumista metallimusiikin käyttämiseen seurakunnan musiikkityössä. Tarkentavat tutkimuskysymykset ovat: Vaikuttavatko lapsuuden ja nuoruuden kasvuolosuhteet sekä haastateltavan ... -
Hyvä paha inkluusio : Inklusiivisen musiikkikasvatuksen tutkimus 2000-luvulla
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)Tutkin inklusiivisen musiikkikasvatuksen tutkimuskirjallisuutta 2000-luvulla. Tutkimuskysymykseni ovat: 1) Millaista inkluusiota koskevaa tutkimusta musiikkikasvatuksen tieteenalalla on tehty viimeisen kahdenkymmenen ... -
Hyvä työ : kohti ihmistä, kohti rakkautta
(2013)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytteessäni pohdin teatteritaiteen parantavia ja eheyttäviä mahdollisuuksia. Minä uskon, että teatteriesitys voi toimia ikään kuin energiahoitona ihmiselle. Taiteen kautta koettu puhdistumisen hetki, katharsis, voi ... -
Hyvästi, rakas : eli miten luopua tästä kaikesta
(2016)
opinnäyte (maisteri)Kirjallinen lopputyöni "Hyvästi, rakas." kertoo luopumisen prosessistani Teatterikorkeakoulusta. Halusin tällä työllä tarkentaa itselleni ennen kaikkea missä olen nyt. Mitkä ovat omat arvoni taiteilijana ja minkälaiseksi ... -
Hyvää ja pimeää : essee kahdessatoista osassa
(2015)
opinnäyte (maisteri)