Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Kirjalliset opinnäytteet
Viitteet 665-684 / 1402
-
Mikserielämää : etnografinen tutkimus muusikkoidentiteetin rakentumisesta musiikin verkkoyhteisössä
(Sibelius-Akatemia, 2008)
opinnäyte (maisteri) -
Miksi musiikin luovaa tuottamista pitäisi opettaa? : katsaus musiikin luovan tuottamisen tavoitteisiin ja perusteisiin
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2017)
opinnäyte (kandidaatti)Tässä tutkimuksessa perehdyttiin musiikin luovan tuottamisen perusteisiin. Tarkoituksena oli selvittää, millaisia tavoitteita musiikin luovan tuottamisen opettamiselle asetetaan opetussuunnitelmatasolla ja millä tavoin ... -
Mikä minusta tulee isona : tapaustutkimus kolmen musiikkikasvatuksen opiskelijan ammatti-identiteetistä
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2015)
opinnäyte (maisteri)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Taideyliopiston Sibelius-Akatemian musiikkikasvatuksen aineryhmän opiskelijoiden ammatti-identiteettiä ja sen muotoutumista musiikkikasvatuksen opintojen kontekstissa. Tutkin ... -
Millaisia mielikuvia eri muusikkoudet suomalaisissa jazzmuusikoissa herättävät?
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2018)
opinnäyte (maisteri)Tutkimuksen tavoitteena on saada tietoa suomalaisista jazzmuusikoista. Millaisia mielikuvia jazzmuusikoilla on omien arvojensa lisäksi erilaisista muusikkouksista? Tutkimuksen teoreettisena viitekehyksenä toimii Shalom ... -
Milloin olet lähimpänä musiikkia? : Sibelius-Akatemian pianonsoitonopiskelijoiden ajatuksia soittamisen eri muodoista ja motivaatiosta
(Sibelius-Akatemia, 2013)
opinnäyteTutkimuksen tarkoitus oli selvittää, mitä Sibelius-Akatemian pianonsoitonopiskelijat ajattelevat omasta soittamisestaan. Tätä kysymystä lähestyttiin eri näkökulmista: millaisia käsityksiä pianisteilla on harjoittelemisesta, ... -
Miltä kuulostaa olla turvassa? Yksilön keinoja havainnoida ja edistää turvallisuuden kokemusta esittävän taiteen ryhmätyössä
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)Tässä työssä kirjoitan turvallisuuden kokemuksen huomioimisesta ja ylläpitämisestä taiteellisessa ryhmätyössä. Taustoitan turvallisuuden kokemuksen tärkeyttä sekä sen roolia edellytyksenä sekä luovalle työlle että ryhmätyölle. ... -
Mimesiksestä subliimiin : legatolla vaikuttaminen 1800- luvun saksalaisen urkumusiikin estetiikassa
EST-julkaisusarja : 58 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, DocMus-tohtorikoulu, 2021)
opinnäyteKautta aikojen on ajateltu, että musiikilla pystytään vaikuttamaan ihmiseen. Musiikki tunkeutuu syvälle tunnetasolle ohi järjen kontrollin, mikä tekee siitä oivan vaikuttamisen välineen. Tämän Taideyliopiston Sibelius-Akatemian ... -
Mindscapes landscapes : mielen harhailua maiseman pinnalla : pohdintoja havainnosta
(2018)
opinnäyte (maisteri)Teatteritaiteen maisterin opinnäytteeni Taideyliopiston Teatterikorkeakoulun valosuunnittelun koulutusohjelmassa käsittää taiteellisen työn sekä tämän kirjallisen osion. Taiteellisena työnä tein Mindscapes Landscapes ... -
Minä ja Jari : tarina juuri valmistuneesta näyttelijästä
(2016)
opinnäyte (maisteri)Tämä opinnäytetyö on fiktiivinen kertomus näyttelijästä nimeltä Antti Heikkinen. Se kertoo tarinan minusta ja niistä hetkistä, kun olen kuvitellusti saanut ensimmäisen työni valmistumisen jälkeen. Vaikka tapahtumat ja ... -
”Minä olen kokenut, minä olen tuntenut, minä olen tehnyt” : kolmen musiikinopettajan näkemyksiä musiikkiliikunnasta yläkoulussa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
opinnäyte (maisteri)Tutkielmani käsittelee musiikkiliikuntaa osana yläkoulun musiikinopetusta. Tutkimustehtäväni oli selvittää, millainen rooli musiikkiliikunnalla on yläkoulun musiikinopetuksessa sekä sen mahdollisuuksia edistää nuoren ... -
”Minä racastan sydhämestäni sinua Herra” – Gunnæruksen sävelmänmuokkaus kansankielisessä Officia Missæ -kokoelman introituksessa ”Herra on minun turvani”
(2019)
opinnäyteTämän tutkielman tehtävänä oli selvittää, noudattaako introitus ”Herra on minun turvani” alukkeen deklamaation ja sävelpartikkelien lainautumisen osalta niitä Michael Bartholdi Gunnæruksen sävelmänmuokkauksen periaatteita, ... -
Minä rajattuna ja avattuna : esiintyjän kysymyksiä teosprosesseissa Titled - tittelöity ja Human resources
(2015)
opinnäyte (maisteri)Kirjallisen opinnäytteen "Minä rajattuna ja avattuna" keskeinen kysymys on: "Mitä minuna oleminen on, kun esiinnyn?" Aihe avaa laajan pohdinnan olemisesta, minuudesta sekä esiintyjyydestä. Pyrkimys on avata niiden merkityksiä ... -
Minä riitän : tutkimuksellinen ehdotukseni näyttelijäntyön opettamisesta kansanopiston teatterilinjalla
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)Tässä opinnäytetyössä sanallistan ajatuksiani näyttelijäntyön pedagogiikastani, josta käytän nimitystä MINÄ RIITÄN. MINÄ RIITÄN on saanut alkunsa kokemuksistani näyttelijäntyön opiskelijana kahden eri kansanopiston ... -
Minä sen sytytin : lopunnäyte
(2012)
opinnäyte (maisteri)Ensimmäinen luku pohtii ankaruuden ja mukavuudenhalun ristiriitaa teatterin harjoitusympäristössä. Millä ehdoilla olisimme valmiit antamaan kaikkemme harjoituksesta ja esityksestä toiseen? Tarvitaanko siihen Toisen haastavaa ... -
Minä, Hamlet : näyttelijäntyön rakentuminen
Acta Scenica : 31 (2013)
opinnäyte (tohtori)Tämä teos, Minä, Hamlet, on yksi taiteellisen tohtorintutkimukseni taiteellisista töistä. Kolme muuta työtä ovat näyttämöteoksia: nimirooli William Shakespearen näytelmässä Hamlet (Teatteri Jurkka 2004); ohjaus ja ... -
Minä, taiteilija : pohdintoja askelista, joita minun on täytynyt ottaa kasvaakseni taiteilijaksi
(2016)
opinnäyte (maisteri)Käyn tässä työssä läpi taiteilijaksi kasvamisen polkuani. Minun lähtökysymykseni tähän työhön oli "mikä tekee taiteilijan". Opinnäytteeni aihetta valitessani, pidin kysymystä kaikkein merkittävimpänä kysymyksenä, jonka ... -
Minän esitys: ohjaajan pohdintaa oman, yksityisen päiväkirjakatkelman työstämisestä näyttämölle
Acta Scenica : 35 (2013)
opinnäyte (tohtori) -
Miten muotoillaan Sibeliuksen kaupunki : tapaustutkimus muutosidean eteenpäin viemisestä muotoiluajattelun viitekehyksessä
(Sibelius-Akatemia, 2013)
opinnäyte (maisteri)Liian harva tietää, että Sibelius on asunut Hämeenlinnassa ensimmäiset 20 elinvuottaan. Tämä hyödyntämätön kulttuurihistoriallinen pääoma on tämän tutkimuksen aiheen taustalla. Tässä tutkielmassa kartoitetaan suuntaviittoja ... -
Miten nähdä hämärässä? : lähtökohtia tasavertaiselle ja vapaalle taiteellis-pedagogiselle työskentelylle
(2017)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytetyössäni ”Miten nähdä hämärässä? - Lähtökohtia tasavertaiselle ja vapaalle taiteellis-pedagogiselle työskentelylle” olen pohdiskellut niitä lähtökohtia, joista oma taiteentekemisen tyylini ja taidepedagogiikkani ... -
"Miten se voi välittää sitä muille?" : laadullinen tutkimus tunneilmaisun opettamisesta pop/jazz-laulun ammattiopinnoissa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 14.02.2023)
opinnäyte (maisteri)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan, mitä kolme ammattiopiskelijoita opettavaa pop/jazz-laulupedagogia kertovat tunneilmaisun opetuksestaan. Tarkoituksena oli selvittää, opettavatko he kertomansa mukaan ammattiopiskelijoilleen ...