Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Kirjalliset opinnäytteet
Viitteet 851-870 / 1403
-
Om förvrängningar och tid som flyter
(2016)
opinnäyte (maisteri) -
"Omaa musaa pianolla" : musiikkiopiston pianonsoitonopiskelijoiden kokemuksia säveltämisestä soittotunnilla
(2018)
opinnäyte (maisteri)Tutkielmassani oppilaiden ääni pääsee kuuluviin, kun tarkastelen piano-oppilaiden kokemuksia sävellyksen opiskelusta osana musiikkiopiston soittotunteja. Oppilaiden kokemuksia kuuntelemalla improvisoinnin ja sävellyksen ... -
Omaa ääntä etsimässä - Äänisuunnittelijana teknologian ja taiteen rajapinnalla
(2020)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytteeni kirjallisessa osassa käsittelen omaa äänisuunnittelijuuttani, taustaani ääniteknikkona ja teknologiasuhdettani. Nämä teemat kulkevat läpi koko opinnäytteen. Työni koostuu kolmesta osiosta: henkilöesittelystä, ... -
Omana itsenä näyttämöllä : rooli päällä vai ei
(2020)
opinnäyte (maisteri)Esitys on sosiaalisesti outo tilanne. Tilaan saapuu joukko ihmisiä, joista osalle annetaan katsojan rooli, ja muutamille määräytyy esiintyjän osa. Esitys alkaa, ja katsojat ryhtyvät kuuntelemaan, katsomaan ja vetämään omia ... -
On family, migration and longing
(Taideyliopiston Kuvataideakatemia, 2022)
opinnäyte (maisteri) -
On the History and Future of Clarinet Systems
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2018)
opinnäyte (maisteri)This project describes the most popular clarinet systems, their history, and their potential for future development. The historical survey at the beginning of the paper provides the necessary context for the systems used ... -
On the similarity of twelve-tone rows
Studia musica : 30 (Sibelius-Akatemia, 2008)
opinnäyte (tohtori)The relations of twelve-tone rows are of theoretical, analytical, and compositional interest. While relations based on the properties and transformations of rows have been widely studied, less attention has been paid to ... -
Onko kosketuksella väliä? : pianon yksittäisen äänen sävyyn vaikuttavat tekijät
(Sibelius-Akatemia, 2008)
opinnäyteTyö käsittelee pianon yksittäisen äänen sointiin vaikuttavia tekijöitä tieteellisten tutkimusten valossa. Tarkoituksena on pohtia pianistin kosketuksen mahdollista vaikutusta äänen sointiväriin sekä samalla esittää ... -
"Onni yksityistä, hyvinvointi yhteistä" : Lukiomusiikinopetuksen merkitykset nuoren hyvinvoinnille
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)Tässä tutkielmassa tarkastelen lukion musiikinopetuksen merkityksiä nuoren hyvinvoinnille. Tutkin suomalaisen lukiomusiikinopetuksen erityispiirteitä ja toimintatapoja, ja selvitän, millaisia yhteyksiä niillä on ... -
Oopperalaulajan tunnetyö
EST-julkaisusarja : 31 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2016)
opinnäyte (tohtori)In this thesis singing opera is discussed as emotional labor, or a profession in which expression of certain given emotions is part of the work. In research literature emotional labor of nurses, salespersons and similar ... -
"Oops!" in public space : lapse as tool for social and political organization
(2014)
opinnäyte (maisteri)Oops! Sorry, later just Oops! was a group practice of micro-events and animation for 4 persons that took place in 2009 in the public spaces of Helsinki. It was also staged as a performance production and presented at the ... -
Opas barokkitrumpetin käyttöön modernissa sinfoniaorkesterissa
(Sibelius-Akatemia, 2014)
opinnäytePerehdyn tässä lopputyössäni barokkitrumpettiin ja sen soittamiseen modernin sinfoniaorkesterin osana. Työni on suunnattu kaikille niille orkestereissa työskenteleville trumpetisteille, trumpetinsoiton opiskelijoille, sekä ... -
Open perfect
(2017)
opinnäyte (maisteri) -
Opettajan oma praktinen teoria pianonsoiton opetuksessa : autoetnografinen tutkimus instrumenttiopetuksen kontekstissa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
opinnäyte (maisteri)Maisterin tutkielmassani tutkin opettajan pedagogista ajattelua praktisen teorian käsitteen avulla. Praktinen teoria liittyy opettajan ajattelun tutkimukseen ja tarkoittaa opettajan henkilökohtaista opetusteoriaa, joka ... -
Opettajasta vapaat säestäjät : tapaustutkimus kahden itseoppineen pianistin oppimisprosessista
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2017)
opinnäyte (maisteri)Tutkielmassa tutkitaan pianon, erityisesti vapaa säestyksen itseoppineisuutta. Tutkielman tavoite on selvittää, miten vapaa säestystä voidaan opetella itsenäisesti ilman opettajan apua ja mitä apukeinoja ja materiaaleja ... -
”Opettajuus on yhtä kuin kohtaamista” : narratiivinen tapaustutkimus musiikinopettajan pedagogisesta ajattelusta ja toiminnasta
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
opinnäyte (maisteri)Musiikinopetuksessa alan tuntemus ja ammattitaito ovat tärkeitä, mutta aineenhallinnan lisäksi musiikinopettajan työnkuvassa näyttäytyy yhä keskeisempänä ihmissuhdetyöntekijän rooli. Kyseessä on ennen kaikkea eettinen ... -
Opi kuuntelemaan klassista! : tapaustutkimus aikuisten kuuntelukasvatuksesta
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2017)
opinnäyte (maisteri)Tämän tutkimuksen tehtävänä on tarkastella aikuisten musiikkisuhdetta, kuuntelutapoja ja oppimista. Tarkoituksena on kuvata aikuisoppijoiden suhdetta klassiseen musiikkiin ja selvittää miten Opi kuuntelemaan klassista! ... -
Opinnäytteen kirjallinen, Kuvataideakatemia
(2016)
opinnäyte (maisteri) -
Oppijalähtöisyys pianonsoiton pedagogiikoissa
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)Pianopedagogiikkaa on harjoitettu niin kauan kun on ollut pianomusiikkia. Perinteisen, klassisen pianopedagogiikan rinnalle on kehitetty viime vuosisadan aikana uusia pedagogisia näkökulmia. Vapaa säestys ja populaarimusiikin ... -
Oppijalähtöisyys Sibelius-Akatemian pop&jazz-laulunopetuksessa : tapaustutkimus kolmesta opettajasta
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2016)
opinnäyte (maisteri)Tässä tutkimuksessa tarkastelen, minkälaisia näkemyksiä kolmella Sibelius-Akatemian musiikkikasvatuksen aineryhmän pop&jazz-laulunopettajalla on oppijalähtöisyydestä sekä miten oppijalähtöisyys heidän mielestään näkyy ...