OrganisaatioyksikötKirjalliset opinnäytteet
Viitteet 1-6 / 6
-
How to study a musical work which includes movements during the performance
(Sibelius-Akatemia, 2012)
opinnäyteThe process for playing a piece which includes movements during the performance is quite different for the musician. I could learnt that from my experience, for this reason the aim of this written work is to help to everyone ... -
Pelaa ja soita : näkökulmia 5 - 7 -vuotiaille fagotinsoittajille suunnatusta alkeismeteriaalista
(Tampereen yliopisto, 2011)
opinnäyteTämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää fagotinsoiton opetusmateriaalin soveltuvuutta 5-7-vuotiaiden oppilaiden opetuksessa. Lisäksi pohdittiin, minkälaisia vaatimuksia alkeisopetusmateriaaliin kohdistuu muun muassa ... -
Suomalainen harpisti 2007 : fyysinen ja psyykkinen hyvinvointi
([K. Vartiainen], 2008)
opinnäyteTutkimuksessa selvitettiin haastattelemalla suomalaisten ammattilais- ja ammattiopiskelijaharpistien harjoittelu- ja esiintymistottumuksia sekä työperäisiä fyysisiä ja psyykkisiä rasitustekijöitä. Yleisimpiä vaivoja olivat ... -
The Philosophy and Psychology of Music Perception : a discussion of the communicative power of music and its relationship with the written word
(Sibelius-Akatemia, 2011)
opinnäyteDuring this discussion I want to explore the mystery of expressive music and find out what it is that makes us feel we have experienced some kind of emotional 'message' from the composer. In the same way that literature ... -
Transponoidut reaalisointumerkinnät ja vaihtuvat sävellajit opetusvälineinä : trumpetti tutuksi perinteisin sävelmin -oppimateriaalin esittely
(Sibelius-Akatemia, 2013)
opinnäyteTässä kirjallisessa työssä esittelen marraskuussa 2013 julkaistavaa Trumpetti tutuksi perinteisin sävelmin -trumpettiopasta. Oppaan pääideana on käyttää transponoituja reaalisointumerkkejä ja vaihtuvia sävellajeja opetuksen ... -
Yhdessä musisoiden : ryhmätuntien vaikutus nuorten alttoviulistien soitonopiskeluun
(Sibelius-Akatemia, 2011)
opinnäyteTutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millainen vaikutus ryhmätuntityöskentelyllä on lasten ja nuorten alttoviulunsoitonopiskeluun. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla kahta alttoviulupedagogia kahdesta eri musiikk ...