OppiaineetKirjalliset opinnäytteettanssinopettaja
Viitteet 1-20 / 53
-
A dream journey to the unknown : searching for dialogue in dance education
Acta Scenica : 14 (2003)
opinnäyte (tohtori) -
All I have learned : taiteellis-pedagogisia fragmentteja
(2017)
opinnäyte (maisteri)Tämä on opinnäytetyöni Teatterikorkeakoulun tanssinopettajan maisteriohjelmaan. Tein taiteellis-pedagogisen opinnäytteen, ALL I HAVE LEARNED teoksen, jonka ensi-ilta oli 20.10.2016 Teatterikorkeakoulun Studio 2. Tämän ... -
Being with care: dance practice in times of ecosocial crisis
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)This thesis aims to examine how dance practice can provide a way of being with care. The research methodology focuses on how one can develop a caring relationship with other worlds through dance practice. The main research ... -
Creating and re-creating dance : performing dances related to Ausdruckstanz
Acta Scenica : 12 (2002)
opinnäyte (tohtori) -
Dear F : ryhmälähtöistä kumpuilua flamencosta, henkilökohtaisuudesta, autenttisuudesta ja toiseudesta
(2016)
opinnäyte (maisteri)Taiteellis-pedagoginen opinnäytetyöni käsittelee ryhmälähtöistä työskentelytapaa flamencon viitekehyksessä. Tutkin ryhmälähtöisyyttä koreografisen prosessin ja teoksen valmistamisen muotona. Prosessissani tutkin ominta ... -
Dreaming to life Collective Liberation: Cultivating caring communities through dance and movement
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 14.06.2024)
opinnäyte (maisteri)When I dream of what I want the future of dance education to look like, I imagine a truly liberated world where all people have access to liberatory dance and movement education. We, society at large, live in a world where ... -
Explorations and reflections on teaching, habits of thought and dialogue after a visit in Al Arroub 2017 as a feminist : complex comparison between gender understandings and art pedagogy
(2019)
opinnäyte (maisteri)In this written work, I refer to bell hooks in my intersectional exploration of feminism. I also refer to Leena-Maija Rossi's ideas of gender pressure and stereotypical structures, in order for the research to have an ... -
Fake rehearsal – taiteellinen toimintatutkimus omien ideoiden esiin tuomisesta kollektiivisessa työssä
(2020)
opinnäyte (maisteri)Lähtölaukauksena tälle työlle on hiljakseen kasvanut kysymys siitä, kenen ideat tulevat kollektiivisessa työssä esiin ja kenen ideat rajautuvat pois ja miksi. Olen siksi kokenut tärkeäksi kehittää työtapoja, joissa jokaisen ... -
Hetkessä on kaikki : dialogisuuden ja kehollisen vuorovaikutuksen mahdollisuudet lasten ja aikuisten yhteisessä liikeimprovisaatiossa
(2016)
opinnäyte (maisteri)Tässä kirjallisessa opinnäytteessäni tarkastelen tutkimusta, jonka toteutin keväällä 2015 aikuisten ja 1-6-vuotiaiden lasten parissa. Tutkimus syntyi halusta etsiä minulle taiteilijana ja pedagogina sopivaa lähestymistapaa ... -
Hetkiä etsimässä
(2013)
opinnäyte (maisteri)Taiteellis- pedagogisen opinnäytetyöni kirjallinen osuus sukeltaa koreografi- pedagogin sielun syövereihin etsimään dialogia sekä tarkastelemaan pedagogin ja koreografin valtaa kriittisesti. Opinnäytteeni taiteellinen ... -
Hiljaisen tiedon mahla : puun ja kuoren puristeessa opetustyössä kohdatut henkilökohtaiset kokemukset ja niiden merkityksellisyys : kansantanssinopettajan ajatuksia ammatillisesta kasvusta
(2015)
opinnäyte (maisteri)Tässä opinnäytetyössä tarkastelen eri ikäisten ja eri aikakausilla eläneiden kansantanssinopettajien opettamiseen ja toisen ihmisen kohtaamiseen liittyviä kokemuksia huomioiden kansantanssille tyypillinen ympäristö ja sen ... -
Hotel Room Encounters – A laboratory for transformative pedagogy
(2020)
opinnäyte (maisteri)In this thesis I look at some of the ethical issues involved in one-to-one practices, observing how they offer a uniquely compress example of dialogical, experiential and transformative pedagogy, providing the most obvious ... -
Häive : jaetun tekijyyden muovaama tanssielokuvaprojekti
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytetyössäni tarkastelen jaetun tekemisen mahdollisuuksia taidepedagogisesta näkökulmasta. Kollektiivisen työskentelyn ollessa yleistä tanssin ammattikentällä, ryhmän potentiaalia hyödynnetään harvemmin tanssin opetuksen ... -
Häivähdyksiä : kohtaamisen ja läsnäolon äärellä
(2018)
opinnäyte (maisteri)Taiteellis-pedagoginen opinnäytetyöni Taideyliopiston Teatterikorkeakoulun tanssinopettajan maisteriohjelmassa pohjautuu Häivähdys-tanssiteokseen ja sen ryhmäkeskeiseen, taiteelliseen prosessiin. Ensi-iltansa Teatterikor ... -
Ihmisiä : kokemuksellisuuden näkyminen esityksen lähtökohtana
(2015)
opinnäyte (maisteri)Ihmisiä – kokemuksellisuuden näkyminen esityksen lähtökohtana on taiteellis-pedagogisen opinnäytetyöni kirjallinen osio kokemuksellisuuden havainnoimisesta esityksen valmistusprosessissa. Kokemuksellisuuden näkymistä ... -
Keho äänessä – tanssipedagogin merkintöjä kehoäänen potentiaalista
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 31.01.2023)
opinnäyte (maisteri)Taiteellis-pedagoginen opinnäytetyöni on tutkielma kehoäänen potentiaalista. Syvennyn aiheeseen kollektiivisen taiteellisen tutkimisen ja kirjoittamisen keinoin. Keskiössä on kehon äänellinen vapautuminen. Kehoäänen ... -
Kehollinen matka löytämiseen : lähtökohtana liikkeellinen turhautuminen ja tasavertainen työskentelytapa
(2016)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytetyöni kirjallinen osio koostuu kahdesta teemasta: liikkeellisen turhautumisen tutkimisesta ja tasavertaisesta työskentelytavasta. Käytännön osion lähtökohtana oli tutkia liikkeellistä turhautumista improvisaatiopohjaisten ... -
Kehärummusta iPodiin : luovan liikunnan tarkastelua opetuksessani
(2016)
opinnäyte (maisteri)Taiteellis-pedagogisessa opinnäytetyössäni Kehärummusta iPodiin - Luovan liikunnan tarkastelua opetuksessani pohdin, miten mahdollistan luovan liikunnan peruskoulun liikuntatunneilla. Tutkimukseni pohjautui toimintatutkimukseen, ... -
Keskusteluja tanssi-instituutioiden arjesta
Acta Scenica : 16 (2004)
opinnäyte (tohtori) -
Kohtaamisen taidetta - Kokemuksia yhteisötanssin opetuksesta ikäihmisille
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2021)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytteessäni Kohtaamisen taidetta - Kokemuksia yhteisötanssin opetuksesta ikäihmisille tarkastelen yhteisötanssitaiteilija Marjo Hämäläisen ajatuksia ja kokemuksia yhteisötanssin opettamisesta ikäihmisille. Kohderyhmänä ...