Haku
Viitteet 1-10 / 113
Music learning in Costa Rica : a postcolonial institutional ethnography
(2016)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
The purpose of this sociological, music education ethnography was to analyze how music learning is organized in postcolonial Costa Rica, through the experiential stance of nine young music educators. In the ontology of ...
Musikerröster i Betsy Jolas musik : dialoger och spelerfarenheter i analys
(2016)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
I den här avhandlingen gör jag "musikerns analys" (performer's analysis) av fyra av Betsy Jolas (1926–) soloverk: pianoverken Signets. Hommage à Ravel (1987) Mon ami. Ariette variée à chanter-jouer pour pianiste femme ou ...
Musikens roll och funktion i skriftskolan : hur ser de anställda i Borgå stifts södra prosterier på musikens roll i konfirmandarbetet?
(2016)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Musiken har, till stor del på grund av Martin Luthers välvilliga inställning till musik, alltid haft en stark position inom den evangelisk-lutherska kyrkan och har det fortfarande: Kyrkans olika musikevenemang når årligen ...
Laulamisen merkityksiä laulutaidottomiksi kokevien näkökulmasta
(2016)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tutkielman tarkoituksena on kehittää laulupedagogiikkaa. Sen lähtökohtana on teoria laulamisesta kokemuksena, kun sen merkitys muuttuu erilaisissa konteksteissa. Teoriaosassa on avattu sekä laulamista, yhteisöllisen ja ...
Meter as projection in Debussy's Danseuses de Delphes
(2016)
opinnäyte
opinnäyte
The present study examines the ways in which meter and form are interrelated in Claude Debussy's Prélude Danseuses de Delphes: Lent et Grave. The terminology and conceptual apparatus applied in the study is based on the ...
Multiphonics of the grand piano : timbral composition and performance with flageolets
(2016)
opinnäyte
opinnäyte
Meine Studie soll ein breiteres Wissen über die Klaviermehrklänge und dessen kompositionelle Verwendbarkeit in der Musik unserer Zeit ermöglichen. Von der vorliegenden Texteinheit werden Pianisten und Komponisten gleichermaßen ...
Oppijalähtöisyys Sibelius-Akatemian pop&jazz-laulunopetuksessa : tapaustutkimus kolmesta opettajasta
(2016)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tässä tutkimuksessa tarkastelen, minkälaisia näkemyksiä kolmella Sibelius-Akatemian musiikkikasvatuksen aineryhmän pop&jazz-laulunopettajalla on oppijalähtöisyydestä sekä miten oppijalähtöisyys heidän mielestään näkyy ...
Raamit luovat vapautta : tapaustutkimus opetussuunnitelman rakentamisesta bändikoululle
(2016)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli luoda taiteen perusopetuksen valtakunnallista opetussuunnitelmaa noudattava, bändikoulutoimintaan soveltuva opetussuunnitelma ja analysoida tätä luomisprosessia. Haasteena tutkimuksessa ...
Vi är ju alla här för att sjunga bättre och utvecklas : en intervjustudie om upplevelser av gruppundervisning i pop/jazz-sång
(2016)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Detta arbete är en intervjustudie som syftar till att undersöka (1) hurdana erfarenheter och upplevelser gruppundervisning i sång kan ge en ur elevperspektiv (2) hur en grupp kan hjälpa en att utveckla sin individuella ...
Uuteen aikaan -messu : messusävellys 1980-luvun tyylillä
(2016)
opinnäyte
opinnäyte
Tässä projektityössä on sävelletty 1980-luvun populaarimusiikin keinoin toteutettu messu. Työn taustana on tutkittu messumusiikin historiaa ja 1980-luvun populaarimusiikin käsitettä. Messu sisältää kahdeksan kappaletta. ...