Haku
Viitteet 1-10 / 10
Hack the system gently : incorporeal, subversive ways of reconstructing body narratives through artistic practices
(2021)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
The aim of this research is to reveal and enumerate the characteristics of possible artistic (pedagogical) practices aimed at disrupting capitalist (pharmacopornographic) body narratives, and to explore what could work as ...
Peep-show ja väkeviä kokemuksia : Katsaus henkilökohtaisuuteen teatteriopetuksessa.
(2021)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tämän opinnäytteen pohjalla on tekemäni taiteellinen tutkimus, joka pureutui henkilökohtaisuuteen teatteriopetuksessa. Järjestin keväällä 2021 kolme työpajaa, joiden kautta tutkin sitä, mitä opettajan tulee ottaa huomioon, ...
Kirjeitä sisäisille opettajille – tutkielma tyhjyydessä hutjuvan teatteriopettajan valmistautumisrituaalista
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tämä opinnäytetyö käsittelee opettajan työtä tilanteessa, jossa opettaja joutuu luopumaan omasta ennakkosuunnitelmastaan ja omista opettajuuden piirteistään. Työhön kuuluu kirjallisen osan lisäksi arvioitu taiteellis-pedagoginen ...
(R)ajantaju : tutkielma hallitsemattomuudesta ja kehkeytymisestä erään paikkasidonnaisen työpaja-praktiikan ja esityksen prosessissa
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tämä kirjallinen opinnäytetyö on taiteellis-pedagoginen tutkielma paikkasidonnaisen työpaja-praktiikan ja esityksen prosessista nousevista
hallitsemattoman ja kehkeytymisen kysymyksistä. Työssä on taiteellisen tutkimuksen ...
Katsoja esiintyjän opettajana : rakkaudesta katsojaan
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Kysyn tässä opinnäytetyössä: Mitä katsoja opettaa esityksestäni minulle? Tutkin tietoa, jota katsojat ja heidän olemassaolonsa esitystilanteessa minulle esiintyjänä mahdollistavat. Tein taiteellispedagogisen opinnäytetyöni ...
Reimagining dialogue : how can embodiment teach?
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
In this thesis, I attempt to further entangle theories of embodiment and dialogue in order to teach. The majority of my observations come from a workshop I participated in Taiwan during January, 2020. I, along with 14 other ...
Leap of Faith in Leap Beyond
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
In this thesis the author introduces a concept (leap of faith) and traces back its practical application as an artistic-pedagogical premise and method in the making of a performance (Leap Beyond). The central concept and ...
Leap Beyond : fyysistä teatteria coaching-ilmiöstä : tunnekokemuksia kohtaamispinnoilta
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Opinnäyte on taiteellinen tutkimus, jossa selvitetään, minkälaisia tunnekokemuksia liittyi coaching-ilmiön tutkimiseen fyysisen teatterin avulla Leap Beyond -esityksessä ja esityksen valmistusprosessissa syksyllä 2019 sekä ...
Taiteen kohtaamisen harjoitteita; Tutkielma taidepedagogisesta kurssikokeilusta taideteosten äärellä
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Opinnäytetyöni on muodoltaan taidepedagoginen tutkielma, jossa kysyn:
Millaisia työkaluja ja toimintatapoja taidepedagogi voi kehittää auttaessaan osallistujia avartamaan kokemustaan taideteosta kohdatessa? Mitkä olisivat ...
Mitä Vimma on tehnyt näkyväksi taideopettajuudestani?
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Opinnäytetyöni käsittelee itselleni keskeisimpiä taidepedagogisia teemoja, jotka tulivat näkyväksi tarkastellessani Trilogia koiralle – esityssarjan tilanteita. Mitä Vimma on tehnyt näkyväksi taideopettajuudestani? Vastuun ...