Haku
Viitteet 1-10 / 70
Hack the system gently : incorporeal, subversive ways of reconstructing body narratives through artistic practices
(2021)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
The aim of this research is to reveal and enumerate the characteristics of possible artistic (pedagogical) practices aimed at disrupting capitalist (pharmacopornographic) body narratives, and to explore what could work as ...
Peep-show ja väkeviä kokemuksia : Katsaus henkilökohtaisuuteen teatteriopetuksessa.
(2021)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tämän opinnäytteen pohjalla on tekemäni taiteellinen tutkimus, joka pureutui henkilökohtaisuuteen teatteriopetuksessa. Järjestin keväällä 2021 kolme työpajaa, joiden kautta tutkin sitä, mitä opettajan tulee ottaa huomioon, ...
Empatiaa, eskapismia ja itsensä toteuttamista: Joitakin keskusteluja roolipeleistä
(2024-05)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tutkimuksessani tarkastelen elinikäisen roolipeliharrastukseni opetuksia. Keskityn selvittämään, miten tämä harrastus on vaikuttanut
minuun ja mitä uutta voin oppia siitä. Roolipelaamisen käsitteen rajaan pöytäroolipelaamiseen, ...
Luokkakuva : Opettajan ja osallistujien kokemus teatteriprosessissa
(2024)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Taiteellis-pedagoginen opinnäytetyöni käsittelee opettajan ja osallistujien kokemusta teatteriprosessissa. Se lähti liikkeelle kysymyksestä: ”Mitä taiteellinen työskentely voisi antaa peruskoulun opettajan työn arkeen?” ...
Taidepedagogisia näkökulmia itsensä johtamiseen : “Bosslevel metodin” kehittäminen
(2024-06-14)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tutkielmani on nimeltään Taidepedagogisia näkökulmia itsensä johtamiseen- “Bosslevel metodin” kehittäminen. Opinnäytetyössäni tarkastelen johtajuussanastosta tulevien sanojen oletettuja merkityksiä ja niiden muutoksia, kun ...
”"Totta kai sillä on vaikutusta, vaikka se ei ois haavoittavaa” - Turvallisuudesta ja suostumuksesta teatterityöskentelyssä ja -opetuksessa
(2024-05-02)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tutkin opinnäytteessäni suostumuksen ja turvallisuuden teemoja teatterityöskentelyssä ja opetuksessa. Avaan sitä, miten jokainen opettaja ja ohjaaja voi työssään luoda turvallisempia tiloja näyttelijöille ja opiskelijoille. ...
Taidepedagogiikka kollektiivisen olemassaolon praktiikkana
(2024-05-03)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Lähdin työlläni kysymään millaista olisi taidepedagogiikka, kun se määritellään yhdessä ajattelemisena ja olemassa olemisena. Miten ajatella ja olla olemassa yhdessä taiteessa? Työni tavoitteina oli laajentaa teatteriopettajan ...
Välillä - Monilajisen esitystaidepedagogisen praktiikan muotoutumista Eläinsuojelukeskus Tuulispäässä
(2024)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Opinnäytetyössäni tutkin minkälaista monilajista esitystaidepedagogista praktiikkaa taiteellis-pedagogisella transformaation alueella toteutettava oikean työn tekeminen Eläinsuojelukeskus Tuulispään toisten eläinten kanssa ...
Pedagoginen näyttelijä
(2024)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Pedagoginen näyttelijä on taiteellis-pedagoginen opinnäytetyöni. Se sisältää tämän kirjallisen osan lisäksi käytännön tarkastettavan osuuden. Tutkimusmenetelmäni on harjoittelu ryhmässä.
Pedagoginen näyttelijä on ...
"Ei tällaista vaan pääse tekemään missään” - Teatterin harrastamisen ja opettamisen lähtökohtia
(2024)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Työni käsittelee yleisimpiä syitä teatterin harrastamiselle, sekä teatteriopettajan tehtävää harrastuksessa. Työ rakentuu pääosin omien
kokemuksieni, ja lähdemateriaalin välisen keskustelun varaan. Olen löytänyt teatterin ...