Haku
Viitteet 1-7 / 7
Oppimispäiväkirja harjoittelussa : ohjeistettu oppimispäiväkirja soiton harjoittelun tukena
(2021)
opinnäyte
opinnäyte
Mielikuvat soittamisen harjoittelusta ovat usein yksipuolisia. Tutkielmassa pyrittiin selvittämään ohjeistetun oppimispäiväkirjan soveltuvuutta itsenäisen harjoittelun tueksi ja apuvälineeksi. Aiheesta suoritettiin ...
Notaatio : tulkinnan lähtökohta vai päämäärä
(2021)
opinnäyte
opinnäyte
Kvalitatiivisessa tutkimuksessa tarkasteltiin kriittisesti notaation luonnetta ja hyvän nuotinluvun piirteitä länsimaisen taidemusiikin ja länsimaisen standardinotaation puitteissa. Referenssikirjallisuutena oli musiikillisen ...
Tunneälytaidot osana soitonopettajan ammatillista kompetenssia
(2020)
opinnäyte
opinnäyte
Tässä seminaarityössä kartoitettiin opettajan työssä tarvittavia tunneälytaitoja, tutustuttiin niiden taustoihin ja pohdittiin tämän pohjalta tunneälytaitojen merkitystä soitonopetuksen kontekstissa.Tutkimus toteutettiin ...
Säveltämisen merkitys soittoharrastuksessa – instrumenttiopettajan näkökulma
(2021)
opinnäyte
opinnäyte
Seminaarityön aiheena oli oppilaiden säveltäminen ja sen merkitys osana musiikkiopisto-opintoja. Tavoitteena oli muodostaa näkökulma, joka hälventää aiheeseen liittyvää mystisyyden tunnetta ja tuoda yhteen erilaisia ...
Jousisoittajan orkesterimuusikkous ja sen opettaminen : haastattelututkimus kolmen orkesterimuusikon käsityksistä
(2021)
opinnäyte
opinnäyte
Seminaarityössä tutkittiin jousisoittajan orkesterimuusikkoutta sekä orkesterisoiton opettamista. Tavoitteena oli selvittää, mistä jousisoittajan orkesterimuusikkous koostuu instrumentinhallinnan lisäksi ja tutkia, miten ...
HOW NEUROSCIENCE CAN SERVE MUSIC TEACHING: Insights for viola teachers
(2020)
opinnäyte
opinnäyte
While Finland is at the forefront of education, art teachers nowadays have seen the scope of teaching possibilities extended through new technologies, crossed-art projects and multidiscipline exchanges. Science has worked ...
Viuluakatemia
(2020)
opinnäyte
opinnäyte
Seminaarityössä tutkittiin Viuluakatemian toimintaa vuosina 2009–2015, jolloin toiminta oli Suomen Kulttuurirahaston rahoittamaa. Tämä toteutettiin haastattelemalla Viuluakatemian perustajia, viulutaiteilijoita, viulumusiikin ...