Hyppää sisältöön
 
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut
  • Näytä viite
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Comedy Ballet as Social Commentary : Till Eulenspiegel (1916)

Järvinen, Hanna (2014)

 
Avaa tiedosto
Järvinen_Comedy_Ballet_AM.pdf (492.2Kt)
Lataukset: 

Järvinen, Hanna
2014

This is an Accepted Manuscript of an article published by Edinburgh University Press in Dance Research 32:2, Winter 2014. The Version of Record is available online at: https://doi.org/10.3366/drs.2014.0105

In Copyright 1.0

lehtiartikkeli

doi:10.3366/drs.2014.0105
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202002054549
Tiivistelmä
In 1916, during the American tours of the Ballets Russes company,
Vaslav Nijinsky created a choreography to Richard Strauss's tone poem Till Eulenspiegels lustische Streiche, nach alter Schelmenweise, in Rondo Form (1894-1895).
Only performed during the tour, the work was long deemed a failure or an indication of the choreographer's approaching insanity. Tracing the reviews and other contemporary materials, this article asks what can be known of a past performance and rehearsal practice - and what our interpretations of the past reveal of present-day concerns and assumptions about dance as an art form.
Kokoelmat
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut [449]
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetJulkaisusarjat ja lehdetOrganisaatioyksikötOppiaineetAsiasanatJulkaisuajatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste