Hyppää sisältöön
 
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut
  • Näytä viite
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dancing without Space – On Nijinsky's L'Après-midi d'un Faune (1912)

Järvinen, Hanna (2009)

 
Avaa tiedosto
Järvinen_Dance_without_Space_AM.pdf (420.0Kt)
Lataukset: 

Järvinen, Hanna
2009

This is an Accepted Manuscript of an article published by Edinburgh University Press in Dance Research 27:1, Summer 2009. The Version of Record is available online at: https://doi.org/10.3366/E0264287509000243

In Copyright 1.0

lehtiartikkeli

doi:10.3366/E0264287509000243
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202002054559
Tiivistelmä
Three-dimensional theatrical space is often taken for granted as a precondition of dance. Already in 1912, the choreographer Vaslav Nijinsky provoked much discussion with a work that seemingly turned the performance into a moving, two-dimensional picture. L’Après-midi d’un Faune has achieved notoriety because of the objections some contemporary critics raised against the ‘immoral’ behaviour of the principal character, but I argue the style of the work brought about an important shift in how dancing was conceptualised as something composed by a choreographic author.
Kokoelmat
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut [215]
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetJulkaisusarjat ja lehdetOrganisaatioyksikötOppiaineetAsiasanatJulkaisuajatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste