Hyppää sisältöön
 
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut
  • Näytä viite
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

In the shadows : Phenomenological choreographic writing

Heimonen, Kirsi; Rouhiainen, Leena (2022)

 
Avaa tiedosto
Heimonen_Rouhiainen_2022_In_the_Shadows_Phenomenological_Choreographic_Writing_Final_draft.pdf (2.689Mt)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 01.07.2023

Heimonen, Kirsi
Rouhiainen, Leena
Intellect
2022

2040-5677

Heimonen, K., & Rouhiainen, L. (2022). In the Shadows: Phenomenological Choreographic Writing. Choreographic Practices, 13(1), 75–96. https://doi.org/10.1386/chor_00042_1

In Copyright 1.0

lehtiartikkeli

doi:10.1386/chor_00042_1
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301021123
Tiivistelmä
This article introduces a piece of choreographic writing. It likewise discusses the kind of site-specific choreographic process of opening up to what in everyday life is not apparent and left in the shadows that generated the writing. The objective of the choreographic process was to allow the impact of the bodily sense of being in contact with an urban location to permeate the authors’ activities in writing. To support this intention, they generated a phenomenologically informed performative score of experimental writing that aims at appreciating the vitality of the sensuous. The first part of the submission presents the actual choreographic writing as an evocative piece of choreography that can be read independently of the second part. This latter part contains an exploration into conceptions about choreography and writing. Here, the article draws specifically on Jean-Luc Nancy’s insights to articulate the kind of phenomenological approach the authors engaged in. It aims at establishing their artistic process as a phenomenologically oriented method in expanded choreography and argues that the writing they generated exscribes their encounter with the Hakaniemi bank in Helsinki on a late December day. It likewise details the significance the body bears on their take on choreographic writing and points towards the manner in which this writing contains traces of the inexpressible and non-thinkable.
Kokoelmat
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut [177]
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetJulkaisusarjat ja lehdetOrganisaatioyksikötOppiaineetAsiasanatJulkaisuajatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste