Viimeksi syötetyt

Viitteet 1-20 / 4642

    • Kamarimusiikkiyhtyeen ryhmädynamiikka 

      Laru, Eija-Liisa (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2012)
      opinnäyte
      Työssä tarkastellaan kamarimusiikkiryhmän muodostumista ja siinä toimista, sekä ryhmädynamiikkaa. Työ perustuu osallistuvaan havainnointiin, sillä seurasin ryhmän valmistautumista konserttiin yhtyeen sisältä ja sen jäsenenä. ...
    • Luova tulevaisuus : kokemuksia taiteellisesta asiantuntijuudesta elinkeinoelämässä 


      Latva, Jenni (toim.); Rintala, Nanna (toim.) (Taideyliopisto, 2022)
      kirja
      Mitä on luova asiantuntijuus? Miten lisätä luovaa ajattelua yhteiskunnan eri osa-alueilla? Millaista taiteilijoiden ja yritysten yhteistyö voisi olla? Muun muassa tällaisia kysymyksiä esitimme, kun ryhdyimme rakentamaan ...
    • Discovering the sound worlds through the body 

      Juntunen, Marja-Leena (International Society for Music Education (ISME), 2004)
      kirjan osa
      The paper is based on my doctoral study (Juntunen 2004) that examines the various aspects of embodiment within Dalcroze Eurhythmics and that includes four substudies (Juntunen 2002ab; Juntunen & Westerlund 2001; Juntunen ...
    • Practical Applications of Dalcroze Eurhythmics 

      Juntunen, Marja-Leena
      Nordic Research in Music Education Yearbook : 6 (Norwegian Academy of Music, 2002)
      lehtiartikkeli
      This paper examines Dalcroze applications in the field of music education. There are as many variations in the teaching of Dalcroze Eurhythmics as there are teachers. Even so, there are also many commonly shared aspects. ...
    • Digging Dalcroze, or, Dissolving the Mind‐Body Dualism : Philosophical and practical remarks on the musical body in action 

      Juntunen, Marja-Leena; Westerlund, Heidi (Taylor & Francis, 2001)
      lehtiartikkeli
      David J. Elliott ( Music Matters. A New Philosophy of Music Education , Oxford University Press, 1995) has recently posed the view that musical understanding is to be equated with musicianship. This epistemological turn ...
    • Embodiment in musical knowing : how body movement facilitates learning within Dalcroze Eurhythmics 

      Juntunen, Marja-Leena; Hyvönen, Leena (Cambridge University Press, 2004)
      lehtiartikkeli
      This paper examines how body movement within the frames of Dalcroze Eurhythmics can facilitate musical knowing. Merleau-Ponty's philosophical ideas seem to correspond with the specific empirical findings of Jaques-Dalcroze. ...
    • Tulkinnan poluilla : näkökulmia musiikillisen tulkinnan muodostamiseen ja opettamiseen 

      Hulkko, Milla-Maria (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
      opinnäyte
      Tämä seminaarityö käsittelee musiikillisen tulkinnan muodostamista ja sen opettamista kirjallisuuskatsauksen muodossa. Oma asemani tutkimuksen kirjoittajana on taiteellispedagoginen. Keskeisimpänä viitekehyksenä toimii ...
    • Choreographed by situation : self-organizing choreography and the dancer’s agencement 

      Orpana, Mikko
      Acta Scenica : 61 (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
      opinnäyte (tohtori)
      There are many ways to approach self-organizing or improvised choreography. In this artistic research the choreography is approached as a self-organizing system and investigated for the requirements that this kind of ...
    • Miten taide merkitsee? 


      Kaila, Jan (toim.); Knuutila, Japo (toim.) (Taideyliopisto, 2022)
      kirja
      Taiteesta ja taiteilijoista, tekemisen prosesseista ja lopputulosten vaikuttavuudesta puhuvat yleensä tutkijat, kriitikot, poliitikot, tämän ja tuonpuoleisen erikoisasiantuntijat. Taiteilijan omille sanoille etsitään ...
    • The roles of live-electronics in the chosen electroacoustic solo instrument works 

      Hassinen, Heidi (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      In the scope of the research on Western Art Music, the analysis of electroacoustic music is a sparsely crowded subfield. As yet an emerging field, electroacoustic music is not studied with generally agreed methodology. On ...
    • Suomalaisnaiset urkusäveltäjinä 

      Ylikulju, Niina (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
      opinnäyte
      Tutkin tässä työssä suomalaisia naisia urkusäveltäjinä. Valitsin työn aiheen, kun huomasin, että naisten säveltämää urkumusiikkia valitaan harvoin urkuohjelmistoon. Halusin selvittää, kuinka paljon uruille säveltäneitä ...
    • Exploring a Pantheon of Styles 
: Musical eclecticism in Treasure Planet 

      Gustavson, Rolf (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      This master's thesis explores and examines the musical eclecticism in Disney's Treasure Planet (2002). The research aims to create an overview of the eclectic styles and approaches employed by film composer James Newton ...
    • Slippage between : a common void 

      Oliva, Maya (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      In this written part of my MA thesis, I analyse the artistic process of the performance “I wish I was on planet earth”, premiered on 11.06.2021 at The Theatre Academy in studio 4. I’ve traced a map of sources in relation ...
    • Tankar kring uppträdande : fyra kärnaspekter att luta sig mot i sceniska ögonblick och i den här leken är jag prinsessan 

      Karlberg, Johanna (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      Under min magisterutbildning vid Teaterhögskolan har jag börjat fundera kring vad (mitt) uppträdande som dansare grundar sig i och innefattar. Jag har länge haft svårigheter med att artikulera vad min yrkeskunskap som ...
    • ”Ai tääki on tanssia?” : tanssisoolon matka Teatterikorkeakoulusta yläkouluun 

      Snellman, Veera (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      Tässä opinnäytetyössä avaan pohdintojani liittyen PUMPUMPUM-tanssiteoksen matkaan Teatterikorkeakoulusta peruskoulun yläasteelle. Mietin projektin kautta tanssitaiteen saavutettavuuteen ja henkilökohtaiseen tanssitaiteilijuuteeni ...
    • Nautinnon avulla navigoiden kohti kestävämpää tanssijan työtä 

      Hartikainen, Terhi (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      Opinnäytetyöni kirjallisessa osiossa yhdistän kaksi teemaa, jotka ovat kulkeneet mukanani tanssijantaiteen maisteriohjelman ajan: tanssijan työn kestävyys sekä nautinnon teema. Lähestyn työtä kysymällä: Miten nautinto ja ...
    • Affect=intensity->expression : choreography as a kind of feeling 

      Juutinen, Eeva (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      My artistic thesis work olO will work as a base for my written thesis. olO works also as an artistic frame for this writing which defines its topics. This thesis will open my current perspectives to choreography from the ...
    • Ei väliaplodeja, kiitos : pohdintoja nykysirkuksen valosuunnittelusta. 

      Horton-White, June (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      Valosuunnittelun maisteritutkinnon opinnäytteeni koostuu kirjallisesta osiosta ja taiteellisesta työstä. Taiteellisen työni toteutin yhteistyössä Turun Taideakatemian sirkukseen erikoistuneiden teatteri-ilmaisun ...
    • Affective images 

      Grotenfelt, Sara (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      In this written part of my master thesis I approach the making of choreography through what I call affective images. I use the artistic part of my thesis, Huldra, as an example of how I have worked with affective images ...
    • Modification as a mode of resistance 

      Hoxha, Fjolla (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
      opinnäyte (maisteri)
      Modification As a Mode of Resistance is focused on reading temporalities, and more specifically re-reading the past as a plurality through the lens of spaces chosen for live and performance art to take place in. This ...