Organisaatioyksiköt

Viitteet 41-46 / 46

    • Tilanteita - situations : esityksen ehdottama pedagogiikka 

      Pennanen, Merja (2012)
      opinnäyte (maisteri)
      Tilanteita - Situations valmistui elokuussa 2010 Teatterikorkeakoulun Studio 3:seen minun ja Anna Orkolaisen taiteellis-pedagogisena opinnäytetyönä. Opiskelimme tanssi- ja teatteripedagogiikan laitoksella, minä teatteria ...
    • Twining plants & cultivating the unexpected : disruption through contemporary theatre practices 

      Siren, Kenneth (2018)
      opinnäyte (maisteri)
      The aim of this research is to examine the role of disruption in an artistic process and the possibilities of utilizing disruption in contemporary theatre. The theoretical starting point is John Dewey’s view of disruption ...
    • Täältä takaisin : puheenvuoro olemisen riittävyydestä 

      Riionheimo, Maaretta (2013)
      opinnäyte (maisteri)
      Taiteellispedagogisen opinnäytetyöni jakautuu kahteen osaan, ”Is there a moment ?” –esitykseen, sekä tätä praktista työtä heijastelevaan kirjalliseen osuuteen. Kirjallinen osuuteni jatkaa olemisen pohdintaa toiseuden kautta ...
    • Valmiustila : hallinnan ja kaaoksen välillä 

      Ervasti, Elsa (2012)
      opinnäyte (maisteri)
      Taiteellis-pedagoginen opinnäytetyöni koostuu kahdesta eri osasta. Toinen osa on esitys nimeltä VALMIUSTILA ja toinen osa on kirjallinen osuus, joka käsittelee prosessia, jonka aikana esitys VALMIUSTILA syntyi. Kirjallisessa ...
    • Virtaa : vesi taiteellisena prosessielementtinä 

      Kytösaho, Esa (2016)
      opinnäyte (maisteri)
      Tämän opinnäytteen aihe on vesi. Käsittelen vettä taiteellisena prosessielementtinä – se on tämän työn kontekstissa metaforinen ja filosofinen kumppani, joka vaikuttaa työskentelyyn omilla sisäsyntyisillä ominaisuuksillaan. ...
    • YM PÄ RI ja upoksiin : tutkimusmatka esitykseen, oppimiseen ja vuorovaikutukseen 

      Heiskanen, Jukka (2016)
      opinnäyte (maisteri)
      Taiteellis-pedagoginen opinnäytetyöni on taiteellinen tutkimus, joka sisältää kaksi osaa: tämän kirjallisen osan ja käytännön osan, johon kuuluu YM PÄ RI -lastenteatteriesitys harjoitusvaiheineen. YM PÄ RI oli vuorovaikutteinen ...