Haku
Viitteet 1-5 / 5
Se kitara soi kuin jazzyhtye : henkilökohtaista tulkintaa ja analyysiä jazzkitaristi Joe Passin säestystyylistä duokokoonpanossa
(2017)
opinnäyte
opinnäyte
Opinnäytetyön aiheena oli Joe Passin säestystyyli duokokoonpanossa. Siinä pyrittiin kiteyttämään Joe Passin säestyksen ominaispiirteet, pohdittiin niiden muodostumista ja sitä, miten ne vaikuttavat esitettyyn musiikkiin. ...
Valse Hot : Kulttuurinen hybridisoituminen jazzvalssien rytmiikan varhaisessa historiassa
(2024-05-15)
opinnäyte
opinnäyte
Tutkimustehtäväni on jazzvalssien sisällön historiallisen ja yhteiskunnallisen kontekstoinnin kautta saavuttaa laajempi ymmärrys jazzmusiikin kontekstissa tapahtuvasta musiikkikulttuurin hybridisoitumisesta. Tutkimuskysymykseni ...
Tekstuurit jazzpianistin ilmaisuvälineenä: Musiikillisten tekstuurien tarkastelua jazzpianisti Brad Mehldaun (1970-) triolevytysten sekä oman taiteellisen työskentelyn kautta
(2024-05-13)
opinnäyte
opinnäyte
Tässä tutkielmassa esitellään jazzpianisti Brad Mehldaun (1970-) jazzpianopedagogiikan konventioista poikkeavia teksturaalisia ilmaisukeinoja hänen soitossaan pianotriossa. Tämän lisäksi kirjoittaja pohtii oman taiteellisen ...
Snap, Crackle & Pop: Roy Haynesin komppauksen jännitteellisten elementtien analysointia
(2024-12-10)
opinnäyte
opinnäyte
Tässä jazzmusiikin ja instrumenttipedagogian tutkimusalueiden viitekehykseen sijoittuvassa opinnäytetyössä analysoin pääaineisena jazzmusiikin aineryhmän maisteriopiskelijana ja rumpalina rumpali Roy Haynesin (1925-2024) ...
Paul Chambers ja So What : walking bass varhaisessa modaalisessa jazzissa
(2024-12-20)
opinnäyte
opinnäyte
Tässä tutkimuksessa tarkastelen Paul Chambersin soittamaa walking bass -linjaa Miles Davisin kappaleessa So What, levyltä Kind of Blue.