Haku
Viitteet 1-6 / 6
Kohti päättymätöntä matkaa – tutkielma sirkuksen pedagogiikasta, taidosta ja taiteesta
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Kohti päättymätöntä matkaa – tutkielma sirkuksen pedagogiikasta, taidosta ja taiteesta on tanssinopettajan maisterikoulutuksen taidepedagoginen opinnäytetyöni. Opinnäytetyössäni pureudun Suomen sirkuskentällä näkyviin ...
Fake rehearsal – taiteellinen toimintatutkimus omien ideoiden esiin tuomisesta kollektiivisessa työssä
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Lähtölaukauksena tälle työlle on hiljakseen kasvanut kysymys siitä, kenen ideat tulevat kollektiivisessa työssä esiin ja kenen ideat rajautuvat pois ja miksi. Olen siksi kokenut tärkeäksi kehittää työtapoja, joissa jokaisen ...
Woven into the air– Dance as a practice towards ecologically and socially just communities
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
This research aims to examine methods of an artistic-pedagogical process and their potential for working with a diverse group. The theoretical reference point is EcoJustice education, a framework for ecologically and ...
The voice as a limb : discovering pedagogy and politics : through the bridge of voice and movement
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
This work analyses what the concept of voice means and how to deal with its unconventional use in a dance context, through a radical pedagogy approach. The radicality of the pedagogy in this process is based on guidelines ...
Hotel Room Encounters – A laboratory for transformative pedagogy
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
In this thesis I look at some of the ethical issues involved in one-to-one practices, observing how they offer a uniquely compress example of dialogical, experiential and transformative pedagogy, providing the most obvious ...
Weaving Presences, Unravelling Normal: Affirming Diverse Ways of Being in Dance Pedagogy
(2020)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
This is an art-pedagogical thesis that is a continuation of a process of artistic-pedagogical practice as inquiry grounded in my work in Winter 2019-2020 at a vocational special education training program in contemporary ...