Hyppää sisältöön
 
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut
  • Näytä viite
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uni, irrallisuus ja huimaus : Couperinin musiikin eleet uudessa esityskontekstissa

Karttunen, Assi (2017)

 
Avaa tiedosto
Karttunen_Musiikki_Uni_final-draft.pdf (1.238Mt)
Lataukset: 

Karttunen, Assi
Suomen musiikkitieteellinen seura
2017

0355-1059

Musiikki-tutkimusjulkaisu 2016/4. Numero 4/2016 ilmestyi vasta syksyllä 2017

In Copyright 1.0

lehtiartikkeli

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202002246259
Verkkojulkaisu:
https://musiikki.journal.fi/article/view/97153
Tiivistelmä
Moni muusikko pohtii tapaa, jolla useita vuosisatoja vanhaa musiikkia voisi esittää kiinnostavasti nyt, kun musiikin alkuperäinen historiallinen konteksti on jo kadonnut. Artikkelissani luotaan ranskalaissäveltäjä François Couperinin (1668–1733) cembalosävellykseen Les Pavots (27ième Ordre, 1730) sisältyvää gestiikkaa. Pohdin erityisesti tapoja, joilla uneen, huimaukseen ja irrallisuuteen liittyvien musiikillisten eleiden merkitysketjut muuntuvat uudessa, sosiokulttuurisessa esityskontekstissa.
Kokoelmat
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut [231]
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetJulkaisusarjat ja lehdetOrganisaatioyksikötOppiaineetAsiasanatJulkaisuajatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste