Hyppää sisältöön
 
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut
  • Näytä viite
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Towards Transformative Global Citizenship Through Interdisciplinary Arts Education

Juntunen, Marja-Leena; Partti, Heidi (2022)

 
Avaa tiedosto
Juntunen_Partti_2022_Towards_Transformative_Global_Citizenship_OA.pdf (702.5Kt)
Lataukset: 

Juntunen, Marja-Leena
Partti, Heidi
Pennsylvania State University
2022

1529-8094

Juntunen, M.-L. & Partti, H. (2022). Towards transformative global citizenship through interdisciplinary arts education. International Journal of Education & the Arts, 23(13). http://doi.org/10.26209/ijea23n13


lehtiartikkeli

doi:10.26209/ijea23n13
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301031332
Tiivistelmä
This practitioner research study examined the potential of arts education to support students’ growth towards global citizenship including awareness, care, and understanding of—as well as active and responsible engagement in—current global challenges and social issues. We utilized research material generated during an interdisciplinary arts pedagogy course offered in subject teacher education at the University of the Arts Helsinki and Aalto University (Finland). During the course, students created teaching sessions in peer groups in which they explored pedagogical methods to enhance global citizenship through interdisciplinary arts education participation. In the study, we identified themes addressed in the teaching sessions: Renegotiating (cultural) identity, Facing otherness, Experiencing empathy, Coping with power and inequality, Awakening to ecological responsibility, and Engaging in critical and reflective thinking. Furthermore, we examined how arts education resonated with the aims of global education and discussed the many ways that arts education could support the cultivation of responsiveness and ethical awareness to advance transformative global citizenship.
Kokoelmat
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut [189]
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetJulkaisusarjat ja lehdetOrganisaatioyksikötOppiaineetAsiasanatJulkaisuajatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste