Hyppää sisältöön
 
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut
  • Näytä viite
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Instrumentalist Teacher Training : Fostering the Change Towards Student-Centered Practices in the Twenty-First Century

Casas-Mas, Amalia; López-Íñiguez, Guadalupe (2022)

 
Avaa tiedosto
Casas-Mas_Lopez-Iniguez_2022_Instrumentalist_Teacher_Training_Final_draft.pdf (517.1Kt)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 27.04.2024

Casas-Mas, Amalia
López-Íñiguez, Guadalupe
Springer
2022

2214-0069

Casas-Mas, A., López-Íñiguez, G. (2022). Instrumentalist Teacher Training: Fostering the Change Towards Student-Centered Practices in the Twenty-First Century. In: Pozo, J.I., Pérez Echeverría, M.P., López-Íñiguez, G., Torrado, J.A. (eds) Learning and Teaching in the Music Studio. Landscapes: the Arts, Aesthetics, and Education, vol 31. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-19-0634-3_17

In Copyright 1.0

kirjan osa
Landscapes: the arts, aesthetics, and education 31

doi:10.1007/978-981-19-0634-3_17
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2023030329578
Tiivistelmä
This chapter focuses on relevant issues to instrumental music pre-service and in-service teachers, such as the need to strengthen their teaching strategies and skills; the importance of offering pedagogical certification in Higher Education; the importance of reflection on their teaching practices; the types of support available for their development as educators through mentoring opportunities; the contemporary necessities in terms of new awareness that are demanded by our society, such as the self-regulation, the gender gap or the working conditions; and the systems of access (or lack thereof) to the profession. This leads to a holistic understanding of the instrumental music teaching profession in current times, and also to acknowledge the pedagogies underpinning student-centeredness in instrumental music learning.
Kokoelmat
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut [215]
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetJulkaisusarjat ja lehdetOrganisaatioyksikötOppiaineetAsiasanatJulkaisuajatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste