Haku
Viitteet 1-10 / 16
Strategier för en normkritisk musikundervisning : en litteraturstudie utifrån ett queerperspektiv
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Den här avhandlingen undersöker hur normkritisk pedagogik kan utövas i musikklass-rummet för att göra studiemiljön trygg för HBTQ-elever. Jag fördjupar mig i diskurser kring kön och sexualitet, definierar vad normkritisk ...
Peruskoulun musiikinopettaja oppilaan hyvän musiikkisuhteen tukijana
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tässä tutkimuksessa tarkastelin oppilaan hyvän musiikkisuhteen kehittymistä ja musiikinopettajan merkitystä tämän prosessin tukemisessa. Halusin selvittää, miten musiikinopettajan ominaisuudet ja hänen tekemänsä pedagogiset ...
Ergonomia osana lyömäsoittimien ja rumpusetin soitonopetusta
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tässä tutkimuksessa selvitin, mitkä ovat yleisimpiä lyömäsoittimien ja rumpusetin soit-tamisesta aiheutuneita tuki- ja liikuntaelin vammoja ja miten niiden syntymistä voidaan ennaltaehkäistä. Lisäksi tarkastelin, miten ...
Orchestrating Social Change – An Inquiry Into The Role Of Western Classical Music Within El Sistema
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
In this study I will examine the role of Western classical music within the global music education movement El Sistema. I will research the claims of El Sistema advancing social change and the implications of Western ...
Säveltävä ryhmä: Devising-teatterin tarjoamat luovan ryhmäprosessin menetelmät sävellyspedagogiikan lähtökohtana
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tutkimuksen tavoitteena oli hahmottaa ryhmä- ja prosessikeskeisen teatterin menetelmien tarjoamia mahdollisuuksia sävellyspedagogiikassa. Tämän lisäsi tarkasteltiin, miten erityisesti devising-teatteri ja sen lähestymistavat ...
Inklusiivisuus musiikkikasvatuksen lähtökohtana
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tutkimuksessani selvitin, miten inkluusio käsitetään musiikkikasvatuksen tutkimuskirjallisuudessa, ja millaisia tekijöitä inklusiivisen musiikkikasvatuksen toteutumiseen liittyy. Inkluusio on yksi keskeisimmistä ...
Oppilaan sisäisen motivaation tukeminen musiikinopetuksessa
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella sisäisen motivaation merkitystä musiikinopiskelussa, sekä eritellä niitä tekijöitä, jotka liittyvät sisäisen motivaation syntymiseen ja säilymiseen. Tutkin tapoja, joilla musiikinopettaja ...
To play, sillä kaikki on leikkiä
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa sitä, miten draamakasvatuksen keinoin voidaan mahdollistaa laajempaa sukupuolista toimijuutta yhtyeopetuksen kontekstissa. Tarkastelen, kuinka sukupuolisensitiivinen ...
Luovan toiminnan tukeminen koulun musiikinopetuksessa
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät tukevat luovaa toimintaa koulun musiikinopetuksessa. Tutkimuksessa esitellään luovaa toimintaa edistäviä tekijöitä ja niihin liittyviä käytännön esimerkkejä sekä ...
Positiivista pedagogiikkaa soveltava arviointi instrumenttiopetuksessa
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten instrumenttiopettaja voi hyödyntää positiivisen pedagogiikan periaatteita arvioinnissa ja palautteenannossa. Perinteisesti arviointi instrumenttipedagogiikassa on ollut ...