Hyppää sisältöön
 
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut
  • Näytä viite
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagogical Tact in Music Education in the Paediatric Ward : The Potential of Embodiment for Music Educators’ Pedagogical Interaction

Koivisto, Taru-Anneli; Kivijärvi, Sanna (2020)

 
Avaa tiedosto
Koivisto_Kivijarvi_Pedagogical_tact_in_music_education_in_the_paediatric_ward.pdf (253.3Kt)
Lataukset: 

Koivisto, Taru-Anneli
Kivijärvi, Sanna
Norwegian Academy of Music
2020

1893-3580

Koivisto, T. A., & Kivijärvi, S. (2020). Pedagogical tact in music education in the paediatric ward: the potential of embodiment for music educators’ pedagogical interaction. In L. O. Bonde, K. Johansson (eds.), Music in paediatric hospitals - Nordic perspectives (pp. 25-43). Norwegian Academy of Music.

In Copyright 1.0

kirjan osa
NMH Publications 6

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021072041609
Verkkojulkaisu:
https://hdl.handle.net/11250/2651482
Tiivistelmä
This article aims to contribute to the current theoretical and practical understanding of music educators’ pedagogical tact through a theoretical lens of embodiment within a children’s hospital. Embodied pedagogical tact as a form of practitioner knowledge can effectively serve as a means for music educators, working along healthcare professionals, in the interdisciplinary field of healthcare. The article argues that intertwining pedagogical tact with an epistemological view that relies on the mind-body connection, enables music educators to operate in complex educational situations in paediatric wards. It is concluded that bodily reflections may serve as key competencies beyond musical skills for the educator in navigating through emotional arousal, while supporting the well-being of children and their families in a tactful, sensitive manner.

Keywords: embodiment, healthcare, music education, paediatric ward, pedagogical tact
Kokoelmat
  • Rinnakkaistallennetut julkaisut [226]
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetJulkaisusarjat ja lehdetOrganisaatioyksikötOppiaineetAsiasanatJulkaisuajatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste