Hyppää sisältöön
 
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Julkaisusarjat ja erillisjulkaisut
  • Näytä viite
  •   Taju etusivu
  • Taideyliopisto
  • Julkaisusarjat ja erillisjulkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

On place-based artist pedagogies : Asiko Art School and the Nordic/Baltic Studio for Continued Engagement


 
Avaa tiedosto
On_Place-Based_Artist_Pedagogies_2024.pdf (24.25Mt)
Lataukset: 

Toimittaja(t)
Bentsi-Enchill, Nana Ama
Peltz, Daniel
Taideyliopiston Kuvataideakatemia
2024

978-952-353-471-1

In Copyright 1.0

kirja

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-353-471-1

Sisällysluettelo

Editor's note / Nana Ama Bentsi-Enchill --
Foreword / Luis Guerra Miranda --
Knowledge and to be Known / Aura Seikkula --
On the origins of Àsìkò: Curating at CCA Lagos / Bisi Silva --
On the Nordic/Baltic Studio: Seeking a space of exception (1 of 4) / Daniel Peltz --
I long for my body to walk with me / Tilda Dalunde --
Reminiscing Àsìkò / Odun Orimolade --
Memories transform like the textures of dreams / Meri Linna --
On the Nordic/Baltic Studio: Embedded installation (2 of 4) / Daniel Peltz --
Reflections on Trakthyggesbruk or the practice of cutting down a tree / David Larsson --
On the Nordic/Baltic Studio: Offerings (3 of 4) / Daniel Peltz --
A conversation on Disobedience (and) Matters / Tarcisio Almeida & Amilcar Packer --
Reflections on the Pedagogical Form and Curatorial Authority: On Bisi Silva and kąrî'kạchä seid'ou / Kwasi Ohene-Ayeh --
On the Nordic/Baltic Studio: The barely there institution (4 of 4) / Daniel Peltz --
A Conversation On Roving Pedagogies and Envisioning the future of Àsìkò / Oyindamola Faithful & Ama Ofeibea Tetteh.
Tiivistelmä
This volume opens a path that teaches us about the material possibilities occurring beyond the given lenses of normative pedagogies and thinking in the arts. Let's give them shelter in our own bodies, through a careful reading, and let them teach us how to unlearn the hegemonic perceptual ecology. Give them the resonance to create other pedagogic ecologies.
Kokoelmat
  • Julkaisusarjat ja erillisjulkaisut [362]
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetJulkaisusarjat ja lehdetOrganisaatioyksikötOppiaineetAsiasanatJulkaisuajatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Taideyliopisto
PL 1, 00097 Taideyliopisto
Tietosuoja
lib@uniarts.fi | Saavutettavuusseloste