Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa Julkaisusarjat ja erillisjulkaisut
Viitteet 1-11 / 11
-
Applied non-didactics
Brümmel, Frank (toim.)
Taideteoreettisia kirjoituksia Kuvataideakatemiasta : 21 (Taideyliopiston Kuvataideakatemia, 2024)
kirjaThis publication on Applied Non-didactics suggests a way in which education, art and their social contexts can intertwine to transcend traditional boundaries. It seeks to redefine the connections between instruction and ... -
Embodied language learning through the arts : insights, results, and policy recommendations = kehollisuus ja taide kielen oppimisessa : oivalluksia, tuloksia ja suosituksia = kroppsligt språklärande genom konst : insikter, resultat och policyrekommendationer
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2024)
kirjaThe ELLA research project has explored how embodied language learning in and through the arts may contribute to renewing pedagogical practices in various educational settings. This publication presents insights, results, ... -
Esitys, vuorovaikutus, hiljaisuus : kirjoituksia teatteripedagogiikasta
Porkola, Pilvi (toim.); Saastamoinen, Riku (toim.)
Teatterikorkeakoulun julkaisusarja : 82 (Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2025)
kirjaTeatteripedagogit pohtivat taidetta, oppimista, vuorovaikutusta, yhteiskunnallisia kysymyksiä ja toisin tekemisen mahdollisuuksia. He inspiroituvat erilaisista tiloista, istuvat sohvalla keskellä kaupunkia, tarkkailevat ... -
Ihminen liikkeessä : kirjoituksia Feldenkrais-menetelmän käytöstä
Vennamo, Raisa (toim.); Karhunen, Maija (toim.)
Teatterikorkeakoulun julkaisusarja : 63 (2018)
kirjaMoshe Feldenkraisia (1904-1984) pidetään yhtenä somatiikan alan perustajista ja johtohahmoista. Hän kehitti menetelmäänsä 1940-luvulta lähtien kuolemaansa saakka. Menetelmä elää ja kehittyy harjoittajiensa kautta edelleen. ... -
Ihmis- ja oppimiskäsitykset taideopetuksessa
Teatterikorkeakoulun julkaisusarja : 58 (2017)
oppimateriaaliTämä verkko-oppimateriaali on laadittu erityisesti osaksi taidealojen opettajankoulutukseen kuuluvaa Ihmis- ja oppimiskäsitykset taideopetuksessa -kurssia. Materiaalin tarkoitus on tukea opiskelijan itsenäistä opiskelua, ... -
Jäljen jälkeen : kehittyvä taideopetus ja opettajankoulutus
Pekkilä, Sirke (toim.); Brygger, Mikael (toim.); Kairavuori, Seija (toim.); Sula, Maria (toim.) (Taideyliopisto, 2024)
kirjaTämä kirja kutsuu ajattelemaan kanssaan ja katsomaan taideopetusta uusista ja erilaisista näkökulmista. Kirjan artikkelit ovat syntyneet taideopettajien innostavasta yhteistyöstä ja yhteiskehittämisestä ja kertovat niistä ... -
Musiikkikasvatus : vsk 26 nro 2 (2023)
Westerlund, Heidi (toim.) (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2023)
kausijulkaisu -
Performance artist's workbook : on teaching and learning performance art : essays and exercises
Teatterikorkeakoulun julkaisusarja : 61 (2017)
kirjaThe aim of this book is to offer perspectives on performance art practice with a focus on teaching. This subject has been rarely approached in the literature and this book gives insights and inspiration for all those ... -
Taiteen jälki : taidepedagogiikan polkuja ja risteyksiä
Teatterikorkeakoulun julkaisusarja : 40 (2011)
kirja -
Toiminnasta sanoiksi : puheenvuoroja oman työn kehittämisestä taidealojen yliopistopedagogisessa koulutuksessa
Kauppila, Heli (toim.); Lehikoinen, Kai (toim.)
Kokos : 8 (2020)
kirjaYliopisto-opetus taidealoilla elää ja kehittyy suhteessa yhteiskuntaan. Samalla kun maailma on muuttunut aikaisempaa epävarmemmaksi, taiteen kentästä on tullut entistä monimuotoisempi ja taiteilijuutta koskevat näkemykset ... -
Visual artist’s workbook : essays and exercises on teaching arts
Ziegler, Denise (toim.); Porkola, Pilvi (toim.)
Kirjoituksia Kuvataideakatemiasta : 8 (Taideyliopiston Kuvataideakatemia, 2022)
kirjaHow do artist-teachers teach? What are the exercises and practices on which artist-teachers base their teaching? Is there something they would like to share with their colleagues? Visual Artist’s Workbook – Essays and ...