Haku
Viitteet 1-10 / 38
Musiikkikasvatusteknologian tutkimus luovan tuottamisen ja ilmiöoppimisen kontekstissa
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tutkin, kuinka musiikkikasvatuskorkeakoulun musiikkikasvatusteknologian opetus vas- taa peruskoulun musiikinopetuksessa tarvittavia teknologiataitoja. Keskityin erityisesti peruskoulun musiikinopetuksen luovan tuottamisen ...
Terve ääni musiikkikasvattajan työkaluna
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Musiikkikasvattajan päivittäiseen elämään kuuluu usein paljon tiivistahtista opetusta, jolloin jäljelle ei välttämättä jää tarpeeksi aikaa eikä voimia pitää huolta oman kehon ja mielen hyvinvoinnista. Tämä saattaa johtaa ...
Musiikkikasvatus ja aivot: musiikillisen aivotutkimuksen hyödyntäminen musiikkikasvatuksessa
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tässä tutkielmassa selvitän aivotutkimusten hyödynnettävyyttä musiikkikasvatuksessa.
Tutkimustehtävänäni on tarkastella musiikin vaikutuksia aivoissa tutkimuskirjallisuuteen perustuen ja selvittää miten musiikkikasvattaja ...
Terapeuttisuus peruskoulun musiikinopetuksessa. Musiikkikasvatuksen mahdollisuudet nuoren hyvinvoinnin edistäjänä.
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tämä tutkielma käsittelee musiikkikasvatuksen terapeuttisia mahdollisuuksia peruskoulun musiikinopetuksen kontekstissa. Tutkin, mitä on terapeuttisuus, miten se voi ilmetä koulun musiikinopetuksessa, ja miten se mahdollisesti ...
Supreme Art? Taiteen tekeminen ja ammatillisuus korkeakoulumusiikkikasvatuksessa
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Kandidaatintutkielmassani tutkin taiteen tekemistä korkeakoulujen musiikkikasvatuksen koulutusohjelmissa ja minkä takia musiikkikasvatusta ylipäätään opetetaan korkeakoulutasolla.
Tutkimustehtävänäni on selvittää, miten ...
Kuorot musiikillisina käytäntöyhteisöinä
(2019)
opinnäyte (kandidaatti)
opinnäyte (kandidaatti)
Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin kuoroja musiikillisina yhteisöinä. Tutkimuskysymykset olivat:
1. Minkälaisia musiikillisia käytäntöyhteisöjä kuorot ovat?
2. Mitä erityispiirteitä kuorojen toiminnassa on ja millä ...
"Sun ei tartte tietää tästä etukäteen mitään!" – Kolmen yliopisto-opettajan näkemyksiä musiikin aineenopettajaopiskelijoiden kouluttamisesta säveltämäisen ohjaajiksi
(2019)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Musiikin luovia toimintatapoja painotetaan aikaisempaa enemmän nykyisissä peruskoulun ja lukion opetussuunnitelmissa. Säveltäminen terminä on tullut perusopetuksen opetussuunnitelman perusteisiin vuonna 2004 ja lukion 2015. ...
"Muiden kulttuurien tuntemus rakentaa siltoja - se opettaa elämään yhdessä" : narratiivinen tutkimus kolmen musiikkikasvattajan kasvusta kohti interkulttuurista ympäristöä
(2019)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tutkielmani pyrkimyksenä on selvittää kolmen musiikkikasvattajan kokemuksia kulttuurisesti moninaisissa yhteisöissä toimimisesta sekä heidän interkulttuurisen kompetenssinsa rakentumista. Tutkimuskysymykseni kuuluvat: Mitä ...
Tunneäly lapsi- ja nuorisokuorojen johtajien työssä
(2019)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tutkielman tavoitteena on tutkia tunneälyn ilmenemistä lapsi- ja nuorisokuorojen johtajien työssä ja lisäksi tutkia miten tunneälyn merkitys ilmenee kuoronjohtajien kertomusten perusteella. Haastattelin aineistoa varten ...
”Et löytää sen oikeen kanavan, mistä löytyy se tietynlainen tunne” : kolmen laulunopettajan kokemuksia nuorten laulunopetuksesta
(2019)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tässä tutkielmassa tarkastelen 12–16-vuotiaiden nuorten pop/jazz-laulunopetusta kolmen pop/jazz-laulupedagogin kokemusten pohjalta. Pyrin selvittämään, minkälaisia erityispiirteitä nuorten laulunopetukseen liittyy, sekä ...