Taju
Taju on Taideyliopiston avoin julkaisuarkisto, joka korvaa yliopistossa aiemmin käytössä olleet Helda- ja Doria-julkaisuarkistot. Arkistoon tallennetaan Taideyliopistossa tuotettua kokotekstiaineistoa kuten väitöksiä, opinnäytetöitä, taiteellista tutkimusta, tieteellisten artikkeleiden rinnakkaistallenteita, julkaisusarjoja, oppimateriaaleja sekä digitoituja nuotteja, äänitteitä ja konserttitallenteita. Osa aineistosta on vapaasti saatavissa (Open Access) ja osa vain Taideyliopiston tunnuksilla tai paikan päällä Sibelius-Akatemian kirjastossa.
Kokoelmat
Taideyliopisto [4642]
Artikkelit [131]
Kirjalliset opinnäytteet [1114]
Nuotit [1045]
Äänitteet [445]
Äänitteet (rajoitettu pääsy) [1422]
Viimeksi lisätty
-
Kamarimusiikkiyhtyeen ryhmädynamiikka
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2012)
opinnäyteTyössä tarkastellaan kamarimusiikkiryhmän muodostumista ja siinä toimista, sekä ryhmädynamiikkaa. Työ perustuu osallistuvaan havainnointiin, sillä seurasin ryhmän valmistautumista konserttiin yhtyeen sisältä ja sen jäsenenä. ... -
Luova tulevaisuus : kokemuksia taiteellisesta asiantuntijuudesta elinkeinoelämässä
Latva, Jenni (toim.); Rintala, Nanna (toim.) (Taideyliopisto, 2022)
kirjaMitä on luova asiantuntijuus? Miten lisätä luovaa ajattelua yhteiskunnan eri osa-alueilla? Millaista taiteilijoiden ja yritysten yhteistyö voisi olla? Muun muassa tällaisia kysymyksiä esitimme, kun ryhdyimme rakentamaan ... -
Discovering the sound worlds through the body
(International Society for Music Education (ISME), 2004)
kirjan osaThe paper is based on my doctoral study (Juntunen 2004) that examines the various aspects of embodiment within Dalcroze Eurhythmics and that includes four substudies (Juntunen 2002ab; Juntunen & Westerlund 2001; Juntunen ... -
Practical Applications of Dalcroze Eurhythmics
Nordic Research in Music Education Yearbook : 6 (Norwegian Academy of Music, 2002)
lehtiartikkeliThis paper examines Dalcroze applications in the field of music education. There are as many variations in the teaching of Dalcroze Eurhythmics as there are teachers. Even so, there are also many commonly shared aspects. ... -
Digging Dalcroze, or, Dissolving the Mind‐Body Dualism : Philosophical and practical remarks on the musical body in action
(Taylor & Francis, 2001)
lehtiartikkeliDavid J. Elliott ( Music Matters. A New Philosophy of Music Education , Oxford University Press, 1995) has recently posed the view that musical understanding is to be equated with musicianship. This epistemological turn ...