Organisaatioyksiköt
Viitteet 1-14 / 14
-
Connections between multiple intelligences used in the performance and teaching of contemporary art music
(2020)
opinnäyteLearning and performing contemporary art music is considered among many students and teachers as a music, which is demanding, complex to understand and easily brings out the extremes of the learning and performing ways of ... -
Erityislahjakkaiden oppilaiden motivointi : harmonikansoiton opettajien näkökulmia
(2019)
opinnäyteSeminaarityössä tutkittiin erityislahjakkaiden motivaatiota ja opettajan vaikutusmahdollisuuksia. Lisäksi selvitettiin musiikkioppilaitosten ja opetussuunnitelmien uudistumisten vaikutusta lahjakkaisiin oppilaihin. Tutkimus ... -
An evaluation of Wiedeburg's Method of Diminution for the purpose of stylistic composition : Embellishing Descending-Fifths Sequences in the Style of Bach's Two-part Inventions.
(2019)
opinnäyte (maisteri)The objective of this project is to evaluate Michael Wiedeburg's (1720-1800) method of diminution to facilitate the embellishment of descending-fifths sequences in the style of the fifteen Inventions by Johann Sebastian ... -
Exploring self-regulation, co-regulation and musical agency in an eight year old piano student
(2018)
opinnäyteThere is a wide consensus, that it takes 10 000 hours of deliberate practice to achieve mastery, however this long road is not easy to follow. Self-regulation, co-regulation and musical agency are important aspects of ... -
Joka ikisellä orkkatunnilla mie oon nauranut : haastattelututkimus soittokavereiden ja yhteissoiton merkityksestä musiikkiopistossa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2017)
opinnäyteSeminaarityössä käsiteltiin kirjallisuuden ja haastatteluiden avulla soittokavereiden merkitystä musiikkiopistoaikana ja sen jälkeen. Haastatteluina tehtiin yksi ryhmähaastattelu neljälle ennen musiikkiopistossa paljon ... -
Mendelssohnin karakterikappaleiden narratiivisuus myötätunnon välittäjänä pianotunneilla
(2020)
opinnäyteTässä työssä tutkittiin Mendelssohnin karakterikappaleita ja niiden kerronnallisuuden myötävaikutusta oppijan itsetuntemukseen, arvoihin ja elämän merkityksellisyyden syvenemiseen sosiaalisessa kanssakäymisessä. Selvitettiin ... -
Musiikkilukutaidon ja pianonsoiton alkeiden eheyttäminen. Seitsemän säveltä seitsemäksi nuotiksi ja kuvasta ääneksi
(2020)
opinnäyteTässä seminaarityössä tutkittiin musiikkilukutaidon ilmiötä ja sen yhteyttä nykypäivän suomalaiseen alkeispianonsoittoon oppimisen, opetuksen sekä oppijan kotoa saadun tuen näkökulmasta. Musiikkilukutaidon käsitettä ... -
Pianopedagogi muutosten keskellä
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2015)
opinnäyteTutkimuksessa kartoitettiin pianonsoitonopettajien kokemuksia vapaan säestyksen opettamisesta musiikkiopiston perustasolla vuoden 2002 valtakunnallisen opetussuunnitelmauudistuksen jälkeen. Klassisen pianonsoitonopettajan ... -
RELEARNING MOVEMENT : an investigation on strategies supporting the prevention and rehabilitation of performance-related muskuloskeletal disorders among high-level accordion players
(2020)
opinnäyteThe purpose of this research paper is to investigate strategies that support the prevention and rehabilitation of playing-related injury among high-level button accordion players. Strategies of that kind were found in ... -
Renovation of the Traditional Concert Practice: Transforming the Conventional Concert into a New Artistic Experience
(2020)
opinnäyteIn this paper, the author tries to address the huge divide between the classical music world and its institutions from a potential audience who is culturally interested but also engaged with other artforms which place their ... -
Soita niin nopeasti kuin pystyt! Toimintatutkimus nopeuskestävyysharjoittelusta pianonsoitossa
(2020)
opinnäyteTässä seminaarityössä tutkittiin pianistista nopeuskestävyyttä ja nopeuskestävyysharjoittelun mielekkyyttä pianonsoiton yhteydessä. Nopeuskestävyys valikoitui tutkimisen kohteeksi sen tuloksellisten lupausten ja intuitiivisen ... -
Sormenjälkiä : improvisaation käyttäminen aikuisoppilaiden pianonsoiton opetuksessa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2015)
opinnäyteTutkielmassa selvitettiin, miten pianonsoiton opetuksessa voidaan opettaa improvisointia aikuisoppilaalle. Toimintatutkimuksessa selvitettiin, minkälaiset improvisaatioharjoitukset soveltuvat aikuiselle. Aineistoa ... -
Taubman Approach - pianistin parantava voima.
(2018)
opinnäyteTässä työssä tutkittiin pianistien rasitusvammoja ja Taubman Approach -pianonsoiton lähestymistapaa. Lähestymistapa on tullut tunnetuksi Yhdysvalloissa erityisesti muusikoiden rasitusvammojen parantamisessa ja entistä ... -
The Role of Formative Feedback Exemplified in one-to-one Piano Lessons: Through Feedback Levels, Feedback Types and Feedback Intentions
(2020)
opinnäyteDuring a piano lesson, whenever feedback is issued, be it on an entire piece or on one measure of the music, it is assumed that some sort of informal assessment had to have taken place prior to the issue of feedback. ...