Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa "pedagogiikka"
Viitteet 1-20 / 146
-
A dream journey to the unknown : searching for dialogue in dance education
Acta Scenica : 14 (2003)
opinnäyte (tohtori) -
Academy Winds -puhallinorkesterin konserttitaltioinnin äänituotanto ja taiteellinen tuottaminen
(Sibelius-Akatemia, 2014)
opinnäyteTämä kirjallinen osuus käsittelee Sibelius-Akatemian Academy Winds -puhallinorkesterin konserttitaltioinnin äänituotantoa ja taiteellista tuottamista osana musiikkiteknologian maisteriopintojeni suurprojektia. Opinnäytetyössä ... -
Aktivismin taide : laadullinen meta-analyysi aktivismista musiikkikasvatuksessa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 22.03.2023)
opinnäyte (maisteri)Tämä maisterin tutkielma käsittelee aktivismia musiikkikasvatuksessa. Tutkimuskysymys on: ”Mitä opettaja-aktivismilla tarkoitetaan tutkimuskirjallisuudessa ja mitä sillä tavoitellaan musiikkikasvatuksen käytänteissä?” ... -
Altered experience in dance/dancing : investigation into the nature of altered experience in dancing and pedagogical support
Acta Scenica : 38 (2014)
opinnäyte (tohtori) -
Assessment in Dalcroze Pedagogy
(Oxford University Press, 2019)
kirjan osaThis chapter addresses the target areas, criteria, forms, practices, and tools of assessment in Dalcroze pedagogy, also known as Dalcroze Eurhythmics—education in, through, and for music that integrates body movement ... -
Avoimena aukikiertoon : opettajan näkökulma kokonaisvaltaiseen lähestymistapaan baletinopetuksessa
Acta Scenica : 30 (2012)
opinnäyte (tohtori) -
Being with care: dance practice in times of ecosocial crisis
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)This thesis aims to examine how dance practice can provide a way of being with care. The research methodology focuses on how one can develop a caring relationship with other worlds through dance practice. The main research ... -
Colour Keys -menetelmä pikkupianisteille
(2020)
opinnäyte (lisensiaatti)Kehittämishankkeen tavoitteena oli tutkia kriittisesti Colour Keys -menetelmää pianonsoitonalkuopetusmetodina, kehittää menetelmää edelleen ja valmistaa lisäksi uutta oppimateriaalia. Eräänä projektin tavoitteena oli oma ... -
Dalcroze Eurhythmics – a method, an approach, a pedagogy, or a philosophy?
(FIER, 2019)
lehtiartikkeliIn my keynote presentation in the second International Conference of Dalcroze Studies in Vienna 2015, I argued that Dalcroze Eurhythmics is not a method. This aroused several opposite opinions and many interesting discussions. ... -
Developing embodied pedagogies of acting for youth theatre education : psychophysical actor training as a source for new openings
Acta Scenica : 47 (2017)
opinnäyte (tohtori)This qualitative pedagogical research examines the nature and the ethics of embodied pedagogies of acting and considers their use in the continuum from youth theatre education to professional actor training. By 'embodied ... -
Developing expertise of popular music and jazz vocal pedagogy through professional conversations : a collaborative project among teachers in higher music education in the Nordic countries
Studia musicaStudia musica : 7722 (2019)
opinnäyte (tohtori)Tämä väitöskirja tutkii populaarimusiikin ja jazzin laulupedagogiikkaa Pohjoismaisissa korkeakouluissa. Pohjoismaat ovat sisällyttäneet populaarimusiikin ja jazzin opetuksen lähes kaikille koulutusasteille ja -muodoille ... -
Dreaming to life Collective Liberation: Cultivating caring communities through dance and movement
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 14.06.2024)
opinnäyte (maisteri)When I dream of what I want the future of dance education to look like, I imagine a truly liberated world where all people have access to liberatory dance and movement education. We, society at large, live in a world where ... -
Echoes in the body : understanding deaf embodiment
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)In this thesis, I consider the corporeality of a deaf person in the context of theatre pedagogy. I approach the subject through the framework of embodied learning and holistic conception of human beings, looking for answers ... -
Editorial – Special issue: Emerging perspectives on instrumental and vocal pedagogy
(Sibelius-Akatemia, 2023)
lehtiartikkeli -
Elevcentrerad undervisning i pop/jazz-sång. En kvalitativ studie om sångelevers upplevelser om sin lärandeprocess inom den grundläggande konstundervisningen i musik.
(2020)
opinnäyte (maisteri)I min magisteravhandling undersöker jag elevers erfarenheter av pop/jazz sånglektioner inom den grund-läggande konstundervisningen i musik och hurdana erfarenheter de har av elevcentrerad undervisning Min undersökning utgår ... -
"Erään tirehtöörin kertomukset" : oppilasorkesterin johtaminen ja orkesteritoiminnan kehittäminen musiikkioppilaitoksessa
Studia musica : 41 (Sibelius-Akatemia, 2009)
opinnäyte (tohtori)Kehittämishankkeen kohteena oli oppilasorkesterin johtaminen ja oppilasorkesteritoiminnan kehittäminen. Tavoitteena oli määrittää edellytyksiä ja kehittää välineitä oppilasorkesteritoiminnalle, joka vaikuttaa suotuisasti ... -
Esimerkki, innoittaja, peili: kuoronjohtajien käsityksiä johtajuudesta aikuisten alkeisoppijoiden kuororyhmissä
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 07.12.2022)
opinnäyte (maisteri)Tutkimukseni tavoitteena on analysoida aikuisten laulutraumaisten ja kehittyvien laulajien kuoropedagogiikkaa opettajan näkökulmasta. Tarkastelen neljän kuoronjohtajan kokemuksia ja pedagogisia keinoja luoda oppiva ja ... -
Fake rehearsal – taiteellinen toimintatutkimus omien ideoiden esiin tuomisesta kollektiivisessa työssä
(2020)
opinnäyte (maisteri)Lähtölaukauksena tälle työlle on hiljakseen kasvanut kysymys siitä, kenen ideat tulevat kollektiivisessa työssä esiin ja kenen ideat rajautuvat pois ja miksi. Olen siksi kokenut tärkeäksi kehittää työtapoja, joissa jokaisen ... -
Hetkiä etsimässä
(2013)
opinnäyte (maisteri)Taiteellis- pedagogisen opinnäytetyöni kirjallinen osuus sukeltaa koreografi- pedagogin sielun syövereihin etsimään dialogia sekä tarkastelemaan pedagogin ja koreografin valtaa kriittisesti. Opinnäytteeni taiteellinen ... -
Hotel Room Encounters – A laboratory for transformative pedagogy
(2020)
opinnäyte (maisteri)In this thesis I look at some of the ethical issues involved in one-to-one practices, observing how they offer a uniquely compress example of dialogical, experiential and transformative pedagogy, providing the most obvious ...