Haku
Viitteet 1-4 / 4
Navigating (un)popular music in the classroom : censure and censorship in an inclusive, democratic music education
(2015)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Popular music has often been promoted as an accessible, readily intelligible, engaging, authentic medium for young music students. Including a variety of popular musics in school lessons has also been regarded as a more ...
Kirjeitä, kirjoja ja musiikillisia pienyhteisöjä : Johann Gottfried Waltherin (1684-1748) merkitys kanonisoituneessa musiikinhistoriassa
(2015)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
Väitöstutkimuksen tarkoituksena on selvittää säveltäjä, urkuri ja teoreetikko Johann Gottfried Waltherin (1684-1748) elämää ja merkitystä. Tutkimus lähtee liikkeelle länsimaisen taidemusiikin kaanoneita kritisoivasta ...
The apparition from the forest : a treatise on Satz in the music of Jean Sibelius
(2015)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
The purpose of this study is to examine the structure of the Satz of Sibelius. This consists of two branches: the traditional Satz and another Sibelian Satz-idea, hitherto little known. The core of it can be found in a ...
Gender lessons : girls and boys negotiating learning community in Basics of Music
(2015)
opinnäyte (tohtori)
opinnäyte (tohtori)
This study examines the complexity of children's gendered negotiations in a music classroom, particularly how the age-related social phenomenon of gendered border work, gendered learner identities and the construction of ...