Haku
Viitteet 1-8 / 8
Pieni kulttuuriorganisaatio oppivana organisaationa : case : elokuvafestivaali Vilimit, Kuopio
(2006)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tutkimuksen kohteena on kuopiolainen, pitkänlinjan kulttuuriorganisaatio Vilimit-elokuvafestivaali, jota tarkastellaan oppivan organisaation viitekehyksessä. Tutkimuksessa selvitetään, voiko pieni kulttuuriorganisaatio ...
Taidetoiminnat hyvinvoinnin edistämisen välineenä Case: Sosiaalisen median mahdollisuudet Kuopion vanhuspalveluissa
(2008)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Pro gradu -tutkielmassani tutkin taidetoimintoja hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen välineenä sosiaalista mediaa hyödyntävässä, suunnitteilla olevassa vanhusten hyvinvointikanavassa. Työni tavoitteena on pohtia kuinka ...
In the Search of Audience : Ideas and Practises of Audience Development in the Regional Dance Centers in Finland
(2007)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
In this thesis I will examine audience development both in theory and practise from the viewpoint of an arts manager. In my research I concentrate on a very specific section, i.e. audience development in Finnish contemporary ...
Kenen joukoissa soitat? : diskursiiviset rintamalinjat Helsingin Sanomien Musiikkitalo-kirjoittelussa 1998-2004
(2008)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
Tutkielmani on aineistolähtöinen tutkimus Helsingin Sanomissa julkaistusta Helsingin Musiikkitaloa koskevasta keskustelusta vuosina 1998–2004. Ensisijaisena tutkimuskysymyksenäni oli selvittää, miten Helsingin musiikkitalosta ...
It's All About the Song : The Praxis of Artist Branding In the Finnish Recording Industry
(2005)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
In this thesis I will examine how the major record companies create and manage artists' images and artist brands for the purposes of selling popular music in the Finnish market. I will define the components of the artist's ...
Branding Artists and Arts organizations : turn your brand into a destination you want to be
(2009)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
The objectives of this thesis was to find out if branding theory from commercial sector can be modified and applied to an arts sector without compromising artistic integrity. It also emphasise on encouragement of arts ...
Cultural Diversity Programmes : Challenges and Solutions in Scandinavia
(2005)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
The purpose of this thesis has been to grasp the issue of cultural diversity in the Nordic countries and to particularly see what the actions for supporting cultural diversity in the field of cultural policy have been. The ...
Attracting new audiences : attitudes and experiences in attending classical music concert of students in their twenties
(2003)
opinnäyte (maisteri)
opinnäyte (maisteri)
The aim of the study was to explore attitudes and experiences of students in their twenties (21-31 years old) in attending classical music concerts. As previous studies show, young people are missing in the audiences of ...