Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa "opettajankoulutus"
Viitteet 1-14 / 14
-
Ainedidaktiikka musiikinopettajakoulutuksessa
(KMO, 2009)
kirjan osaArtikkelissa tarkastellaan musiikin didaktiikan opettamiseen liittyviä ajankohtaisia kysymyksiä ja haasteita sekä luodaan lyhyt katsaus opetuksen lähihistoriaan. Lisäksi tekstissä tarkastelleen didaktiikkaa käsitteenä sekä ... -
“Because I’m a girl” : Troubling shared visions for music education
(SAGE, 2020)
lehtiartikkeliIn light of recent discussions on the importance of shared visions in teacher education, this inquiry raises necessary questions as to whose visions shape unified and shared visions, and whose remain absent, unspoken, or ... -
Engaging Practitioners as Inquirers : Co-constructing Visions for Music Teacher Education in Nepal
Landscapes: the arts, aesthetics, and education : 26 (Springer, 2019)
kirjan osaThis chapter explores how co-constructing visions might engage teachers as inquirers in a ‘majority world’ context by reflecting on a series of 16 Appreciative Inquiry workshops involving over 50 musician-teachers in the ... -
Instrumentalist Teacher Training : Fostering the Change Towards Student-Centered Practices in the Twenty-First Century
Landscapes: the arts, aesthetics, and education : 31 (Springer, 2022)
kirjan osaThis chapter focuses on relevant issues to instrumental music pre-service and in-service teachers, such as the need to strengthen their teaching strategies and skills; the importance of offering pedagogical certification ... -
Jäljen jälkeen : kehittyvä taideopetus ja opettajankoulutus
Pekkilä, Sirke (toim.); Brygger, Mikael (toim.); Kairavuori, Seija (toim.); Sula, Maria (toim.) (Taideyliopisto, 2024)
kirjaTämä kirja kutsuu ajattelemaan kanssaan ja katsomaan taideopetusta uusista ja erilaisista näkökulmista. Kirjan artikkelit ovat syntyneet taideopettajien innostavasta yhteistyöstä ja yhteiskehittämisestä ja kertovat niistä ... -
Mahdolliset maailmat : puheenvuoroja taidealojen opettajuudesta ja opettajankoulutuksen kehittämisestä
Pekkilä, Sirke (toim.); Rastas, Marja (toim.); Laakso, Elina (toim.) (Taideyliopisto, 2021)
kirjaTämä kirja koostuu artikkeleista ja puheenvuoroista, joiden tavoitteena on kertoa uusista ja ajankohtaisista taideopetuksen ja taideaineiden opettajankoulutuksen käytännöistä ja kehittämisyhteistyöstä. Artikkelit keskittyvät ... -
Music teacher educators’ visions of music teacher preparation in Finland, Norway and Sweden
(SAGE, 2016)
lehtiartikkeliIn this study we investigated the visions of 12 music teacher educators who teach pedagogical courses called instrumental pedagogy and classroom music pedagogy in three music academies in Finland, Norway and Sweden. The ... -
Musiikkikasvatus : vsk 24 nro 1 (2021)
Westerlund, Heidi (toim.) (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
kausijulkaisu -
Negotiating musical and pedagogical agency in a learning community : a case of redesigning a group piano vapaa säestys course in music teacher education
Studia musica : 49 (Sibelius-Akatemia, 2012)
opinnäyte (tohtori)The purpose of this study was to design a learning environment in group vapaa säestys (VS) within the context of music teacher education that supports the development of students' musical and pedagogical agency, which is ... -
Pianistista soitonopettajaksi : tarinat naisten kokemusten merkityksellistäjinä
Studia musica : 22 (Sibelius-Akatemia, 2004)
opinnäyte (tohtori)The object of this study consists of the experiences of those women who, after having been educated as pianists, have become piano teachers. The data includes biographical interviews of thirteen female piano teachers which ... -
Soundtrapped? Socio-material perspectives on collaborative teaching within the music classroom
(SAGE, 2022)
lehtiartikkeliThis article draws on a classroom project to explore the complexities of collaborative teaching within the music classroom, where a professional team collaborated to facilitate digital music-making at a lower secondary ... -
The legacy of music education methods in teacher education : The metanarrative of Dalcroze Eurhythmics as a case
(SAGE, 2011)
lehtiartikkeliThe article examines the role and relevance of certain so-called music education methods used in current educational practice. As different pedagogical approaches and teaching methods aim at good and educative experiences, ... -
Täytyy yrittää omalta pieneltä osaltaan estää oman kulttuurin rappio! : suomalainen kansanmusiikki perusopetuksessa opettajien kertomana
(Sibelius-Akatemia, 2010)
opinnäyte (maisteri)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten suomalainen kansanmusiikki on esillä perusopetuksessa, miten opettajat suhtautuvat sen opetukseen ja miten opetussuunnitelma opettajien näkökulmasta huomioi suomalaisen ... -
“Where the Social Stigma Has Been Overcome” : The Politics of Professional Legitimation in Nepali Music Education
Landscapes: the arts, aesthetics, and education : 29 (Springer, 2021)
kirjan osaThis chapter explores the actions musician-teachers in the extremely diverse and complex context of the Kathmandu Valley imagine that might hold potential for contesting and altering processes of marginalisation and ...