Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa "oppiminen"
Viitteet 1-20 / 88
-
Applying self-regulated learning and self-determination theory to optimize the performance of a concert cellist
(Frontiers, 2020)
lehtiartikkeliThe professional practice of classical music performers has been better understood and enhanced across the last two decades through research aimed at tailoring rehearsing strategies that support the development of a sense ... -
Book review: Learning and teaching in the music studio. A student-centred approach
(Sibelius-Akatemia, 2023)
lehtiartikkeliAlmost two decades of interdisciplinary work by the Musical Knowledge Acquisition Research Group (GIACM) of the Faculty of Psychology of the Autonomous University of Madrid (Spain) has been compiled in the book Learning ... -
Classroom-Integrated Movement and Music Interventions and Children’s Ability to Recognize Social Interaction Based on Body Motion
(MDPI, 2022)
lehtiartikkeliMusic and movement activities have been found to be beneficial for learning in childhood. The current study was part of the Arts@School project examining the effect of classroom-integrated arts-based interventions (music, ... -
Connections between multiple intelligences used in the performance and teaching of contemporary art music
(2020)
opinnäyteLearning and performing contemporary art music is considered among many students and teachers as a music, which is demanding, complex to understand and easily brings out the extremes of the learning and performing ways of ... -
Coping with not-knowing by co-confidencing in theatre teacher training : a grounded theory
Acta Scenica : 39 (2014)
opinnäyte (tohtori) -
Development of agency as semiotic empowerment : A Peircean analysis
Semiotics, Communication and Cognition : 36 (Mouton De Gruyter, 2023)
kirjan osaThe chapter provides a naturalist-pragmatist analysis of agency and its development across the continuum of biological and social processes of signification using Peircean tools such as phaneroscopic categories, semiotic ... -
Editorial – Special issue: Emerging perspectives on instrumental and vocal pedagogy
(Sibelius-Akatemia, 2023)
lehtiartikkeli -
Embodiment in musical knowing : how body movement facilitates learning within Dalcroze Eurhythmics
(Cambridge University Press, 2004)
lehtiartikkeliThis paper examines how body movement within the frames of Dalcroze Eurhythmics can facilitate musical knowing. Merleau-Ponty's philosophical ideas seem to correspond with the specific empirical findings of Jaques-Dalcroze. ... -
Engaging Practitioners as Inquirers : Co-constructing Visions for Music Teacher Education in Nepal
Landscapes: the arts, aesthetics, and education : 26 (Springer, 2019)
kirjan osaThis chapter explores how co-constructing visions might engage teachers as inquirers in a ‘majority world’ context by reflecting on a series of 16 Appreciative Inquiry workshops involving over 50 musician-teachers in the ... -
Erityistilassa : vapaasukellus hengitykseen taidepedagogisena praktiikkana
(2018)
opinnäyte (maisteri)Tässä opinnäytetyössä nostan taiteellisen ja pedagogisen ajatteluni keskiöön hengityksen. Opinnäytetyön lähtökohtana on syventää tietämystäni hengityksestä sekä tutkia hengitystä väylänä itsen ja maailman välillä. Työni ... -
Expanding musical creativity through playfulness : learnings from kindergarten music class for professional musicians
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2021)
opinnäyteThe purpose of the research is to examine and prove how playfulness can be used as a mean to expand creativity, not only for children, but also for adults and professional musicians. This study aims to give some answers ... -
Hikeä ja harmoniaa : liikunnan ja fyysisen ilmaisun opetus Suomen Teatterikoulun ja Teatterkorkeakoulun näyttelijänkoulutuksessa vuosina 1943-2005
Acta Scenica : 26 (2011)
opinnäyte (tohtori) -
Häive : jaetun tekijyyden muovaama tanssielokuvaprojekti
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytetyössäni tarkastelen jaetun tekemisen mahdollisuuksia taidepedagogisesta näkökulmasta. Kollektiivisen työskentelyn ollessa yleistä tanssin ammattikentällä, ryhmän potentiaalia hyödynnetään harvemmin tanssin opetuksen ... -
Identiteettityöskentely aikuisbändissä : Myöhäisiän oppimisen kamppailu ja esiintymisen tarjoumat
(Kansanvalistusseura, 2023)
lehtiartikkeliAikuisten bändisoiton harrastaminen on tullut osaksi suomalaista uudistuvaa musiikkikasvatusta vaihtoehtona perinteisemmille myöhäisiän harrastusmuodoille. Tutkimuksessa tarkastellaan aikuisbänditoimintaan osallistumista ... -
Ihminen liikkeessä : kirjoituksia Feldenkrais-menetelmän käytöstä
Vennamo, Raisa (toim.); Karhunen, Maija (toim.)
Teatterikorkeakoulun julkaisusarja : 63 (2018)
kirjaMoshe Feldenkraisia (1904-1984) pidetään yhtenä somatiikan alan perustajista ja johtohahmoista. Hän kehitti menetelmäänsä 1940-luvulta lähtien kuolemaansa saakka. Menetelmä elää ja kehittyy harjoittajiensa kautta edelleen. ... -
Ihmis- ja oppimiskäsitykset taideopetuksessa
Teatterikorkeakoulun julkaisusarja : 58 (2017)
oppimateriaaliTämä verkko-oppimateriaali on laadittu erityisesti osaksi taidealojen opettajankoulutukseen kuuluvaa Ihmis- ja oppimiskäsitykset taideopetuksessa -kurssia. Materiaalin tarkoitus on tukea opiskelijan itsenäistä opiskelua, ... -
ILO IRTI KONTRABASSOSTA: Näkökulmia oppimateriaalin soveltamisesta kontrabasson instrumenttiopetuksessa kansanmusiikkipedagogisin menetelmin
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 17.05.2023)
opinnäyteTyö käsittelee kansanmusiikkiin pohjautuen kontrabasson instrumenttiopetuksessa käytettävien kokonaisvaltaisten opetusmenetelmien avaamista tutkimuksellisella otteella. Työssä tarkastellaan, millä tavalla kansanmusiikkiin ... -
Individual becomes collective becomes individual : Collective Memory-Work as a reciprocal and continuous learning process for hybrid artists
(School of Education, University of Stirling, 2020)
lehtiartikkeliCollective Memory-Work is a method that aims to question and change the general ways of thinking that lie behind our theoretical assumptions. One of the principal ideas in memory-work is that individual persons actively ... -
Initiating Aesthetic Learning : A Study on Practicing Dance (Again)
(University of Madeira, 2023)
kirjan osaThe main purpose of this chapter is to investigate the topic of ‘(re-)entering dance practice’ as a mode of aesthetic learning. Body phenomenology, complemented by viewpoints from performativity theory, will be applied in ... -
Institutional collaboration creating new spaces for young people's musical authorship : The case of G Songlab
(Routledge, 2024)
kirjan osaMusic schools are in a vital position when designing social innovations for opening new opportunities to learn music. Taking the G Songlab initiative as an example, this chapter discusses the potentials of cross-sectoral ...