Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa
Viitteet 2694-2713 / 5215
-
Miten muotoillaan Sibeliuksen kaupunki : tapaustutkimus muutosidean eteenpäin viemisestä muotoiluajattelun viitekehyksessä
(Sibelius-Akatemia, 2013)
opinnäyte (maisteri)Liian harva tietää, että Sibelius on asunut Hämeenlinnassa ensimmäiset 20 elinvuottaan. Tämä hyödyntämätön kulttuurihistoriallinen pääoma on tämän tutkimuksen aiheen taustalla. Tässä tutkielmassa kartoitetaan suuntaviittoja ... -
Miten nähdä hämärässä? : lähtökohtia tasavertaiselle ja vapaalle taiteellis-pedagogiselle työskentelylle
(2017)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytetyössäni ”Miten nähdä hämärässä? - Lähtökohtia tasavertaiselle ja vapaalle taiteellis-pedagogiselle työskentelylle” olen pohdiskellut niitä lähtökohtia, joista oma taiteentekemisen tyylini ja taidepedagogiikkani ... -
"Miten se voi välittää sitä muille?" : laadullinen tutkimus tunneilmaisun opettamisesta pop/jazz-laulun ammattiopinnoissa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 14.02.2023)
opinnäyte (maisteri)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan, mitä kolme ammattiopiskelijoita opettavaa pop/jazz-laulupedagogia kertovat tunneilmaisun opetuksestaan. Tarkoituksena oli selvittää, opettavatko he kertomansa mukaan ammattiopiskelijoilleen ... -
Miten taide merkitsee?
Kaila, Jan (toim.); Knuutila, Japo (toim.) (Taideyliopisto, 2022)
kirjaTaiteesta ja taiteilijoista, tekemisen prosesseista ja lopputulosten vaikuttavuudesta puhuvat yleensä tutkijat, kriitikot, poliitikot, tämän ja tuonpuoleisen erikoisasiantuntijat. Taiteilijan omille sanoille etsitään ... -
Miten voit, musalinjalainen? : narratiivinen tutkimus musiikilliseen toimintaan, lukio-opiskeluun ja hyvinvointiin liittyvistä kolmen nuoren kertomuksista
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 11.03.2023)
opinnäyte (maisteri)Tässä maisterintutkielmassa tarkastelen narratiivisen tutkimusotteen avulla kolmen nuoren kertomuksia siitä, millaisia yhteyksiä he näkevät musiikillisen toimintansa, lukio-opiskelunsa ja hyvinvointinsa välillä. ... -
Mitt hjärta behöver [op. 116, nro 6]
(1919)
nuottikäsikirjoitus -
Mittaamattoman arvokasta? : taiteen ja kulttuurin vaikutustutkimuksia ja -metodologioita
Kokos : 2/2014 (2014)
kirjaTässä kirjallisuuskatsauksessa käydään tiivistetysti läpi taiteen ja kulttuurin vaikutustutkimuksen tulokulmia, teorioita, metodologioita ja kritiikkiä sekä taiteen tulevaisuuden tutkimukseen liittyviä näkökulmia. ... -
"Mitä jos musiikkia voisi yhdistää kestävään kehitykseen?" : viiden nuoren näkemyksiä kestävyysteemoista yläkoulun ja lukion musiikinopetuksessa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 13.03.2023)
opinnäyte (maisteri)Kestävä kehitys ja ekososiaalinen sivistys ovat osa peruskoulun ja lukion opetussuunnitelmien kestävään tulevaisuuteen tähtääviä laaja-alaisen osaamisen tavoitteita. Tässä tutkielmassa tarkastelen musiikkikasvatuksen ... -
Mitä lavastuksen tekniikka sanoo?
(2009)
kirjan osa -
Mitä on näyttelijäntaide?
(2013)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytteeni käsittelee sekä kirjallisessa että taiteellisessa osiossa samaa kysymystä: mitä on näyttelijäntaide? Pohdin mm. onko näytteleminen taiteen tekemistä, olenko itse taiteilija, mistä tulevassa ammatissani on ... -
Mitä taideteoksesta jää, jos materiaalia ei säilytetä? : kahden konseptuaalisen teoksen kuratointi museon kokoelmaan
(2019)
opinnäyte (maisteri) -
Mitä tanssi tekee, mitä minä teen? : kokemuksia teostyöskentelystä
(2014)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytetyössäni kirjoitan tanssikokemuksistani ja tanssijuuteni rakentumisesta teostyöskentelyn kautta. Kirjoitan kokemuslähtöisesti ja kuvailen ajatuskulkujani ja elämääni teosten sisällä. Teoksia, joista kirjoitan ovat ... -
Mitä Vimma on tehnyt näkyväksi taideopettajuudestani?
(2020)
opinnäyte (maisteri)Opinnäytetyöni käsittelee itselleni keskeisimpiä taidepedagogisia teemoja, jotka tulivat näkyväksi tarkastellessani Trilogia koiralle – esityssarjan tilanteita. Mitä Vimma on tehnyt näkyväksi taideopettajuudestani? Vastuun ... -
Mitäs tuo nyt tarkoitti? : opiskelijoiden ja opettajien näkökulmia haastaviin palautteenantotilanteisiin soitonopetuksessa.
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 30.05.2023)
opinnäyteSeminaarityössäni tutkin instrumenttiopettajien ja -opiskelijoiden kokemuksia ja näkemyksiä haastaviin palautteenantotilanteisiin sekä niiden ratkaisemiseen. Tarkoitukseni oli kartoittaa aiheesta lisää tietoa, koska ... -
Mladi : Youth Suite, 1924
(Columbia Records, 1955)
musiikkiäänite -
Modelle zur Didaktik der Neuen Musik : Materialien zur Didaktik und Methodik des Musikunterrichts : 99 Hörbeispiele auf Tonband
(1981)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
musiikkiäänite -
[Modern kontrapunkt 1895]
(1895)
nuottikäsikirjoitus -
Modersmaalet [EM468]
(1896)
nuottikäsikirjoitus -
Modification as a mode of resistance
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 2022)
opinnäyte (maisteri)Modification As a Mode of Resistance is focused on reading temporalities, and more specifically re-reading the past as a plurality through the lens of spaces chosen for live and performance art to take place in. This ... -
Moment's notice
(1984)Aineisto on käytettävissä vain Sibelius-Akatemian kirjastossa.
musiikkiäänite