Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa "musiikkikasvatus"
Viitteet 21-40 / 283
-
Composers’ Reflections on the Relevance of Artistic Doctoral Education in Finland : From Self-Development towards Knowledge Exchange and Knowledge Creation
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
lehtiartikkeliAs Artistic Research (AR) is gaining momentum in academia and the movement has begun to affect the industry, in this qualitative study we ask how contemporary art music composers in Finland think of artistic doctoral ... -
Countering inequality in Nepali music education
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2018)
opinnäyteMusic Technology (MT) has been an effective tool in music education by providing helpful means that can guide students to develop a better understanding of music. MT is mostly used in notating, arranging and composing music ... -
Dalcroze Eurhythmics – a method, an approach, a pedagogy, or a philosophy?
(FIER, 2019)
lehtiartikkeliIn my keynote presentation in the second International Conference of Dalcroze Studies in Vienna 2015, I argued that Dalcroze Eurhythmics is not a method. This aroused several opposite opinions and many interesting discussions. ... -
Democracy through pop? : thinking with intersectionality in popular music education in finnish schools
Studia musica : 90 (Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2022)
opinnäyte (tohtori)This article-based doctoral dissertation is an inquiry into the conditions required for democractic popular music education (PME) in Finnish basic education. Although critical research on PME in Finland has recently ... -
Den konstnärliga aktiviteten i jazz : en undersökning om jazzpianolärares beskrivningar av att undervisa improvisation
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 13.03.2023)
opinnäyte (maisteri)Studien fokuserar på jazzimprovisationsundervisning inom högre musikutbildning. Syftet med undersökningen är att beskriva den enskilda musikaliska utvecklingen inom jazzimprovisation och hur man kan förhålla sig till den ... -
Developing expertise of popular music and jazz vocal pedagogy through professional conversations : a collaborative project among teachers in higher music education in the Nordic countries
Studia musicaStudia musica : 7722 (2019)
opinnäyte (tohtori)Tämä väitöskirja tutkii populaarimusiikin ja jazzin laulupedagogiikkaa Pohjoismaisissa korkeakouluissa. Pohjoismaat ovat sisällyttäneet populaarimusiikin ja jazzin opetuksen lähes kaikille koulutusasteille ja -muodoille ... -
Digging Dalcroze, or, Dissolving the Mind‐Body Dualism : Philosophical and practical remarks on the musical body in action
(Taylor & Francis, 2001)
lehtiartikkeliDavid J. Elliott ( Music Matters. A New Philosophy of Music Education , Oxford University Press, 1995) has recently posed the view that musical understanding is to be equated with musicianship. This epistemological turn ... -
Discovering the sound worlds through the body
(International Society for Music Education (ISME), 2004)
kirjan osaThe paper is based on my doctoral study (Juntunen 2004) that examines the various aspects of embodiment within Dalcroze Eurhythmics and that includes four substudies (Juntunen 2002ab; Juntunen & Westerlund 2001; Juntunen ... -
Editorial
(SAGE, 2022)
lehtiartikkeli -
Editorial – Special issue: Emerging perspectives on instrumental and vocal pedagogy
(Sibelius-Akatemia, 2023)
lehtiartikkeli -
Ekologisesti kestävä musiikkikasvatus peruskoulussa
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)Tämän tutkielman tarkoitus oli selvittää, millaisia mahdollisuuksia musiikinopettajalla on toteuttaa ekologisesti kestäviin arvoihin ja asenteisiin pohjautuvaa kasvatusta peruskoulun musiikin tunneilla. Kestävä tulevaisuus ... -
Elämänkumppanina musiikki : kolme kertomusta musiikin merkityksistä elämässä
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2018)
opinnäyte (maisteri)Tämä maisterin tutkielma pyrkii selvittämään, millaisia merkityksiä musiikilla on ihmisille heidän elämänsä eri vaiheissa. Laadullisena tapaustutkimuksena työ tarkastelee yksilöiden kokemusta kolmen tutkimushenkilön ... -
Embodied learning through and for collaborative multimodal composing : A case in a Finnish lower secondary music classroom
(Pennsylvania State University, 2020)
lehtiartikkeliThis article analyzes how embodied learning was enhanced in a project in which students made a music video with a tablet, combining music and movement compositions, in a Finnish seventh-grade music classroom. Student ... -
Embodiment and ethnographic sensitivity in narrative inquiry
(University of Illinois Press, 2017)
lehtiartikkeliIn this article we reflect on how aspects of the researcher’s embodiment may infuse narrative inquiry. For reflecting on the role of the researcher’s embodiment, we use an opportunity provided by a case study in which the ... -
Embodiment in musical knowing : how body movement facilitates learning within Dalcroze Eurhythmics
(Cambridge University Press, 2004)
lehtiartikkeliThis paper examines how body movement within the frames of Dalcroze Eurhythmics can facilitate musical knowing. Merleau-Ponty's philosophical ideas seem to correspond with the specific empirical findings of Jaques-Dalcroze. ... -
Embracing a learner identity : An Autoethnographic duet exploring disruptive critical incidents in instrumental music pedagogy
(International Society for Music Education (ISME), 2020)
kirjan osa -
”En mä ajattele, että asiat on niinku kauhean huonosti” : Kolmen musiikinopettajan näkemyksiä kestävyyskasvatuksesta ja laaja-alaisesta osaamisesta lukiossa
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 14.09.2023)
opinnäyte (maisteri)Tämän maisterintutkielman tavoitteena oli selvittää, miten haastatellut lukion musiikinopettajat huomioivat työssään kestävyysteemoja ja laaja-alaisen osaamisen tavoitteita. Toisena tavoitteena oli selvittää, millaisia ... -
Engaging Practitioners as Inquirers : Co-constructing Visions for Music Teacher Education in Nepal
Landscapes: the arts, aesthetics, and education : 26 (Springer, 2019)
kirjan osaThis chapter explores how co-constructing visions might engage teachers as inquirers in a ‘majority world’ context by reflecting on a series of 16 Appreciative Inquiry workshops involving over 50 musician-teachers in the ... -
Ensiaskeleet kohti seurakunnan lapsikuorotoimintaa
(17.11.2022)
opinnäyte (maisteri)Tutkielman tarkoitus on selvittää, mitä mahdollisia esteitä seurakunnan lapsikuoron perustamiselle on ja miten esteistä voidaan päästä yli. Lisäksi tutkielmalla halutaan selvittää Turun arkkihiippakunnan seurakuntien ... -
Envisioning imaginary spaces for musicking : equipping students for leaping into the unexplored
(Taylor & Francis, 2014)
lehtiartikkeliIn this article, we argue that music teachers working in a fast-changing society could focus on envisioning their students' imaginary spaces for engaging with music and equipping them for leaping into what for the students ...