Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa "arviointi"
Viitteet 1-12 / 12
-
Apua, musta leivotaan opettajaa! : tutkielma erään vuosikurssin kokemuksesta opiskeluajastaan Sibelius-Akatemian musiikkikasvatuksen koulutusohjelmassa 1999-2005
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2015)
opinnäyte (maisteri)Tutkimusasetelma syntyi yliopistojärjestelmän murroksessa, jolloin yhteiskunnallinen keskustelu yliopisto-opintojen merkityksestä ja laadusta oli kiihkeää. Tutkielma tarjoaa ikkunan vuoden 2005 opiskelijoiden ajatuksiin ... -
Laulajia luomassa : taideyliopiston Sibelius-Akatemian tasosuoritusten arviointi neljän laulunopettajan näkökulmasta
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2017)
opinnäyte (maisteri)Tutkimuksessa tarkastellaan, miten Taideyliopiston Sibelius-Akatemiassa suoritettavien laulun tasosuoritusten arviointi tapahtuu. Tarkoituksena oli selvittää, millaisen koulutuksen opettajat ovat saaneet arvioinnin ja ... -
Laulun tasosuoritusten arviointi Sibelius-Akatemiassa
(Sibelius-Akatemia, 2012)
opinnäyte (maisteri)Laulun tasosuoritusten arviointi toteutetaan lautakunta-arviointina, joka on tyypillinen musiikkioppilaitosten arvioinnin muoto. Tämän tutkielman tavoitteena on saada monipuolista laadullista tietoa laulun tasosuoritusten ... -
Mitäs tuo nyt tarkoitti? : opiskelijoiden ja opettajien näkökulmia haastaviin palautteenantotilanteisiin soitonopetuksessa.
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 30.05.2023)
opinnäyteSeminaarityössäni tutkin instrumenttiopettajien ja -opiskelijoiden kokemuksia ja näkemyksiä haastaviin palautteenantotilanteisiin sekä niiden ratkaisemiseen. Tarkoitukseni oli kartoittaa aiheesta lisää tietoa, koska ... -
Musiikin ja kuvataiteen arvioinnin kysymyksiä
Raportit ja selvitykset : 2011:11 (Opetushallitus, 2011)
kirjan osaTarkastelemme tässä artikkelissa musiikin ja kuvataiteen arviointiin liittyvää problematiikkaa. Käsittelemme aihetta sekä tehdyn oppimistulosten arviointiprosessin valossa että myös laajempana, koulun taideaineiden luonteeseen ... -
National assessment meets teacher autonomy : national assessment of learning outcomes in music in Finnish basic education
(Taylor & Francis, 2015)
lehtiartikkeliIn Finland, teachers’ have extensive autonomy, that is freedom from control by others over their professional actions in the classroom, and it is considered a strength of Finnish education. At the same time, national ... -
Onnistumisen paradoksi – Ajatuksia oman työn arvioimisesta näyttelijäntyössä
(Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, 13.10.2023)
opinnäyte (maisteri)Kirjallisessa opinnäytteessäni Onnistumisen paradoksi – Ajatuksia oman työn arvioimisesta näyttelijäntyössä, käsittelen onnistumista, oman työn arvioimista ja niiden vaikutuksia näyttelijäntyössä. Pohdin mitä onnistuminen ... -
Peruskoulun musiikinopettaja oppilaan hyvän musiikkisuhteen tukijana
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)Tässä tutkimuksessa tarkastelin oppilaan hyvän musiikkisuhteen kehittymistä ja musiikinopettajan merkitystä tämän prosessin tukemisessa. Halusin selvittää, miten musiikinopettajan ominaisuudet ja hänen tekemänsä pedagogiset ... -
”Pitää olla tuntosarvet hereillä sen kanssa, millaista palautetta kenellekin voi antaa” : laadullinen tutkimus kolmen soitonopettajan kuvailemasta arvioinnista ja palautteenannosta
(Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, 2023)
opinnäyte (maisteri)Tässä maisterintutkielmassa tarkastelen kolmen soitonopettajan kuvailemaa arvioinnin ja palautteenannon toteuttamista heidän opetustyössään. Lisäksi tutkin, miten heidän kuvailemassaan arvioinnissa ja palautteenannossa ... -
Positiivista pedagogiikkaa soveltava arviointi instrumenttiopetuksessa
(2020)
opinnäyte (kandidaatti)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten instrumenttiopettaja voi hyödyntää positiivisen pedagogiikan periaatteita arvioinnissa ja palautteenannossa. Perinteisesti arviointi instrumenttipedagogiikassa on ollut ... -
Tasosuoritusten arviointi Sibelius-Akatemian klassisen musiikin instrumentti- ja lauluopinnoissa opiskelijan näkökulmasta
(Sibelius-Akatemia, 2013)
opinnäyte (maisteri)Tämän tutkielman tarkoituksena on selvittää, mikä on Sibelius-Akatemian klassisen musiikin tasosuoritusten ja niiden arvioinnin merkitys opiskelijalle ja millaista olisi ideaali arviointi musiikin opiskelussa. Ihminen ... -
University of the Arts Helsinki Research Assessment 2021–2022
Palonkorpi, Riikka (toim.); Alatalo, Aino (toim.) (Taideyliopisto, 2022)
kirjaThe University of the Arts Helsinki Research Assessment 2021–2022 is the first research assessment conducted at the Uniarts Helsinki. For a relatively new university, one of the most important goals of the assessment was ...